Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
vrtnieuws.net / deredactie.be zei:De Hercules C-130 was vertrokken vanuit Djakarta en zou 112 mensen aan boord hebben gehad, vooral militairen en hun familie.
AP
Het toestel stortte neer bij het dorpje Geplak toen het zich klaarmaakte om te landen op de luchtbasis van Iswahyudi. Het raakte eerst vier huizen en kwam uiteindelijk tot stilstand in een rijstveld, waar het in brand vloog. Op de grond vielen zeker drie doden.
Naast de doden zijn er ook verschillende zwaargewonden. Vele slachtoffers zijn zwaar verbrand. Het vliegtuig is helemaal vernield, alleen de staart bleef min of meer intact.
De oorzaak van de crash is nog onduidelijk, maar volgens ooggetuigen zou een vleugel van het vliegtuig nog in de lucht afgebroken zijn. "Ik hoorde luide ontploffingen en zag flitsen van vuur in het vliegtuig", getuigde een 41-jarige rijstboer. "Daarna brak de vleugel af."
De Indonesische luchtvaart heeft geen al te beste reputatie. Door een gebrek aan fondsen worden de vliegtuigen slecht onderhouden en lang gebruikt.
112 is zelfs ruim over de 100...Het is niet abnormaal dat er tege de 100 mensen in een C130 zitten ...
Grtz Matanza
Tjonge jonge, ondanks de hele dag waarschuwingen dat het slecht gaat worden gaan ze blijkbaar toch nog de lucht in :roll:/QUOTE]
Dat snap ik ook niet helemaal ! op buienradar zag je het prima aankomen.
welliswaar klapte het weer erg ploteling om, en heb ik nog nooit eerder zulk heftig onweer meegemaakt.