Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
de auto lijkt inderdaad toe-out te staan maar staat nu op exact 0 graden. Ik heb carbon turnbuckles gemaakt en de ballcups erop gelijmd dus zijn ook niet instelbaar. maar kan makkelijk paar setjes maken 0 graden 1 graad 2 graden etc.. misschien zelfs halve graden. of wellicht terug naar titanium turnbuckles.
full

Bijzondere versie van Solidworks heb je daar. ;) :mrgreen:
Ik zou de Turnbuckles gewoon verstelbaar houden, je kan ze ook van aluminium kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Achteraan rijden, volgens mij komt dat van een sluit(laatste)wagon die een rode lantaarn heeft/had.

Ik ben bang dat als ik de diff upgrade doe ik ook vastzit aan velgen voor foam, op deze vraag krijg ik geen reactie meer van HPI.
(als je foam velgen wilt plaatsen moet je nl de ball diff hebben en de alu stuurblokken)

Ga je trouwens met zoveel toe-out rijden? In het echt hebben ze dat volgens mij ook ipv toe-in. Soms lijken de echte aardig krom te zijn.

over de HPI ben ik van mening dat ze gekeken hebben naar de F103GT en daar een interpretatie op hebben gedaan gezien de wheelhubs voor en de manier waarop het diff is opgebouwd. ik weet niet of het mogelijk is om tamiya f103 frontwheel axles in te bouwen ik denk wel dat een as met diff van de f103 zou passen om zodoende foam te installeren.

ik weet niet of het mogelijk is om tamiya f103 frontwheel axles in te bouwen ik denk wel dat een as met diff van de f103 zou passen om zodoende foam te installeren.

Ik ben juist op zoek naar een mogelijkheid om met ball diff op rubber te blijven rijden. Vind ik mooier. In principe vind ik de gear diff best maar als die idd te zwak is of te open dan zou een mogelijkheid tot ball diff wel mooi zijn. Alleen vindt HPI het niet de moeite een tweede vraag daarover te beantwoorden.

Bovendien vind ik het zwakzinnig (eh commercieel) om verschillend velgadapters te gebruiken. Misschien wel de reden om toch niet voor de HPI te gaan, zeker als ze er geen ondersteuning in bieden in de vorm van een normaal antwoord op vragen.

Ik heb dit weekend een rondje met de HPI gereden bij de Mach, ik weet niet of je op dat rubber wil rijden, de banden balloonen als een gek.
Als je iets te veel gas geeft op het rechte eind schiet hij ineens van de gekozen lijn omdat de banden zo opzwellen.
Verder voelde hij wel redelijk solide aan.

Ik ben juist op zoek naar een mogelijkheid om met ball diff op rubber te blijven rijden. Vind ik mooier. In principe vind ik de gear diff best maar als die idd te zwak is of te open dan zou een mogelijkheid tot ball diff wel mooi zijn. Alleen vindt HPI het niet de moeite een tweede vraag daarover te beantwoorden.

Bovendien vind ik het zwakzinnig (eh commercieel) om verschillend velgadapters te gebruiken. Misschien wel de reden om toch niet voor de HPI te gaan, zeker als ze er geen ondersteuning in bieden in de vorm van een normaal antwoord op vragen.

aahh dus als ik het goed begrijp wil je helemaal niet op foam gaan rijden.

ik heb gelezen dat hpi inderdaad weinig tot geen ondersteuning meer biedt aan hun eigen producten zeker als het geen cent oplevert. zoals met F1 het geval is. als je voor weinig geld een leuke auto wilt dan zou ik gaan voor de 3racing F109 daar kan zelf de f104pro diff op wel s waar met ingekorte as maar toch..

Heb je de zijdelinkse beweging nu dempbaar gemaakt met een "rebound" demper? Zo ga je hem toch nooit links en rechts gelijk krijgen??

Groet Robert

Heb je de zijdelinkse beweging nu dempbaar gemaakt met een "rebound" demper? Zo ga je hem toch nooit links en rechts gelijk krijgen??

Groet Robert

aan de andere kant moet er nog eentje komen;) heb dit al eerder getest op een f103 met tubedempers en werkt heel erg goed zeker omdat ik nooit fan ben geweest van de frictieplaatjes

die link werkt dus niet.. maar op mijn blog kan je de oude setup zien met cross racing front suspension en upperdeck.maar die tubes waren niet opgewassen tegen de zijdelingse klappen voor kort bochten werk

Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend een rondje met de HPI gereden bij de Mach, ik weet niet of je op dat rubber wil rijden, de banden balloonen als een gek.
Als je iets te veel gas geeft op het rechte eind schiet hij ineens van de gekozen lijn omdat de banden zo opzwellen.
Verder voelde hij wel redelijk solide aan.

wat weegt dat ding volledig gebouwd en rijklaar?? en reed je met 4 of 6 cellen?? andere opties of out of da box??

.......Bovendien vind ik het zwakzinnig (eh commercieel) om verschillend velgadapters te gebruiken. Misschien wel de reden om toch niet voor de HPI te gaan........

Dit soort fratsen zijn niet alleen aan HPI voorbehouden, bij de Tamiya F104 PRO kan je dacht ik ook niet zonder een andere achteras en voorassen te monteren terug naar rubber. In de F104 rubber versie zit nl de oude achteras van de F103, waar je overigens wel zonder dure verandering naar foam kan gaan, tenminste als ik het goed begrepen heb.

@mikefireblade, welke banden gebruikte jij, S/M of D-Compound?

Dit soort fratsen zijn niet alleen aan HPI voorbehouden, bij de Tamiya F104 PRO kan je dacht ik ook niet zonder een andere achteras en voorassen te monteren terug naar rubber. In de F104 rubber versie zit nl de oude achteras van de F103, waar je overigens wel zonder dure verandering naar foam kan gaan, tenminste als ik het goed begrepen heb.

Misschien dat ik binnenkort een setje stock velgen bestel van de HPI en kijk of het idd mogelijk is daar foam op te monteren. Het moet toch maar foam worden omdat het balloonen nu ook niet zo aantrekkelijk is. Nadeel, hallo draaibank :(.

Zou alleen ook graag weten of dat met de bridgestone banden ook het geval is en wat voor motor erin lag. Als dat bijv. 5,5T is dan is dat eerder het probleem denk ik.

Ballonneren is op zich niet erg, alle rubber tires ballonneren, en een 37mm brede band ballonneer uiteraard meer dan een 24mm TC band. De D-compound standaard band (niet belted) ballonneer gezien de breedte niet extreem bij mij, de M-compound zou belted moeten zijn (in ieder geval de front tires, want die heb ik) waardoor hij minder ballonneer, de S-compound rear tire is erg zacht en niet belted waardoor hij flink zal balloneren, of het een probleem zal worden weet ik nog niet (nog niet mee gereden)

Wat het rijklaar gewicht betreft, ga er maar vanuit dat hij richting de 1200gr (met 6cell NiMh) zal gaan, in de basis weegt hij al ongv 200gr meer dan bv een Tamiya F104 Pro zo begrijp ik uit hun eigen gegevens. Ik denk dat de meeste reglementen uit zullen gaan van een minimum gewicht van 1000gr als dit gesteld zou worden, dus je zal ruimschoots besparen op lood.

Ik reed de auto zo out of da box, dus gewoon zonder enige hop ups en andere banden.
Ik weet eigenlijk niet welke banden er standaart bij de auto geleverd worden, maar die waren niet erg goed.
Verder reed ik met 2s lipo en een 9,5 turns brushless motor wat misschien ook een beetje overkill was, maar ik had op het moment niets anders liggen.
Het gewicht kan ik ook niets over zeggen want ik heb hem niet rijklaar gewogen.

9,5 lijkt idd een beetje zwaar voor een F1 auto. Ik hoop dat dat de oorzaak is. Ik begreep dat het gebeurde bij gas geven, wellicht is het vermogen zo groot dat de achterwielen bij gas alle grip verliezen en ongeremd in toeren klommen.

de f104pro wordt standaard geleverd met foams. en je kan zonder problemen naar rubber.

Wat jij bedoelt is de ferrari uitvoering van de f104, deze wordt geleverd als standaard F104 geen Pro editie. en daar zit inderdaad een f103 diff en achteras op. Het grote verschil tussen F104pro diff en f103 diff is dat bij de Pro je de achterwielen er zo af kunt halen zonder je dat je diff los komt.

ik zal vanavond de twee balldiffs en assen uit elkaar halen en naast elkaar op de foto zetten.

9,5 lijkt idd een beetje zwaar voor een F1 auto. Ik hoop dat dat de oorzaak is. Ik begreep dat het gebeurde bij gas geven, wellicht is het vermogen zo groot dat de achterwielen bij gas alle grip verliezen en ongeremd in toeren klommen.

ik heb x12 6.5t met 2s lipo gereden op een f103 met Ride achterbanden en een diffusor. dat was redelijk te doen. maar vanuit stilstaand volgas, neej dat wil niet echt.. rustig op toeren laten komen en dan vol het gas erop dat ging zeker wel, top rond de 120 maar moet zeggen dat ik er wel een flinke parkeerplaats voor nodig had.

maar jaah op een kort circuit heb je echt geen 600watt nodig op de achterwielen. 200-300watt is ruim voldoende. door het lage gewicht en rolweerstand lopen die dingen met een standaard 540 al met gemak 60km-u

ik heb x12 6.5t met 2s lipo gereden op een f103 met Ride achterbanden en een diffusor. dat was redelijk te doen. maar vanuit stilstaand volgas, neej dat wil niet echt.. rustig op toeren laten komen en dan vol het gas erop dat ging zeker wel, top rond de 120 maar moet zeggen dat ik er wel een flinke parkeerplaats voor nodig had.

maar jaah op een kort circuit heb je echt geen 600watt nodig op de achterwielen. 200-300watt is ruim voldoende. door het lage gewicht en rolweerstand lopen die dingen met een standaard 540 al met gemak 60km-u

hoe lang is die parkeerplaats en heb je die 120km/u gemeten of is dat een aanname. ;)

Back