Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Ben weer bezig met een nieuw prototype:

full

dit is de vorige die het erg goed deed.
Maar er past geen lipo in.
Daarom maak ik weer een nieuwe waarbij de dempers nog wat verder naar buiten en meer rechtop staan.

Daar zit nogal wat teken en freeswerk in dus ik ben nog wel een paar weken bezig,
daarna zal ik wat foto's posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Oscar,

Veert de achteras door buiging en torsie van de bodemplaat? Ik zie gatscharnier achtige dingen denk ik.

goed gezien,
twee stroken van de bodemplaat lopen buiten de accu montage links en rechts naar achteren en hebben veel flex.
Die veerweg moet ik dus afdempen met dempers en veren.
Ik heb al eens een 1:12 gemaakt waarbij dat erg goed werkte.

Was dat die 1/12 toen op de buitenbaan Oscar? Zo ja, dan kan ik idd zeggen dat het werkt. Die 1/12 lag erg goed...

full

Ik zoek nog F103 Banden en velgen

liefst van Ride iemand tips?

full

Ik zoek nog F103 Banden en velgen

liefst van Ride iemand tips?
rubber of foam? ik heb 2setjes voor en achter liggen origineel van tamiya, velgen zijn gespoten en rubber half gelijmd. wilde hier mee gaan racen maar heb nu een F104. heb ook nog 2 achterbanden zonder velg.

Ik heb een paar jaar geleden RIDE gewoon gemaild of ze ook direct aan particulieren verkopen. Na wat heen en weer gemaild heb ik een aantal sets betaald en netjes per post gekregen. Weet niet meer wat de prijs was maar het was zelfs incl verzendkosten wat goedkoper dan de tamiya slicks.

Okee, dat weet ik niet. Succes in ieder geval ermee... Hoe reed de F1 laatst? Heb je nog wat rondjes kunnen maken?

p.s. Schroeven waren perfect!!! Thanx!!!

Spur 3-racing F1-09

Is de in de kit meegeleverde spur voor een tamiya pinion 0,6 of gewoon een normale 64dp pinion.

Laatst bewerkt:
The RC Racer: 3Racing F109 build and Review

First up to build was the Ball differential. First you need to trim the inner sleeve, the one supplied in the kit is quite long so it will bind when you tighten the diff. I trimmed a few mm to make it about 1mm either side of the spur gear. Then take care to fit on the gear ring for the "0.64" pitch diff gear on the carbon axle. It’s a tight fit but just take your time and fit it on gently, but firmly. The rest of the diff is really easy to build as per the instructions in the manual

Laatst bewerkt:
Back