Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Net ffies ingeschreven.
Morgen voor de zekerheid even tirecaps maken en dan zondag maar eens kijken of ik er wat van kan browuen met de F104W:wink:
Ga gewoon brushed rijden.
Heb namelijk niets hoger dan 13.5 en dat vind ik voor een Tamiya net even te gek om mee te proberen.

mvg Roy

Wij (Marten en ik) gaan testen met de Carson 16T set die ze gebruiken in Duitsland, maar als het regen wordt dan gaat waarschijnlijk de brushed er wel weer in.

Marcel

Die Carson is toch sensorless??
Gaat dat geen problemen geven ivm opstarten bij stilstand?

mvg Roy

Wij (Marten en ik) gaan testen met de Carson 16T set die ze gebruiken in Duitsland, maar als het regen wordt dan gaat waarschijnlijk de brushed er wel weer in.

Marcel

Is sensorless ja, we moeten het gaan uitproberen. Het is een set die in de Duitse Tamiyacup gebruikt wordt, en nu ook voor de Europese finale, dus ik neem aan dat als je hem goed instelt dat het wel bruikbaar moet zijn. We moeten maar eens kijken of het wat is, ik heb hem gekocht om eens goed uit te proberen.

Mvg,
Marcel

OK.
Alvast succes dan.
Word tijd dat Carson wat gesensorde motoren gaat maken zodat die gebruikt kunnen worden.
Misschien neem ik een 17.5 combo mee voor de F1, ligt er aan of ik die kan lenen.

mvg Roy

Is sensorless ja, we moeten het gaan uitproberen. Het is een set die in de Duitse Tamiyacup gebruikt wordt, en nu ook voor de Europese finale, dus ik neem aan dat als je hem goed instelt dat het wel bruikbaar moet zijn. We moeten maar eens kijken of het wat is, ik heb hem gekocht om eens goed uit te proberen.

Mvg,
Marcel

Wij ( Jack en IK ) hebben de Carson 16t brushless set al uit getest. En we moeten zeggen...........het bevalt prima. Wat een power. ( niet over kilt )
Dus dat wordt volgend jaar zeker het hele jaar rijden met dit setje. ;-)

Kan iemand mij nog een goede servo aanraden voor in een F104 chassis?

En een leuke esc met BL motor?

En welke must have hop ups moet je hebben!

Ik heb het standaard chassis gisteravond in elkaar gezet, ziet er mooi uit.

Laatst bewerkt:
Vandaag ffies voor het eerst eens op een andere baan gereden dan de test rondjes op Lelystad met de F104Pro/W.
Ik moet zeggen voor een basis afstelling ging hij verrassend goed rond:D.
Even Marten er mee laten rijden en zelfs hij was verrast hoe rustig en stabiel de auto was.
Voor zijn rijstijl was hij een beetje onderstuurd maar er was goed mee rond te komen:cool::banana:
Nu nog een keer proberen met een wat snellere motor als de Carson cupmachine en nogmaals testen.
Wie weet volgende week bij de open club wedstrijd in Lelystad:wink:

mvg Roy

gezocht, F103 body low nose

Ik zoek een oude/beschadigde body voor op een F103 om te meten.
Hoeft dus niet meer bruikbaar te zijn als 1 helft (over de lengte gezien) nog maar meetbaar is.

Volgens mij is het de C uitvoering van Tamiya.

Zo alles is besteld.

Veel Hop ups + nieuwe BL motor + esc en spuitbussen voor de kap.

Nu alleen nog een zender en ontvanger.

Bestelling;
RC Mart

F1104rcmart.gif

Seidel

F1104SEIDEL.gif

F1104SEIDEL1.gif

:banana:

LOL
En met een F104Pro gaan we weer mopperen dat hij een stuk zwaarder is als een F103:wink::cool::D
Ik heb zelf ook een Pro maar heb er hier en daar wel wat alu onderdelen afgehaald om het gewicht wat naar beneden te krijgen ten opzichte van mij F103.
Zorgt er voor dat hij aan de voorzijde niet te zwaar word anders is hij erg overstuurd.

Mvg Roy

Laatst bewerkt:
Geven we kapitalen uit aan onnodige blingbling en plaatsen een servo van 12 euro..... Volgens mij kan deze het gewicht wat je allemaal aanbrengt niet eens trekken :rolleyes:

Zonder dollen: verkeerde zuinigheid.

post ik ook eens iets hier is het weer niet goed

Was geen verkeerde zuinigheid maar ontwetendheid dan.

Ik heb hier gevraagd welke servo ik moest hebben maar daar krijg ik geen antwoord op.....

Laatst bewerkt:
Voorwiel lagers zijn 1050 lagers.
Achteras lagers zijn 1060 lagers
Dif lagers als je de kunststof behuizing neemt zijn 3x 1280 lagers
Als je de Pro difkant hebt is het 2x 1280 en 1x 1150 lagers of het druklagersetje van de F103.
Vind het lagersetje van de F103 wel iets soepeler draaien als de originele F104Pro setup
Voor een servo kijk naar de Savox 1251,1257 of de 1258.

mvg Roy

kan iemand de kogellager afmetingen of typenr's opgeven voor de F104?

en kan je de plastic kogellagers in het diff ook vervangen?

Back