Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nu mijn 21.5 turns motor binnen,
![]()
nu nog een auto regelen die binnen 190mm valt.
Vallen alle niet "w" f104's in de 190 mm ?
Een vraag over tandwielverhouding??
Waarom zou je voor een kleinere spur kiezen en een groter motor tandwiel?
of juist anders om?
uit eindelijke verhouding blijft ongeveer gelijkt.
ik hoor graag jullie theorie hierover en dit dan even los gezien van de rolout!
@tazman ik begrijp dat je van een rolout moet uitgaan.
Maar dat is ook mijn vraag niet, ook de rolout kan je op twee manieren
Benaderen wil graag weten wat het verschil is en de verschillende
Theorieen daarin.
Voorbeeld pinion 27 spur 78 = 2.8
Voorbeeld pinion 25 spur 70 = 2.8
Welke geniet de voorkeur en waarom?
In de tourwagen verschuif je hiermee de moeter en dus een aardig stukje gewicht wat dus merkbaar is (niet door iedereen), of dit in een F1 of een andere pancar wat uitmaakt betwijfel ik.
Is het? Bij een F1 of pancar is al meer gewicht naar achter geplaatst terwijl bij een tourwagen het gewicht van de motor ergens in het midden ligt van de balans ligt en dus veel duidelijker merkbaar is..
In de tourwagen verschuif je hiermee de moeter en dus een aardig stukje gewicht wat dus merkbaar is (niet door iedereen), of dit in een F1 of een andere pancar wat uitmaakt betwijfel ik.
Ik denk het wel Roelof. Je plaatst de motor meer naar de achteras waardoor er meer druk op de achterwielen komt, wat (in theorie) meer grip zou kunnen opleveren.
Mij is ooit verteld dat in bovenstaand voorbeeld het grotere pinion de tanden een grotere afstand hebben tot de motoras en hierdoor de kracht van de motor op andere wijze overbrengt op het spur. (Langere hefboom vs kortere hefboom) je zou dit moeten kunnen merken bij het wegrijden.
Mij is ooit verteld dat in bovenstaand voorbeeld het grotere pinion de tanden een grotere afstand hebben tot de motoras en hierdoor de kracht van de motor op andere wijze overbrengt op het spur. (Langere hefboom vs kortere hefboom) je zou dit moeten kunnen merken bij het wegrijden.