7e MBF Multicopter Meeting - 14/04/2013 - Soestduinen, Soest

Locaties en Data

• Total voters
    43
Helaas moet ik afzeggen. Moet werken en zou dan pas daar kunnen zijn na het werk tegen 17u. Is dus niet de moeite om zover te rijden voor kleine tijd.

Helemaal mee eens.. Ik zal morgen eens kijken hoe her ik kom met het uitzoeken welke kanalen er allemaal zijn, maar ik weet niet welke op elkaar storen. Vanmiddag met Ampsource gevlogen, en telkens als ik m'n quad aanzet, merkte hij dat..;) en we zitten toch echt op andere kanalen..

@Lennie, in deze PDF staat een overzicht van de channels die mijn vTX en vRX gebruiken. Geld volgens mij voor alles van Foxtech en dan volgens mij voornamelijk de RC805 en RC305 ontvangers.

CH1 5705 MHz
CH2 5685 MHz
CH3 5665 MHz
CH4 5645 MHz
CH5 5885 MHz
CH6 5905 MHz
CH7 5925 MHz
CH8 5945 MHz

Zijn dus duidelijk andere channels als die Immersion set van jou.

Ik vlieg btw op channel 8.

http://estore.dyndns-ip.com/manuals/TS351_5.8Ghz_200mW_8ch_TX_manual.pdf

Die kanalen overlappen mekaar, dus moet je wel uitkijken met iemand van immersion. Je kan mekaar dus degelijk storen.

Overlap is er volgens mij niet. Ik merkte wel dat wanneer Lennie zijn vTX aanzette dat ik even kleine storing zag en daarna weer wegtrok.

Daarom onderstaand een lijstje van Foxtech en Immersion channels die we voor een eventueel bord kunnen gebruiken. Oplopend in mhz. Kan iemand bevestigen dat dit de juiste Immersion channels zijn. Heb deze overgenomen van Lennie zijn set-up.

CH4 5645 MHz Foxtech
CH3 5665 MHz Foxtech
CH2 5685 MHz Foxtech
CH1 5705 MHz Foxtech
CH1 5740 Mhz Immersion
CH2 5760 Mhz Immersion
CH3 5780 Mhz Immersion
CH4 5800 Mhz Immersion
CH5 5820 Mhz Immersion
CH6 5840 Mhz Immersion
CH7 5860 Mhz Immersion
CH5 5885 MHz Foxtech
CH6 5905 MHz Foxtech
CH7 5925 MHz Foxtech
CH8 5945 MHz Foxtech

@Markoez, miscchien slim om de openings post aan te passen omtrent vTX channels.

Ik vlieg op FOXTECH CHANNEL 8, 5945mhz en Lennie op IMMERSION CHANNEL 3 5780 Mhz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu heb ik 2 weken geleden wat tests gedaan in de Soesterduinen en ik ben tot de conclusie gekomen dat de grond daar extreem hard is.
Opletten dus!

Door de 'hoge' bomen kostte het me (wel in het donker) ruim 1 1/2 uur om mijn grond boormachine terug te vinden.
Het nemen van bodemmonsters kunnen we beter op een andere manier doen....
IMG_0232.jpg

Iets serieuzer:
Nu ben ik dus het bovenste deel van mijn DJI GPS houder kwijt.
Is er iemand die dat deel heeft en komende zondag voor me mee kan nemen? (tegen betaling uiteraard)
Zoiets:
13251_DJI_GPS_Mount_lg.png

Mocht er iemand uit de buurt van Houten een probleem met vervoer hebben, stuur me een bericht, dan kan je mee rijden!

Overlap is er volgens mij niet. Ik merkte wel dat wanneer Lennie zijn vTX aanzette dat ik even kleine storing zag en daarna weer wegtrok.

Daarom onderstaand een lijstje van Foxtech en Immersion channels die we voor een eventueel bord kunnen gebruiken. Oplopend in mhz. Kan iemand bevestigen dat dit de juiste Immersion channels zijn. Heb deze overgenomen van Lennie zijn set-up.

CH4 5645 MHz Foxtech
CH3 5665 MHz Foxtech
CH2 5685 MHz Foxtech
CH1 5705 MHz Foxtech
CH1 5740 Mhz Immersion
CH2 5760 Mhz Immersion
CH3 5780 Mhz Immersion
CH4 5800 Mhz Immersion
CH5 5820 Mhz Immersion
CH6 5840 Mhz Immersion
CH7 5860 Mhz Immersion
CH5 5885 MHz Foxtech
CH6 5905 MHz Foxtech
CH7 5925 MHz Foxtech
CH8 5945 MHz Foxtech

@Markoez, miscchien slim om de openings post aan te passen omtrent vTX channels.

Ik vlieg op FOXTECH CHANNEL 8, 5945mhz en Lennie op IMMERSION CHANNEL 3 5780 Mhz.
Ze overlappen idd niet. Een zo laag mogelijk kanaal zou in theorie het beste ontvangs moeten hebben met de juiste antenne natuurlijk.

Laten we er maar vanuit gaan dat de weersvoorspellers het zoals wel vaker niet bij het juiste eind hebben. Onderstaande haal ik net van nu.nl af. Brrrr.

Meteorologen rekenen op terugkeer winter
Het lijkt erop dat de winter in het weekeinde terugkeert. Een krachtige en zeer koude wind uit het oosten en noordoosten trekt dan het land binnen, verwacht Weerplaza.

Ook Weeronline verwacht dat Nederland in het weekeinde met winterweer te maken krijgt.
De ijskoude lucht ligt nu nog boven de Noordpool, maar trekt de komende dagen Scandinavië binnen. In de loop van het weekeinde is Nederland aan de beurt. Zaterdag is het nog 10 graden in Limburg, maar in het noorden wordt het zo'n 3 of 4 graden.
In de nacht van zaterdag op zondag vriest het en zondagmiddag komt het kwik in grote delen van het land nauwelijks boven het vriespunt uit. De kou-inval kan gepaard gaan met natte sneeuw of gewone sneeuw

Nou voorlopig houden ze 1 graad en windkracht 4.....en dan ook nog kans op neerslag......als de bericht zo blijven.....blijf ik ook....maar dan thuis....

Back