De bouw van een Supra

Oké Berrie, dank voor je antwoorden.
Heb je post in RCgroups gezien, prachtig dat M.Drela veel feedback geeft.
Véél succes !!! Jurgen.
 
Oja, waar haalde ik die 1,9 kg referentie vandaan?
Gewoon omdat dit ongeveer het hedendaagse F3J-bak gewicht is, zo tussen de 1,7 en 2,1 kg. Die vele producenten hebben er imho geen ene moer voordeel bij om "overbodig" materiaal in hun kisten te stoppen, uit zowel economische rede en vliegeigenschappen. Het zou zonde zijn om 500 gram aan extra materiaal te moeten voorzien, enkel om een agressieve steeklanding te overleven (maar ik verschiet van niks meer in het leven) ;)
Jurgen.
 
Mijn deelneming ... maar veel volharding en sterkte toegewenst met (aan) de opvolger.

Ik had het al wat sneller gelezen maar wist toen echt niet hoe of wat te reageren. Ik vind het zo verschrikkelijk zonde.
Maar helemaal niks zeggen, kon ik toch ook niet.

In jouw bouwdraadjes laat je zien dat je een man bent van grootse daden.
Dus ik heb er vertrouwen in dat er volgend voorjaar een onverwoestbare supra in de lucht hangt.

Meerendeels van de tijd zal er in de lage landen toch lood in je kist liggen. Dus waarom niet gewoon iets meer materiaal gebruiken (wat en hoe weet jij beter als ik) en daardoor iets van je droomgewicht afgeven maar mogelijk iets sterker.

Just my 2 cents.
Greetz

Tim
 
De kist was sterk zat.

Niet dus!!

Ik ben bezig met het uitzoeken hoe ik de productiemethode voor de ligger kan verbeteren.

Ik heb HELE GOEDE hulp op rcgroups.

Supra spar questions, it is broken... :( - Page 3 - RC Groups

Ook via de mail bereiken me goede tips. De uitslagen zal ik hier wel samenvatten, ben nu nog met bezig met bedenken en overwegen.

Primair kan de keuze gemaakt worden uit:

- Prefab carbon capstrips
- HM carbon capstrips
- HT carbon capstrips

@Tim, inmiddels liggen er al weer nieuwe kernen geschuurd en wel klaar. Makkie joh, als je alle mallen klaar hebt!
 
Oh ja, de overlap kan je ook langer laten geleren en dan met een scherp mesje plat liggend op de malrand afsnijden.

Dat heb ik laatst gedaan en het werkt! Een vrijwel perfecte rand is het resultaat:

68548c3b579edb98.jpg

68548c3b52eb4b0c.jpg

68548c3b52ee7e4c.jpg


Zo wordt het steeds een beetje beter, dankzij tips op het modelbouwforum!


@ Jurgen. Ik kan me niet inhoudelijk over de kwestie van het minimale gewicht voor F3J uitlaten omdat ik niet weet hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat.

De gewichtenlijst die ik bijhield tijdens de bouw is hier onder te lezen. (Deze lijst is niet echt opgeschoond) Je kan hem wel "gebruiken" om eens te kijken waar die 500 gram dan in opgesplits kan worden.

Kielvlak compleet 21,7 gram
caps tipligger 26,6 gram
schuimkern (zonder balsa ribben) tips samen (inclusief schuimkern van ligger) 84,7 gram
schuimkern (met balsa ribben) tips samen (inclusief schuimkern van ligger) 93,4 gram
schuimkern stabilo (zonder balsa versteviging) 7,7 gram
staartboom (nog niet afgewerkt) 58,4 gram
schuimkern stabilo (met balsa versteviging en leading edge) 11,1 gram
V-mount 3,8 gram
vleugeltipligger rechts voor het glassen 20,8 gram
vleugeltipligger links voor het glassen 20,3 gram
vleugeltipligger rechts na het glassen 25,4 gram
vleugeltipligger links na het glassen 24,9 gram
vleugeltipligger links verf 6,9 gram
schuimmiddenpaneel voor het schuren 159,5 gram
rechtervleugeltip voor het vacuumbaggen 72 gram
linkervleugeltip voor het vacuumbaggen 72,3 gram
linkervleugeltip voor het vacuumbaggen met strips 77,5 gram
neusstrook linker vleugeltip 3,8 gram
verf linker vleugeltip gram
gewebe voor ligger centrepanel (totaal berekend) 55 gram
caps centerligger 98 gram
Vleugelpennen 30 gram
centerligger voor dat er glas om zat 140,6 gram
centerligger met glas en kevlardraad 154,1 gram
centerligger compleet 162 gram
Boltbeam 12,9 gram
linker vleugeltip na het baggen en scharnier vrij maken 121,1 gram
rechter vleugeltip na het baggen en scharnier vrij maken 117,4 gram
Middenpaneel voor het baggen incl flapkernen 340 gram
RDS pocket rechteraileron 1,3 gram
RDS pocket linkeraileron 1,2 gram
RDS pockets flaps 6,3 gram
RDS yoke flaps 5,8 gram
RDS yoke ailerons 6 gram
Middenpaneel na het baggen en afwerken (nog zonder RDS en torsiepennen) 480,1 gram
ontvangeraccu 101,2 gram
gram
nosecone 19,7 gram
shell 80,3 gram
pushrods (2* niet afgekorte carbonstaven Ø2mm) 15 gram
Lood 69,4 gram
ontvanger + kabelboom vleugel 29,6 gram
starthaak 12 gram

rechter vleugeltip vliegklaar 119,7 gram
Linker vleugeltip vliegklaar 123,5 gram
Middenpaneel vliegklaar 606 gram
Stabilo 27,6 gram
romp vliegklaar 475,5 gram
vario 22 gram
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf liggers maken

Berrie,

Idd je hebt zeer deskundige hulp op RC Groups Mark Drela en Christian Baron weten waar ze het over hebben....

Je vraagt je af of zelf liggers maken moeilijk is.....Ik heb het in het verleden gedaan voor mijn A2's in een stalen mallen en wij gebruikten HM rovings (Toray M46J). Op zich ging het zelf maken goed, je moet alleen wel flink over dimensioneren (misschien wel met een factor 2) omdat de vezels niet allen in de optimale richting zullen liggen en je hars / vezel verhouding ook niet optimaal is.

De laatste jaren zijn we overgestapt op HM en HT liggers gemaakt mbv pultrusie door Maarten van Dijk (DPP). Grote voordeel : optimale ligging van de vezels, ideale vezel / hars verhouding.

Je moet bij een A2 denken aan 12 x 1.1 mm onder en boven, taps verlopend naar 4 x 1.1 mm Afstand tussen onder en boven ligger ca. 9 mm. Spanwijdte 2200 to 2400 mm. Bij mijn laatste ontwerpen zit ik aan 16 x 1.1 mm te denken in het midden. Onze vleugels bestaan uit drie delen,
de deling ligt richting de tippen.

Als ik het even grofstoffelijk mag inschatten denk ik dat je voor je Supra minimaal het dubbele nodig hebt, dus 24 x 1.1 onder en boven en taps verlopend naar 8 x 1.1 mm. Better safe than sorry. Boven HT en onder HM. Let wel ik heb er niet aan gerekend.

Wat ook belangrijk is het materiaal tussen de liggers. Bij mijn A2's had ik Rohacell 51 tussen de liggers met aan weerzijden 25 g/m2 glas onder 45 graden. Ik zou nu naar koolstof gaan 63 g/m2 en zowel aan weerszijden als in het midden (geen kous gebruiken is te zwaar)

Kortom goede liggers maken is moeilijk en ik zou altijd flink over dimensioneren, zeker als je geen pultruded halffabrikaat gebruikt.
Succes en erg jammer dat je Supra kapot is gegaan..

Bart
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je tips Bart!

Je verhaal sluit helemaal aan bij wat Christian me verteld, ook via de mail krijg ik veel medewerking van hem. Hij gaf ook al aan dat er echt iets grondig mis moest zijn met de ligger. (dat rooie rompje is trouwens voor hem, hij is ook bezig met een Supra)

De capstrips van de ligger voor het middenpaneel moet de volgende afmetingen hebben. (volgens tekening)

19mm breed, dikte verloop van 2mm in centre tot 0.5mm bij de vleugelpen. Daarbij 1600mm spanwijdte en 5°Vstelling. Ideaal gesproken bestaat de capstrip uit een stuk.

Bij RCTmodels net ff gegekeken wat ik nodig zou hebben. Ik zou dan met stripjes van 4*0.6mm gaan bouwen. Dat zijn dan 5 stripjes in de breedte. Reststukjes van de eerste lagen zijn te verwerken in de laatste lagen. De capstrip is immers in dikte verlopen. "sprong" om de 160mm. Dat zijn 12,5 strips per capstrip van 800mm lang. Dan moet ik nog een oplossing verzinnen voor in het midden. Je moet ook nog is rekening houden met de boltbeam. Als ik het zo snel uitreken ben ik ongeveer E110,- aan die stripjes kwijt en dan is de ligger nog niet eens uit een stuk over de spanwijdte van 1.6mtr. Ik zie dat nog niet echt als een optie.

Ik ga igg eigenbouw overdimensioneren, zoals je ook voorstelt. Of dat een factor twee is weet ik niet. De capstrips zijn zowieso al gedimensioneerd op stijfheid en niet op sterkte. Er is dus al marge.

Ik ga voorals nog eens proefstukjes bouwen en deze aan een 3-punts buigproef tot bezwijken belasten. Ik wil zien hoeveel verschil er zit tussen de HT UD gelege en HM rovings. Ook mijn productietechniek wil ik verbeteren door:
- Mark's wetting methode
- Full vacuum om de wetting te verbeteren en overtollig epoxy weg te kunnen laten zuigen in een abreisgewebe en toiletpapier.

Wordt vervolgt, kost wel wat tijd hoor! Maar ik vindt het toch allemaal weer razend interessant geworden zo.
 
2F@st4U.:[BE]:.;998620 zei:
In jouw bouwdraadjes laat je zien dat je een man bent van grootse daden.

Als Peytr uit Grootammers mij niet eens in de richting van Mark's ontwerpen had gewezen, Eric van Dijken niet eens opperde een keer een Supra te maken, Hans niet zo vriendelijk was geweest mij thuis te ontvangen en zijn Supra te laten zien, EN Dennis nooit een lier gemaakt zou hebben,

dan was er geen Supra gebouwt door Berrie.
 
Berrie,

0.6 mm lijkt mij te dun voor een Supra ligger.
Ik zou nog eens goed kijken naar je berekeningen, een factor van 2 lijkt veel, maar is het volgens mij niet. Ook moet je goed kijken hoeveel rovings
je in de onder en boven ligger 'kwijt' kunt.
Nogmaals succes

Cheers

Bart
 
Krak boem>........ opnieuw

Hi Berrie,

Wat enorm jammer van je laatste lier-ervaring. De eerste reactie zou heel begrijpelijk *shit* zijn, maar ik weet dat je een vastbijtertje bent en ongetwijfeld met goede modificaties aan komt zetten. Eerlijk is eerlijk en het zou ook raar zijn als je een kist kan bouwen die vanaf het eerste moment ca 600-800 gram lichter kan zijn dan de in massa gebouwde kisten. Er is voldoende (gewicht) marge om een nog sterkere kist te bouwen die ongetwijfeld toch ver onder het "normale" gewicht kan komen.

Al blijf je uiteindelijk "maar" 400 gram onder het gewicht heb je enorme stappen genomen en heb je de onbevochten eer met een geweldige eigenbouw kist te vliegen met voldoende sterkte.

Ik ben er van overtuigd dat zelfs Thomas Alva Edison tegenslagen heeft gehad, maar zonder zijn doorzettingsvermogen zaten we nu wellicht nog steeds in de duisternis.

Succes en ik volg je vorderingen met grote interesse.

Fred
 
tja, Fred, wat je zegt, een vervelende ervaring. Ik heb nu dus 1x uitgevonden hoe je niet een ligger moet maken.
Maar zoals je zelf zegt: je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je had willen doen. (zoals het gebruiken van HM carbon)

Er komen zo twee stukjes capstrip uit de vacuumzak. Eentje van HM carbon, en eentje van HT carbon. Ik laat de epoxy nog een weekje nagaren en dan wordt er een 3-puntsbuigproef op los gelaten om te kijken hoe, en wanneer ze bezwijken. Daarna de volgende stap, afhankelijk van de uitkomst.

En je hebt gelijk, 50-100 gram meer maakt geen bal uit. Maar geloof me, als het rustig weer is vliegt die 1400 gram waanzinnig! Ook met ballast, waarbij het vlieggewicht op z'n 1750gram komt, is het thermieken echt een nieuwe ervaring. Stijgen als een arend met de wendbaarheid van een vlinder.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Barry,

Echt alles zelf maken is leuk maar ik zou het advies van Bart volgen en ze opbouwen van dpp
(maarten van dijk) kool.

Zo kun je het echt niet zelf en dan hoef je de volgende keer niet bang te zijn dat er een zwak punt in de ligger zit.

ps ook ik gebruik ze in mijn A2
 
Oke, ik heb nog steeds alle opties open!

Vraagje: hoe maken jullie de liggercapstrips ter plaatse van de V-stelling? Als een oplossing van meer dan honderd euro een nieuw probleem introduceert benodigd deze oplossing een heroverweging.

Zo kun je het echt niet zelf en dan hoef je de volgende keer niet bang te zijn dat er een zwak punt in de ligger zit.

Er zijn minstens drie andere Supra bouwers die met zelfgemaakte capstrips rondvliegen. Het is dus niet onmogelijk. Door de test die ik gisteren heb kunnen doen is duidelijk geworden dat de crossthreads hoofverantwoordelijk zijn voor het vervroegd bezwijken van de eerste ligger.

De test: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=10540223&postcount=53

Mark's commentaar:

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=10541899&postcount=58

Bouwmethode van VHO (die al meerdere Supra's gemaakt heeft)

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=10538802&postcount=52
 
Laatst bewerkt:
Drie delen vleugels

Berrie,

Je kan idd prima zelf liggers maken...alleen je moet overdimensioneren, that's all. De liggers die Maarten maakt zijn zeer goed maar je hebt zo voor een paar honderd Euro materiaal (zeker in het geval van een Supra). Als je zelf liggers gaat maken moet je roving gebruiken en niet meer van dat UD doek.

De vraag die je stelt over deling van de vleugel is zeer relevant. Bij mijn A2s heb ik de deling niet meer in het midden (waar je grootste buigend moment hebt) maar ongeveer on 2/3 van de vleugel (links en rechts). De carbon ligger loopt dus duur in het midden en de vleugel zit met 3x M3 Nylon vast aan de romp.

Voordat ik over ben gestapt op deze constructie had ik een geharde verenstalen pen tussen de onder- en boven gording van de ligger en deze ter plekke omwikkelt met kevlar draad (de pen wil zich namelijk er uitwrikken).

Er kleven nogal wat nadelen aan deze constructie (naast het uitwrikken van de pen), het is zwaar (mijn stalen pennen waren 16 g per stuk) en je krijgt toch nog steeds een spanningsconcentratie direkt achter de pen.

Verder als je het echt goed zou willen doen zou je tapse pennen moeten gebruiken met aan het uiteinde weer een soort borstje met dezelfde diameter als in het midden van de pen (je hebt dan geen tapse messing buisjes nodig waar de verenstalen pen in wordt opgesloten, ook krijgt de pen op deze manier de mogelijkheid om mooi te buigen).

Maar dergelijke tapse geharde verenstalen pennen zijn met normaal modelbouwers gereedschap (bijna) niet te maken...

Al met al is dit idd het volgende ontwerp probleem waar je heel goed naar moet kijken, en misschien ook een aparte test moet doen ....

Je kan natuurlijk ook gelijk naar drie delen vleugels overstappen :)

Cheers

Bart
 
Laatst bewerkt:
Je kan idd prima zelf liggers maken...alleen je moet overdimensioneren, that's all. De liggers die Maarten maakt zijn zeer goed maar je hebt zo voor een paar honderd Euro materiaal (zeker in het geval van een Supra). Als je zelf liggers gaat maken moet je roving gebruiken en niet meer van dat UD doek.

Dit ondersteund mijn gedachten gang van dit moment. Thanks! Dat is dan ook de richting waarin ik zal gaan. -> HT roving en overdimensioneren.

De vraag die je stelt over deling van de vleugel is zeer relevant. Bij mijn A2s heb ik de deling niet meer in het midden (waar je grootste buigend moment hebt) maar ongeveer on 2/3 van de vleugel (links en rechts). De carbon ligger loopt dus duur in het midden en de vleugel zit met 3x M3 Nylon vast aan de romp.

e kan naatuurlijk ook gelijk naar drie delen vleugels overstappen :)

Even een link naar de origenele bouwplannen van de Supra. Daar is te zien hoe de dimensionering van de capstrip zou moeten zijn als je "ideaal carbon" hebt. Ook is te zien dat de vleugel al driedelig is!

http://www.charlesriverrc.org/articles/supra/all PDFs/supra_wing.pdf

De vleugeldeling zit op 800mm links en recht uit het midden. Dat levert een middenpaneel op met een spanwijdte van 1.6mtr! In het midden van dit paneel zit nog eens een "ingebouwde" V-stelling van 5°.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: de breuk van deze ligger heeft, volgens mij, drie oorzaken. Hieronder aangegeven in volgorde van belangrijkheid:

1) de crosstreads zorgen voor een spanningspiek waardoor de ligger vroegtijdig bezwijkt. Zeker het HM carbon is hier gevoelig voor. (bewijsvoering: de test waarbij de verhouding en verdeling van epoxy correct was. het breukvlak lag EXACT MAAR DAN OOK EXACT onder de hoek van de crossthreads) Ook bij het breken van de ligger zal dit een rol gespeelt moeten hebben.
2) De capstrip in de gebroken ligger was niet "homogeen" genoeg als gevolg van een beroerde lay-up van mezelf. (Bewijsvoering: het versnipperde uiterlijk van het breukvlak.)
3) Een handgemaakte ligger moet dus circa 2x zo zwaar worden uitgevoerd dan als je machinaal vervaardige strips gebruikt. (Vrijwel alle "koop"glasbakken hebben gewoon handmatig ingelegde carbonliggers. Hier is gelijk een (lees-> 1 en niet DE) reden waarom 1900 gram een normaler vlieggewicht is.
 
Helemaal goed...

Berrie,

Je hebt helemaal gelijk, de Supra heeft al een drie delen vleugel :D
Cool.... helemaal goed...nu snap ik je vraag...ik heb geen V-stelling in mijn middenplaneel, dat is vlak....vandaar dat ik de DPP liggers kan toepassen

Rovings gebruiken en en de ligger twee keer zo zwaar uitvoeren lijkt mij prima :cool:

Cheers

Bart
 
Laatst bewerkt:
Het is alweer enige tijd geleden dat ik hier de laatste vorderingen postte. Na de breuk van de ligger heb ik mijn licht opgestoken op RC groups. Daar zijn wat meer zelfbouwers actief en daarmee mensen met veel ervaring. Alle details zjin natuurlijk daar terug te lezen, ook die van de mal.

Supra spar questions, it is broken... :( - RC Groups

Om dit bouwdraadje volledig te maken volgt nu een samenvatting van mijn bevindingen. Bewust laat ik veel details weg om het leesbaar te houden. (Uiteraard kan ik later details uitwerken als daar interesse voor is)

68548ff71c7a36a0.jpg


1) Het reststand van de ligger is op sterkte getest. Deze capstrips bleken maar een breeksterkte van minder dan 400Nmm^2 te hebben. Ver onder wat een goede carbonstrip zou moeten kunnen hebben. De oorzaak hiervan moet worden onderzocht. Wel blijkt uit het uiterlijk van het gesnipperde breukvlak dat de epoxy verdeling niet goed is. (dat betekend niet alleen dat er te weinig epoxy is gebruikt!!) Dit moet dus verbeterd worden. Deze capstrip is niet onder vacuum gemaakt.
2) Het eerste testje. Deze test is een capstrip van HM carbon, gemaakt onder vacuum. Dit hoogmodulaire carbon heeft een erg hoge stijfheid. Helaas daardoor ook bros. De draden welke het unidirectionale weefsel bij elkaar houden blijken ook voor het voortijdig bezwijken te zorgen. Je ziet het breukvlak exact parallel lopen aan zo’n draadje. Breeksterkte is krap 500N/mm^2. Het vacuum en het overmatig aanbrengen van epoxy zorgt duidelijk voor een betere verdeling van de epoxy. Het te veel aan epoxy zuigt de vacuum er goed uit.
3) Dit teststukje is van HT carbon. Zeg maar, normaal carbon. Dit teststukje heeft te weinig epoxy mee gekregen. Toch ligt hier de breeksterkte duidelijk boven de 800Nmm^2. Een enorme verbetering alleen al door de materiaalkeuze. Dit is een belangrijke ervaring. Ik besloot hier definitief over te gaan naar HT carbon. (ik had nog kunnen kiezen om HM roving te kopen, zonder die pokkedraadjes)


Gebruikte ik voor de proefstukjes in 2 en 3 een eenvoudige niet herbruikbare mal, voor de toekomst moest er iets anders komen. Er werd een instelbare mal van triplex bedacht. Voor minder dan 15 euro heeft deze mal inmiddels zijn diensten bewezen. Het principe werkt perfect. Het is namelijk zo dat ik hoop dat deze Supra niet mijn laatste project is. Rolt er een betrouwbaar productieproces uit, dan kan ik daar de rest van mijn leven nog gebruik van maken. (bij leven en welzijn) Misschien hebben andere mensen er ook nog wat aan.

Inmiddels was me ook de tip gegeven een fohn te gebruiken om de ingesopte rovings te verwarmen. Dit, in combinatie met de mal, werkte super!

4) Hierop is het eerste teststukje te zien welke uit de mal kwam. Wat maatvoering aangaat is dat natuurlijk een mislukking. Wel heb ik hier voor het eerst met de fohn gewerkt. Het effect van de warmte is verbluffend. De epoxy wordt zo dun als terpentine en giert door de koolstof vezels. Daarna vacuum erop en overtollig epoxy wordt eruit gezogen.
5) Om weer zo’n rare U-vorm te voorkomen legde ik een ingetapte balsastrook OP het ingesopte carbon. Uiteraard weer de fohn gebruikt (mijn vrouw had inmiddels een tweedehands fohn voor mij gehaald. Er lief van haar, want haar fohn had ik voorzien van epoxy vingerafdrukken en niet teruggelegt waar’tie hoort…) De balsastrook zorgt voor een egale druk op de carbon strip. Het lijkt me of overtollige epoxy nu nog beter wordt weggezogen. Het resultaat is super. Testst wijzen uit dat deze makkelijk 1000Nmm^2 treksterkte aan kan. Het stripje brak niet tijdens de test, kraakte zelfs niet. Dit is een betrouwbare methode en reproduceerbaar.

Met de ervaringen opgedaan heb ik de methode zoals beschreven in punt 5 gebruikt om de nieuwe capsstrips te maken. Deze capstrips heb ik wel 3mm breder gemaakt. Vergelijk je dit met de test op de gebroken ligger moet de nieuwe ligger krap 3x sterker zijn. Hij vervomt in igg duidelijk voor bezwijken.

Zoals gezegt, de capstrips voor de nieuwe ligger zijn gereed. Onafgewerkt wegen ze samen 140 gram. Er is 28 mtr roving per capstrip verwerkt. En omdat ik het bedrag wat ik aan kant en klare carbon stripjes van DPP kwijt zou zijn heb uitgegeven aan 2KG HT roving kosten me deze capstrips ongeveer 6 euro, incl epoxy. Er zit nog meer dan een kilometer roving op de rol……..


Laatst sprak ik met iemand die me vroeg of ik geen spijt had dat ik zo op “het randje” werk. Daar heb ik geen spijt van. Ik baal wel dat ik niet, toen ik de kwaliteit van de capstrips al niet vertouwde, de zaak grondig onderzocht heb. Maar goed, zoals ze hier in deze streek zo fijntjes zeggen: “achteraf kijk je een koe in zijn kont”

Het was uiteindelijk een erg leerzame ervaring waar ik goed mee verder kan. De bouw van het middenpaneel is niet zo interessant om weer te laten zien. Als de Supra weer vliegt komt er vast nog wel een fotootje.

Enne Fred, misschien van het voorjaar eens vliegen bij jullie? Maar dan wel rustige starts, de tipvleugels hebben nog dat HM carbon!

Tot die tijd, een wachtmuziekje ;)

YouTube - Mr. Mister - Take These Broken Wings
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent zeker goed bezig. Ik ben onder de indruk van de gestructureerde manier waarop je de zaak test en ontwikkelt. Erg leerzaam, ook voor anderen.

Gaan we volgend voorjaar weer naar de WaKu? Lijkt me een plek waar de supra zich goed op zijn gemak zal voelen.
 
Back
Top