3 Dogbone's gebroken in 3X rijden!!!

• Topicstarter Topicstarter DoNnY
  • Startdatum Startdatum
D

DoNnY

Guest
Ja daar zit je dan ga je lekker rijden, heb je net je auto warm en zet je dus een keer het gas erop breekt je dogbone gelijk weer in tweeen.

Heeft iemand een idee hoe dit zo vaak kan gebeuren?

Het gaat om een HPI RS4 3 Type ss, het is de dogbone die van mijn 2 bak naar mijn achter dif gaat. Het originele asje heb ik bijna 2 jaar mee gereden!!! Nadat deze is afgebroken direct de tweede en de derde gebroken.

Allebei mijn diffs zijn soepel zit nergens iets tussen mijn tandwielen, ik weet het niet meer!! Nadat de eerste brak heb ik gelijk de cup ook vervangen dus dat kan het ook niet zijn.

Weet iemand een oplossing voor dit (voor mij groote) probleem???

Greetz,

DoNnY

wat dit veroorzaakt weet ik ook niet, maar wat je wel kan proberen is er een havyduty in te zetten, als die er zijn dan.

groeten, thomas

ja dat kan je doen maar is het probleem daarmee opgelost ?? zeg dit eens in je lhs mss weten zij iets ?

of een productie fout ?? lijkt me raar maar kan altijd maar mss een tandje ergens af in je diff ? en dat ie daarom soms hapert en die dogbone in 2en knapt ?

is je bodem plaar krom ?? dit kan zijn dat alles ontzet is end us alles krom gaat draaien :wink:

Diff tandwielen heb ik ook al vervangen is het probleem niet mee weg, en mijn bodemplaat is nog kaarsrecht.

Lijkt me sterk dat het een productiefout is in 2 nieuwe dogbone's

weet je, je hebt pechvogels die te maken hebben met een klein percentage aan productie fouten. voeg die samen en je hebt 2 keer achter elkaar een slechte... maar dat is een mogenlijkheid. :P

heb ik een leuk voorbeeld van. koop een cd speler bij me nieuwe pc, doet het prima, maar na een tijdje doet hij niks meer en zorgt er zefls voor dat me pc niet opstart, onoplosbare software fout... echter geen garantie meer. toch maar een nieuwe gehaald, die keer een philips... ook die gaat raar doen :( zit nu al aan me 3e...

laterr, thomas

Overpowered lijkt me een beetje ver gaan, HPI levert een motor van 1,2PK op dat chasis.

Heb net een picco ingereden, maar het motortje waar ik die asjes mee brak was geen 1,2PK hoor.

NMTRacer zei:
weet je, je hebt pechvogels die te maken hebben met een klein percentage aan productie fouten. voeg die samen en je hebt 2 keer achter elkaar een slechte... maar dat is een mogenlijkheid. :P

heb ik een leuk voorbeeld van. koop een cd speler bij me nieuwe pc, doet het prima, maar na een tijdje doet hij niks meer en zorgt er zefls voor dat me pc niet opstart, onoplosbare software fout... echter geen garantie meer. toch maar een nieuwe gehaald, die keer een philips... ook die gaat raar doen :( zit nu al aan me 3e...

laterr, thomas

Met mechanica kan ik me hier iets bij voorstellen, die dogbone is een stalen staafje met 2 kogeltjes. Kan weinig misschaan volgens mij.

even denken hoor, even opsommen wat het kan zijn, en wat dus al uitgesloten is...

diffs -> waren het niet
chassis -> ook niet
overpower -> ook niet
cubjoints -> ook niet
remschijf? ---> ?
slipper? --->

er blijft niet veel meer over...

later, thomas

Remschijf kan het gebeurde de laatste keer wel in een bocht. Weet alleen niet wat er aan die remschijf mis kan zijn, is helemaal recht.

EN wat bedoel je met een slipper?????

ja, wat kan er mis zijn aan een remschijf... geen idee eingelijk :D, maar dacht eraan toen ik hoorde dat savage26!! zijn assen sloopte ook waarschijnlijk door de rem, maar die heeft een duel brake...

en met een slipper bedoel ik slipper clutch. dat is een spurgear die kan 'slippen' misschien is daar iets mis mee...

laterr. thomas

ps. ik roep maar ideeen hoor. weet niet of het echt zo is, je kan er naar kijken.

Slipper clutch zit niet op de Nitro 3 SS zit alleen op offroad modelen voor het springen.

Maar kijk is of je dogbones genoeg spelling hebben op alle punten tijdens het veren. Iemand anders heeft dit ook is gehad maar dan met de Dogbone van de 2speed naar het achter diff. Die had te weinig spelling en als het chassis is door boog brak de dogbone. Dit kan ook met de dogbones gebeuren van de naar de wielen als ze niet genoeg ruimte hebben.

Zoals in het eerste bericht het gaat om die dogbone van de s speed naar achter. Er zit iets meer dan 2mm in.

Voldoende????? of niet???

Hehehe ben een beetje kippig denk ik :)

Maar als je rijd met de auto spring je er dan ook mee of rij je gewoon om een mooie vlak plaatje asfalt? Zit er bij jou zo'n rubber O-ring in 1 van die cupjoints? 2mm is wel voldoenden, maar als je rijd dan is er best kans dat je chassis makelijk kan doorbuigen(misschien) en dan wordt die 2mm een heel stuk kleiner. Als die te klein word dan is idd de kans op breken een heel stuk groter. Kijk is als je stil staat of je achterkant wel stijf genoeg is.......

Achter zit er geen ribber tussen, voor 2.

Springen doe ik niet, hooguit per ongeluk als ik die dot meepak waar we omheen rijden.

Het chassis is wel omgebogen aan de zijkanten om die torsie tegen te gaan.

Je begrijpt wel dat ik nog steeds niet weet wat ik hiermee aan moet. Om nu elke 10 min een nieuwe dogbone te moeten gaan gebruiken zie ik ook niet zo zitten.

Het chassis is idd aan de zijkant omgebogen maar dat buigt daar idd niet maar een stukje naar achter wel. Ik zou ook zo 1,2,3 geen oplossing weten of kijken of je toch wat stijver kan maken.

HEHE dit heb ik ook gehad ook 3 van die dingen erop gebroken. Maar wat hett nou was, dat waar de dogbone's in gaan was te ver gesleten en dan bleef hij hangen en krak. Hoor jij ook een tik als jij je auto vooruit duwt? Ik zou ff die dingen waar de dogbone invallen vernieuwen, en dan moet het opgelost zijn(bij mij wel in iedergeval).

Zie een vorig bericght, cups, diff tandwielen zijn allemaal al vervangen door nieuw materieel.

Heb net gekeken naar mijn chassis om te kijken waar ik hem zou kunnen verstevigen, MAAR totaal geen rumte om te zorgen dat de achterkant waar het diff geplaatst is te kunne verstevigen.

Het chassis is daar even breed als het diff zelf.

ZOu het helpen om de chassisplaat van GPM te kopen???
Deze heeft ribbels op de bovenkant van de plaat wat naar mijn menig wel voor stabiliteit zorgt. Het enige nadeel hirvan is dat die plaat bijna €63,00 :? kost. Je kunt wel begrijpen als dit niet nodig is koop ik hem niet ook.

Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze plaat??
Ik weet dat PK hem heeft hangen. (lucky me werk daar nog geen km vandaan :lol: )

Als het helpt zal ik er echt niet om aarzelen om die plaat te kopen, maar voor dat bedrag wil ik wel graag weten of het werkt ja of nee.

Greetz,

Donny

Back