Aanpassen Mercedes Arocs 4151 8X4 voor hydrolische kraan en afzetcontainer

Ik zou persoonlijk een naloopas er nog bij plaatsen , maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik vindt de afstand tussen de achterste as en de achterbumper erg groot nu

Ja inderdaad Joost. Nu is ook de afstand tussen de voorwielen en de achterwielen groot door het verlengen van het chassis. Mocht ik een derde as bijplaatsen zou ik toch de achterste wielen iets naar voor brengen, maar onderaan moet nog een cylinder geplaatst worden voor de afzetcontainer. Zal alles nog eens opmeten. Heb je een idee van naloopas die mee kan draaien?

Heb je een idee van naloopas die mee kan draaien?

Wat bedoel je hier? een naloop as die stuurt?
Gewoon een vooras nemen en bedienen met een servo, gekoppeld aan je vooras servo; let wel bij het plaatsen, dat die de goede kant op stuurt, anders de stuurstang aan het andere wiel bevestigen.
Cor

Afmeting2.jpg

Zoals hier duidelijk te zien is er te weinig ruimte om achter de achterwielen nog een derde te plaatsen en als ik de twee wielen meer vooruit zou plaatsen dan kom ik in de problemen met de kleine cylinder onderaan. Die kan niet boven de differentielen. Moeilijk is inderdaad een feit.

Het ziet er erg vol uit de onderkant
Hoezo dat? volgens mij ziet dat er prachtig uit! Ook al is dat niet het chassis van Stef, maar van Lesu.
En met die zware kraan voorop vind ik die achter-oversteek helemaal niet hinderlijk, het lijkt me prima in balans zo. Nette onderrij beveiliging er op en gaan.
Cor

poten.jpg

de opdrukpoten van de voorkant aan het maken, terug het probleem om geen knikken in de tube te hebben. Acht tubes moeten hun plaats vinden. Zou er iets moeten op vinden om die tubes te plooien zonder knikken, een veer of zo, warmen helpt niet veel.

door een veer schuiven met de juiste diameter moet knikken kunnen voorkomen.
heb het zelf al eens met silicone waterleidingen gedaan bij een blusboot.

Als je geen passende veer, inwendig of uitwendig hebt, zou ik het eens proberen met een stukje koperdraad, dus 2,5mm² installatiedraad of zo, waarvan de pvc mantel verwijderd is. Die draad is relatief makkelijk te verwijderen, nadat je hem in vorm het gebogen en de buisgoed warm hebt gemaakt.

Als je geen passende veer, inwendig of uitwendig hebt, zou ik het eens proberen met een stukje koperdraad, dus 2,5mm² installatiedraad of zo, waarvan de pvc mantel verwijderd is. Die draad is relatief makkelijk te verwijderen, nadat je hem in vorm het gebogen en de buisgoed warm hebt gemaakt.
Prachtig! Dank je wel! Ga er straks mee aan de slag.

Back