Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de 3Racing F113? Of die er mee rijden?
Wat zijn de rijeigenschappen en de + en - punten?

Minpunt is dat de Ride F1 banden (26022 en 26023) niet zomaar passen. Zijn veelgebruikte rubber banden, dus als je die wilt gebruiken moet je eerst ff hobbyen.

Mooi is dat er veel carbon inzit, maar ook veel roze alu. maar dat is persoonlijk.

Zelf zou ik liever een Tamiya kiezen, F104 of TRF101(W).

Misschien nog belangrijker: waarom wil jíj de F113?

Iets anders proberen. Ik rij nu met een F103 wat prima bevalt, en wil gaan kijken en testen wat de F113 voor eigenschappen heeft.

Iets anders proberen. Ik rij nu met een F103 wat prima bevalt, en wil gaan kijken en testen wat de F113 voor eigenschappen heeft.
En waarom dan specifiek de F113? Er is nog veel meer:
- VBC Lightning
- F104 ;)
- Streetjam F1
- TRF101
- TRF101W
- Serpent F110
- Yokomo YRF

Om maar wat te noemen.
Niet dat ik je gedachten van de F113 af wil helpen hoor, maar meer om de opties op tafel te gooien.

En waarom dan specifiek de F113? Er is nog veel meer:
- VBC Lightning
- F104 ;)
- Streetjam F1
- TRF101
- TRF101W
- Serpent F110
- Yokomo YRF

Om maar wat te noemen.
Niet dat ik je gedachten van de F113 af wil helpen hoor, maar meer om de opties op tafel te gooien.

Tja, als ik een Max Speed Technology FXX-D VIP wil kopen kan ik al die 100 andere merken ook wel gaan proberen ;-)

Dit chassis kwam toevallig op mijn pad. Maar mijn vraag was of er mensen zijn die ervaring hebben met dit specifieke chassis. Puur om wat meer te weten te komen kwa afstelling of dat ik ergens op moet letten.

Hoe proppen jullie alle elektronica in een F104? Ik moet zeggen dat het aardig passen en meten is. De shorty-LiPo zit bij mij naar achteren zodat ik de ESC tussen Servo en LiPo kan plaatsen met klittenband (als ik de LiPo wil wisselen moet de ESC er uit). De ontvanger heb ik aan zo'n plastic houdertje geplakt.

De kap gaat er net op nu maar moet hem wel even aanduwen.

F104_031.JPG

Dit is een vrij normale configuratie voor de F104.
Tipje....Als je de 21.5 blijft rijden kun je ook uit met dunnere motor draden.
Dit maakt het makkelijker om de draden netjes te leiden en kun je de draden direct netjes op de motor solderen.
Ook zou je de regelaar een kwart slag kunnen draaien voor kortere motor draden.
Kan je er eventueel mee helpen tijdens de sponsor wedstrijd als je dit wil.

Mvg Roy

We kunnen er volgende week wel een blik op werpen natuurlijk. Ik ben blij dat dit me is gelukt nu, heeft me bloed, zweet en tranen gekost :D

Het zit allemaal vrij krap maar past net.

Heb zin om te racen volgende week!

Hoe laat ben jij aanwezig?

Wat moet ik er aan zien? Dat de VII meer ruimte heeft? Dan zou ik alsnog liever voor een TRF101W kiezen denk ik.

Laatst bewerkt:
Hoe proppen jullie alle elektronica in een F104? Ik moet zeggen dat het aardig passen en meten is. De shorty-LiPo zit bij mij naar achteren zodat ik de ESC tussen Servo en LiPo kan plaatsen met klittenband (als ik de LiPo wil wisselen moet de ESC er uit). De ontvanger heb ik aan zo'n plastic houdertje geplakt.

De kap gaat er net op nu maar moet hem wel even aanduwen.

F104_031.JPG

Als je de ESC achter de batterij zou plaatsen (wat het rijden met de Ride R1 banden ten goede komt) dan kun je de condensator of power cap (hoe je het ook wilt noemen) tegen de zijkant van je ESC kleven en bespaar je plaats voor de batterij en moet je de ESC er niet steeds uithalen om je lipo te verwisselen.
Je zou de ESC vanuit de huidige positie dan wel 180° moeten draaien waardoor je zeer korte en dunnere draden kunt gebruiken.

Zo zou ik mijn elektronica op dit chassis plaatsen.

Tipje, je kan best een F104X1 upper deck& roll damper setje monteren.
Hieronder een linkje van wat ik bedoel.
Tamiya 54331 F104X1 Upper Deck & Roll Damper Set
Hier mee ga je al gewicht besparen en het is een stuk gemakkelijker om je roll te bepalen doormiddel van 3 soorten tamiya friction vet (soft, medium en hard).
Zolang je met rubber rijd hoef je geen V2 of TRF101(W) aan te kopen, de F104 is in de gewone versie ook een zeer goede wagen.

Thanks voor de tips! De ESC achter de LiPo heb ik ook geprobeerd maar dat wilde niet echt lukken want de kabels zijn allemaal veels te stug. Nu ben ik ook geen ster in solderen en ben ik blij dat me dit al is gelukt. Ik neem jullie tips graag ter harte maar ik durf niet echt alles los te halen en opnieuw te doen.

Ik zal eens googles naar F104X1 upperdeckop een F104 Pro, ik kan me er nog niet echt een voorstelling van maken.

Edit: goede oplossing de F104X1 upperdeck, die is besteld!

Laatst bewerkt:
Wellicht dat iemand met meer kennis en kunde mij hierbij wil helpen? :oops:

Ik wil namelijk ook gewoon met de F104 Pro blijven rijden, voor een TRF moet ik sparen en dan wil ik eerst wat beter worden en meer circuit ervaring.

Tazman zie ik aankomend weekend en die heeft een paar post eerder aangegeven er naar te kijken aankomend weekend.

Laatst bewerkt:
T-bar is anders dus zal je die ook moeten nemen.
Weet niet of de motor podplates de zelfde gaten patroon hebben anders zit je daar ook mee.
Zoek dit eerst uit voor je het gaat bestellen.
Waarom wil je over stappen naar wgp onderplaat?
Om eventueel breed te gaan rijden?
Kan met de pro ook.

Mvg. Roy

Vond het wel makkelijk dat de uitsteeksels voor ontvanger ed. aan de zijkant er vast op zitten, die plastic gevallen die nu op de F104 zitten zijn waardeloos.

Vorm van de stock F104 t-bar is anders(smaller aan de motor kan) dan de wgp plus bij de wgp zit de motorpod direct op de t-bar en bij de pro niet.
Daar zit hij op het plastic deel wat weer aan de t-bar vast zit.

Mvg Roy

Back