Algemeen 1/8 brushless truggy topic

pfff, nu ben ik al mijn electronica spul in mijn auto zat... Allemaal draden, blijven kapot gaan, geklooi met mijn lipo's...
ga nu alles weggooien (behalve motor)
denk dat ik dit dan ga kopen ergens rond april:

4x2S 5000 mah turnigy lipo
2050 (of 2650) KV RX8 combo,
Een goede zender (2,4hz)
en een ace ds 1015.

alleen nu nog het geld bij elkaar krijgen......

pfff, nu ben ik al mijn electronica spul in mijn auto zat... Allemaal draden, blijven kapot gaan, geklooi met mijn lipo's...
ga nu alles weggooien (behalve motor)
denk dat ik dit dan ga kopen ergens rond april:

4x2S 5000 mah turnigy lipo
2050 (of 2650) KV RX8 combo,
Een goede zender (2,4hz)
en een ace ds 1015.

alleen nu nog het geld bij elkaar krijgen......
Dit alles kan ook kapot, is alleen wat duurder dan je vorige "electronica spul".
Als je electronica moe bent koop dan een nitro of een benzine.
Of nog beter een grasmaaier (LOL)

ik ben elektronica nog zeker niet zat.... Ik wil gewoon overstappen van een "C" merk naar een "A" merk. bij de kabels gaat het mij vooral om de kabels die naar mijn ontvanger toe gaan. Ik zit daar vaak mee te klooien en dan komt er een draad open te liggen en dan moet ik dat weer repareren. Weet iemand toevallig of je bij die tekin set een soort van klik systeem heb om dat soort draden te vervangen?

nope, er zijn geen klik systemen. Moet je ook niet willen, geeft meer kans op storing. Ik denk dat je de volgende keer je kabels gewoon wat beter moet plannen en zorgvuldig vastzetten.

wat voor electronica doe je weg dn alst toch 1:8 is en nog gwn te gebruiken heb ik miss wel interesse als je t toch weggoid,

t probleem is dat het niet meer is te gebruiken. Alleen 1 lipo die nog wel kan, 3400 mah 2S.
even iets anders zou ik voor een 2650kv gaan of een 2050 (denk zelf 2050, koeler enzo) ik wil op 4S gaan rijden, alleen misschien iets met mijn gearing verander (weet ik bijna wel zeker).

EDIT: OOOOPS, ik zie nu pas dat ik het in het truggy topic zet....

Laatst bewerkt:
vanaaf even met me hongnor multilator pro gereden al was het maar op een enkele accu, er zit een leopard combo in (ground 150a esc(ezrun kloon) en een 2000kv 82mm motor) voor een enkele accu vond ik dat al vrij snel rijden (schat 30/40 kmph) maar dit is lastig te schatten als je 1/10 gewend bent

Hallo,

Ben sinds kort in het bezit van een xray xt8 en wil deze ombouwen naar brushless.
Nu heb ik hier nog een mmm 2650 setje liggen en 3s lipo's.
Zou dit setje een beetje leuk rijden in deze auto?

Voor een truggy zal je net een maatje groter moeten hebben die geschikt is voor 5-6s. De 2650 doet het goed in lichtere auto's als bijvoorbeeld 1/8 buggy's of een slash 4x4.

Een 2650kv motor in een lichtere auto??? Damn wat ga jij ermee uitspoken??? :D

Je kan de 2650kv in een truggy gebruiken, hou wel rekening ermee dat ie wat overpowerd gaat zijn... Al zal het wel op 3S wel een beetje beter beheersbaar zijn!

Truggy zou eigenlijk ideaal zijn 2200kv, buggy rond de 1900 a 2000kv naargelang het circuit...

Zou zeggen gewoon proberen die 2650kv!

Volgens mij gaat die 2650 het heel zwaar krijgen in een zware truggy zoals Bart al zei. Truggy motor is 2200kv of minder en minder is fijner rijden! er staat nog een mooie 1700kv tekin in het te koop gedeelte. Dat is mooi op 5S!!

Groet Ronald

Ok bedankt voor de hulp.

Omdat ik die motor toch heb liggen ga ik het gewoon proberen en zal de temperaturen goed in de gaten houden.

Als het niet lekker werkt kan ik altijd nog een andere motor halen.

Ik heb inderdaad ook die tekin motor gezien, maar kan m nergens meer vinden.
Werkt deze ook gewoon op de mmm regelaar?

Een 2650kv motor in een lichtere auto??? Damn wat ga jij ermee uitspoken??? :D

Je kan de 2650kv in een truggy gebruiken, hou wel rekening ermee dat ie wat overpowerd gaat zijn... Al zal het wel op 3S wel een beetje beter beheersbaar zijn!

Truggy zou eigenlijk ideaal zijn 2200kv, buggy rond de 1900 a 2000kv naargelang het circuit...

Zou zeggen gewoon proberen die 2650kv!

Die 2650kv is een 1512 / buggy motor en zal het inderdaad zwaar krijgen in een truggy; drkdgglr heeft gelijk.

@ diver, praten in kv's is niet slim als je niet aangeeft waar je over praat aangezien een 1800kv cc1518 toch ''net'' iets anders is dan een 1800kv cc1512.

Back