Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Woops m'n vraag was bedoeld voor het buggy topic. Anyway, maakt niet echt veel uit.

@Nard: Ik ben al ingeschreven vanaf de eerste week dat de datum bekend was :D
@Matthijs: Brushless of nitro? :p

Nu ik mijn brushless truggy heb mij hier toch eens aanmelden.

Het is een (tweedehands) mugen mbx6t tekno V3 geworden.
Hier komt een mmm met 2200 kV op, als stuurservo de savox 1256tg.

Het enige wat nog mankeert is een pinion.
Ik heb echter geen idee wat erop moet, wss een long schrank 14T, iemand enig idee waar dit te kopen?

Kijk er naar uit om hem als het goed weer is uit te laten :-).

Maak eens foto's van jouw bodem plaat. Als het een nieuwe V3 kun je normale pinions gebruiken door de motormount in de voorste gaten zetten. Heb je maar 1 paar gaten dan wordt het longshank. Bij amain hobbies kan je ze kopen en ook bij BMtuning denk ik.

Mamba setjes (eentje truggy, andere MBX6 eco)

http://img820.imageshack.us/i/img0382small.jpg/
img0382small.jpg

Bovenkant:

img0392small.jpg

Onderkant:
img0398small.jpg

Merci voor de mooie comments.

Kurtje, nog eens bedankt om mij te vergezellen gedurende de vele afgelegde kilometers dit weekend.
Beringen --> Beerse --> Eindhoven --> Beringen
Beringen --> Londerzeel --> Brugge--> Londerzeel --> Beringen
Beringen --> Schiedam --> Beringen
Het is toch niks om alle weekends af te leggen he :p.
Vooral nog een merci voor mijn werkgever om de wagen en diesel te sponseren :rolleyes:...

Verder ontopic:
Met de mbx6t gaat inderdaad met 4s gereden worden, net zoals de (verkochte) vorza. Dat gaat mij hard genoeg en wil de setup van de truggy en buggy (de bestelde mbx6 eco dus) zowat hetzelfde houden.
Zelfde esc, motor en batterijen. Dan zijn de stukken eventueel uitwisselbaar.

Ik zoek dus nog raad voor'
- pinion (mod 1?)
- connectoren voor de regelaar en batterijen
- servo armpje
- vastzetten regelaar? Dacht aan dubbelzijdige tape en tyrip, weet enkel niet of dat een slim idee is.

Laatst bewerkt:
Hey stewie, je kunt ook de gaten aan de onderkant van de esc uitmeten. Deze uitboren op de esc tray en de esc gewoon vastschroeven. Klitteband/dubbelzijdig plakband met een stevige grote tyrip werkt ook goed hoor.

de MMM heeft geen gaten. ;) wat je wel kunt doen is de beugel voor de MMM van traxxas kopen. kost maar iets van 3~4 dollar, en heb je meteen ook een plaats om de aan/uit schakelaar te monteren. (in dat setje zit dik 2-zijdige tape, om de regelaar mee vast te zetten. en de beugel, die met 2 lange (bijgeleverde) inbus boutjes op de ESC houder vast gezet kan worden.

Dat zijn dus longshanks die je nodig gaat hebben Stewie. BMtuning en/of Amainhobbies heeft ze.
MMM heb ik ook altijd vast gehad met velcro en daarover een tywrap. Werkt perfect!
Servo armpje van een Hotbodies D8 heb je nodig.
Connectoren zou ik EC5 nemen. Kosten niet veel op HK en ze zijn zeer duurzaam.

Enneuh, best altijd de batterij met de draden naar achter leggen ;) Anders heb je meer kans op vuurwerk.

SSI, bedankt voor je info.

- Das dus de longshank 14T MOD1 5MM he? Of wat raad je aan voor de truggy?
- Voor DE MMM heb ik de houder van traxxas besteld, deze kan je mooi vastzetten met velcro en boutjes.
- Hmmm, das dus de servoarm die ik besteld heb voor de vorza (D8 alu servohorn). Deze toch maar eens gaan afhalen dan :-D.
- Draden naar achteren zal ik onthouden, maar het was gewoon om eens te kijken of deze batterijen passen. Ga trouwens nog hardcase lipo's kopen hiervoor.
- Connectoren dacht ik wel dat het EC5 zou zijn, eens kijken of hobbyking duitsland ze ook heeft.

SSI, bedankt voor je info.

- Das dus de longshank 14T MOD1 5MM he? Of wat raad je aan voor de truggy?
- Voor DE MMM heb ik de houder van traxxas besteld, deze kan je mooi vastzetten met velcro en boutjes.
- Hmmm, das dus de servoarm die ik besteld heb voor de vorza (D8 alu servohorn). Deze toch maar eens gaan afhalen dan :-D.
- Draden naar achteren zal ik onthouden, maar het was gewoon om eens te kijken of deze batterijen passen. Ga trouwens nog hardcase lipo's kopen hiervoor.
- Connectoren dacht ik wel dat het EC5 zou zijn, eens kijken of hobbyking duitsland ze ook heeft.

Ik weet niet hoeveel T voor truggy, maar ik had 13T met de 2200kv op m'n buggy. Maar de truggy heeft andere diffs. Ik vermoed dat het ergens tussen 13T en 15T zal zijn voor de truggy. Sowieso 5mm longshank idd.
Je kunt proberen met een pinion van de vorza als het past, want de shaft van de castle motor ziet er wel uit. Als ie te kort is ga je longshanks moeten nemen.

Die servo hevel is het idd. De servo staat ook dwars op de Tekno, dus heb je zo'n hoge servo hevel nodig. Waarschijnlijk ga je ook shims tussen de servosaver en de turnbuckle moeten doen. Geen idee hoeveel bij de truggy, maar gewoon zien dat de turnbuckle niet sleept tegen de servo.

Altijd best de connector draden naar achter houden. Want aan die kant zit het balanceboard. En iedere keer dat je een neuslanding maakt krijgt die lipo een hardeshock en als jouw balance board er tussen zit kun je kortsluiting krijgen. Oli heeft het gehad in mol toen hij de quad nam.

Back