Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Eindhoven en Rucphen zijn dan niet direct in de buurt, maar op een acceptabele afstand van Tilburg. Zet in elk geval de Belgie Nederland finale in je agenda in Rucphen.

Op de buiten baan in Groningen, real80, wordt om de week gereden op zaterdagavond met electro. Er is zelfs een ware F1 competitie waar F103, F104 en soortgelijken aan deel nemen. Iedereen rijd met het zelfde type motor.
Uiteraard is deze avond, tegen een financiële bijdrage, toegankelijk voor iedereen. Kijk maar eens op de site, forum, van Real80 en zoek naar ZAC. Zaterdag Avond Competitie. Het is even rijden maar dan beleef je nog eens wat!!!
Groeten,
Alfred

Op de buiten baan in Groningen, real80, wordt om de week gereden op zaterdagavond met electro. Er is zelfs een ware F1 competitie waar F103, F104 en soortgelijken aan deel nemen. Iedereen rijd met het zelfde type motor.
Uiteraard is deze avond, tegen een financiële bijdrage, toegankelijk voor iedereen. Kijk maar eens op de site, forum, van Real80 en zoek naar ZAC. Zaterdag Avond Competitie. Het is even rijden maar dan beleef je nog eens wat!!!
Groeten,
Alfred

Daar gaan we zeker een keer komen met een paar rijders uit Deventer e.o.
110 km vanuit Deventer moet te doen zijn. ;-)

Met welke motor rijden jullie?

de parkeerplaats van de hornbach lijkt mij niet een wijze keuze ivw de betonnen randen op de parkeerplaats.
rij dan verder richting fuji daar heb je een parkeer plaats ZONDER die betonnen randen en die is voor 80 % afgezet met hekwerk zodat je auto ook bijna niet weg kan mocht het fout gaan.

enigste nadeel is wel dat er vrachtwagens kunnen staan die er wachten om gelost te worden maar de chaffeurs er van vinden het meestal geen probleem

Altijd welkom. Je kunt je opgeven via myrcm.ch.
Kijk maar op de site voor het reglement. Mocht je vragen hebben, weet je me te vinden ;-)
Groeten,
Alfred

Dit komt rechtstreeks van de site van Real80:
"De ZAC is nu een OPEN CUP CLUB event. Hoewel ingeschreven kan worden voor superstock en ook M- chassis zijn er alleen F1 en Stock inschrijvers geweest. Racers zonder MRC Real80 Lidmaatschap zijn van harte welkom, inschrijfgeld is per ZAC vastgesteld op 7.5 Euro".
ZAC staat dus voor Zaterdag Avond Competitie...
Dus hoe meer zielen....

Groeten,
Alfred

bandenkeuze f1 voor indoor

Ik ben van plan dit najaar F1 te gaan rijden en ga waarschijnlijk een tamiya f1-04 aanschaffen. Ik had alleen een kort vraagje over de bandenkeuze, welke type rubber banden (lees compound) kan het beste voor indoor tapijt gebruiken.

Als je slim bent dan neem je een F104W. Dit is een "wide" versie van de F104 en daarop kan je de F103 wielen gebruiken. Die zijn wat gangbaarder leverbaar geloof ik...

Een Xceed Carpet medium achter en een Xceed Carpet hard voor zou je een goede start moeten kunnen geven dan... Dat zijn wielen voor de F103 dus...

Ik zie dat je uit Alkmaar komt, ga je toevallig bij AMCC rijden? Dan kan je geen foam rijden daar want dat mag volgens mij (nog steeds) niet...

Ja, ik rij al jaren bij de AMCC. Dat je niet mag rijden rijden met foam is mij bekend.
Ik ben dan ook op zoek naar een goede compound voor tapijt.

En met compound bedoel jij waarschijnlijk dan een rubberband. Want foam heeft ook een compound namelijk... Dan zou je toch eens moeten vragen aan de andere F1 rijders daar op AMCC denk ik. Weet Oscar dat niet?

Waarom niet?
De Pro is alleen anders ivm de alu en koolstof onderdelen.
Voor de rest is voor zover ik weet alle uitwisselbaar.
De X1 heeft wel wat aparte onderdelen, maaar ook dit zal met enige aanpassingen op de normale F104 passen.

mvg Roy

Dan ga ik die bestellen!

Back