algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Nee een sticky hoeft niet ik vond het wel interessant om het bij te houden.
Er gaan er nog meer als je vaak denkt, en ik vergeet er ook nog wel eens 1 hoor.
Maar het blijven er nog altijd erg veel minder over de hele wereld als er auto gaan alleen al in Nederland.

Dus nut heeft het niet net als 80% van het forum zeg maar het is maar hoe je het bekijkt.
Wie zegt wat nuttig is, alles is maar erg betrekkelijk

Straalmotor zuigt container op

AMSTERDAM - De gezagvoerder van JAL-vlucht 61, die maandag van Los Angeles naar Tokyo had moeten vliegen, bemerkte een aanzienlijk vermogenverlies in één van zijn motoren, veroorzaakt voor een opgezogen vrachtcontainer...

Het toestel van de Japanse luchtvaartmaatschappij, met 245 mensen aan boord, moest uit dienst worden genomen. Bekeken wordt nog wat de schade is aan de motor. Voor de passagiers, van wie niemand gewond raakte, leverde het incident een vervelende vertraging op, maar een aantal van hen zag zijn kans schoon een paar kiekjes te schieten van de klemgezogen container

- Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland]

Laatst bewerkt:
Indonesie is duidelijk niet de koploper op "aviation safety"
erg hoor, maar wat doen 90 mensen in een C-130 van de Luchtmacht?

Skyhigh

en wie krijgt de schuld?

Volgens sommige berichten houden de ongevallen verband met een groot tekort aan reserve-onderdelen.

Amerika heeft Indonesië lange tijd geboycot vanwege de mensenrechtensituatie in dat land.

Door die boycot zou Indonesië niet aan de benodigde reserve-onderdelen voor de Amerikaanse toestellen hebben kunnen komen.

vrtnieuws.net / deredactie.be zei:
De Hercules C-130 was vertrokken vanuit Djakarta en zou 112 mensen aan boord hebben gehad, vooral militairen en hun familie.
AP
Het toestel stortte neer bij het dorpje Geplak toen het zich klaarmaakte om te landen op de luchtbasis van Iswahyudi. Het raakte eerst vier huizen en kwam uiteindelijk tot stilstand in een rijstveld, waar het in brand vloog. Op de grond vielen zeker drie doden.

Naast de doden zijn er ook verschillende zwaargewonden. Vele slachtoffers zijn zwaar verbrand. Het vliegtuig is helemaal vernield, alleen de staart bleef min of meer intact.

De oorzaak van de crash is nog onduidelijk, maar volgens ooggetuigen zou een vleugel van het vliegtuig nog in de lucht afgebroken zijn. "Ik hoorde luide ontploffingen en zag flitsen van vuur in het vliegtuig", getuigde een 41-jarige rijstboer. "Daarna brak de vleugel af."

De Indonesische luchtvaart heeft geen al te beste reputatie. Door een gebrek aan fondsen worden de vliegtuigen slecht onderhouden en lang gebruikt.

Het is niet abnormaal dat er tege de 100 mensen in een C130 zitten ...

Grtz Matanza

Ik doelde meer op het feit dat het allemaal burgers zijn, maar het zijn families van militairen de militairen zelf

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Tjonge jonge, ondanks de hele dag waarschuwingen dat het slecht gaat worden gaan ze blijkbaar toch nog de lucht in :roll:

En die noodlanding is alles behalve een ultra-light, de pers maakt er wel weer een potje van.

Tjonge jonge, ondanks de hele dag waarschuwingen dat het slecht gaat worden gaan ze blijkbaar toch nog de lucht in :roll:/QUOTE]

Dat snap ik ook niet helemaal ! op buienradar zag je het prima aankomen.

welliswaar klapte het weer erg ploteling om, en heb ik nog nooit eerder zulk heftig onweer meegemaakt.

Het is ook niet de eerste keer dat de Robin een noodlanding moest maken .

Volgens mij moeten ze maar eens een beurt van Berto hebben . :mrgreen:

Mvg Johan

Wie wilt er nou een beurt van berto..
Posted via Mobile Device

Back