Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Mooie auto, ik kan niet echt terug vinden welk type dit precies is.
Het is namelijk echt een mooi model en misschien als de prijs goed is dat ik deze ook een keer aanschaf. :rolleyes: (sorry als ik het gemist heb, volgens mij is dit niet de F104 toch??)

(kan je ook laten weten hoe hij rijdt en of er veel aan te passen is?)
idd de F 104 PRO.
er is ook een F 104 (zonder PRO).
er zijn veel verschilen is de bijde auto's.
de PRO heeft een carbon onder en bovendek.
een carbon achteras.
een allu diff.
en nog een paar dingetjes.
en de F 104 PRO is al te koop voor 215 euro.
er zij altijd wel dingen die je wilt veranderen.
de allu middensteun, allu motorsteunen en de low friction sus. ball zijn toch wel de eerte onderdellen die je mee moet laten komen met de bestelling.

alleen jammer dat de rode kap een F60 is en geen F10.
de decals zijn van de F10 :rolleyes:.

gr Sander.

Hartelijk dank, het kriebelt wel al.
Maar ben nog even zoet met een TT01E chassies, dus misschien later.
Prijs is wel mooi, zeker voor zoon prachtige auto. :mad:

even een fototje van de F60 body op de PRO chassie.

gr Sander.

tamiyaf104pro036.jpg

tamiyaf104pro037.jpg

tamiyaf104pro038.jpg

tamiyaf104pro040.jpg

tamiyaf104pro043.jpg

tamiyaf104pro044.jpg

tamiyaf104pro046.jpg

hmm die is nog beter, aangezien die ook kleine vleugel etc. heeft.

(damm je brengt me met je foto's elke dag weer aan het twijvelen, maar het spuiten gaat vast lelijk worden zoals me Subaru :-()

even doorsparen en dan lekker kopen;).

maar even een vraag aan de f1 mannen.
ik heb de ride voorveren set, alleen welke moeten erin (om mee te beginnen).
soft is meer grip en harder in is minder grip toch?

gr Sander.

Ik zag dit topic voorbij komen en bedacht me opeens:

Ik heb nog een heeeel oude F1 (1/10) staan van minimaal 20 jaar oud.
Ooit eens gekregen van mijn oom toen ik denk ik een jaar of 14 was.
En toen was ie al aardig wat jaren oud.

Zit eraan te denken om daar nieuw leven in te blazen en wel
met het thema: zo hard als het maar kan voor een budget prijs.
Dus puur om topspeed voorbij te knallen

Aandrijving is volgens mij bijna rechtstreeks, dus tandwiel op de achter as en daar rechtstreeks de pion van de motor op.

Als ik het model vergelijk met de moderne varianten die ik hier voorbij zie komen dan is er niet eens zo gek veel veranderd, nou ja
Het idee is hetzelfde gebleven.

Het chassis bestaat in elk geval volledig uit aluminium.
Stalen achteras en kogel gelagerd.
Alleen zit er 0 vering op.
Wat zou zo iets doen met b.v een Ezrun 5.5T?
Buiten evt exploderen?

Zal hem binnenkort eens van zolder trekken in het ouderlijk huis.:p
Zal er hier een fotoke van neerzetten.

Laatst bewerkt:
ik zou dan voor de combo gaan.
de losse motor die je aan geeft heeft een 5mm as.

en met een 27t brushed motor rijden de stock auto's al z'n 60km.
dus dit moet over de 100km kunnen met die combo.

gr Sander.

Ik kan je uit ervaring verklappen dat de de gewichtsverdeling en de downforce van deze auto totaal niet berekend zijn op snelheden van rond de 100 km/h, je zult dan nauwelijks grip meer hebben. De auto is snel overpowered, er ligt te weinig gewicht achterin en de vleugels zijn te klein, en de flex in de lengterichting is ook te gering. Probeer het inderdaad eerst met een 27t op een circuit, en probeer daar mee rond te komen.

Marcel

Marcel moet er wel bij vertellen dat hij destijds met een gewone F104 gereden heeft en geen Pro versie. (dacht ik?) De Pro-versie heeft namelijk aanzienlijk veel verbeteringen m.b.t de wegligging. (Carbon en veel flex e.d.)Ook kon je destijds weinig keuzes maken wat betreft zacht en hardheid van je banden wat nu wel is.

Maar inderdaad zoals Marcel al schreef, met een 27t sivercan gaat het al hard zat. Bovendien zijn bijna overal de F1-klasse reglementen hierop aangepast.

Ik heb zeker wel met de Pro-versie gereden (de pro-versie kwam als eerste op de markt, de gewone versie was er toe nog niet), zelfs nog met een aantal hopups, zoals de t-bar met meer flex.

Groet,
Marcel

Een f103 aangekocht, maar deze is toch wel zover "heen", dat het mij beter lijkt om een nieuwe te kopen, dan hier een fortuin in te steken. Nu mijn oog laten vallen op een F104 (mits de ta-05 verkocht wordt!) Maar wat zijn nu een beetje nuttige upgrades om gelijk mee te bestellen, wordt overigens geen pro, maar de normale f104.

Een f103 aangekocht, maar deze is toch wel zover "heen", dat het mij beter lijkt om een nieuwe te kopen, dan hier een fortuin in te steken. Nu mijn oog laten vallen op een F104 (mits de ta-05 verkocht wordt!) Maar wat zijn nu een beetje nuttige upgrades om gelijk mee te bestellen, wordt overigens geen pro, maar de normale f104.

als je toch hopups er bij wilt bestellen kun je eigenlijk meteen de PRO bestellen.
hier zitten al veel beter onderdelen op die je later toch gaat aanschaffen als je de "niet pro" besteld.
bijf: een allu balldiff (hierbij kun je het wiel verwissellen zonder het diff uitelkaar te hallen) dat moet bij de "niet pro" wel, verder een carbon chassie, carbon aandrijfas, stuurkogels op de servo, een TRF olie demper en foam banden. en dat voor zo'n 55 euro meer.

verder kun je wel meteen een allu middensteun en allu motorsteunen betellen en de low firction sus.ball's.
dit zijn de enige 3 die wel een verbetering zijn op de PRO.
als je de "niet pro" besteld zul je dus veel meer kwijd zijn aan die andere hopups. je kunt er dan bijna nog een auto voor kopen:rolleyes:.

succes.

gr Sander.

Laatst bewerkt:
ik heb even een vraagje.
de auto moet min. 1000 gram wegen.
is dit met een volle accu of een lege ??
de accu is nu vol en de auto weegt nu 1004 gram.

gr Sander.

ik heb even een vraagje.

gr Sander.

Best doen als de 1/1 F1 , na de race in het uitloop rondje rubber oppikken, scheelt direct in het gewicht ;)

-> electro is geen vloeibare brandstof die je 'verbruikt', dus gewicht blijft gelijk, weeg maar eens een volle en lege accu, electronen hebben naar mijn inziens geen gewicht !

gewicht

ik heb even een vraagje.

gr Sander.

Wat je wel in de gaten moet houden is dat als je een wedstrijd rijdt, er slijtage is aan je banden. (4 gr. is weinig hoor) Je moet na elke heat je auto inleveren bij de ,,wedstrijdleiding,, ter controle. Het zou jammer zijn as je dan onder de 1000 gr. komt.
Mijn advies: plak 20 gr. lood achterop bij de motor. Je krijgt dan ook een betere gewichts verdeling omdat je accu ook al in de lengte ligt.:rolleyes:

oke mannen bedankt.
ik zal een plak lootje plaatsen.
enne ik heb wel eens vernomen dat een lege accu lichter is dan een volle.
ik zal het eens testen.

gr Sander.

Ik kan je uit ervaring verklappen dat de de gewichtsverdeling en de downforce van deze auto totaal niet berekend zijn op snelheden van rond de 100 km/h, je zult dan nauwelijks grip meer hebben. De auto is snel overpowered, er ligt te weinig gewicht achterin en de vleugels zijn te klein, en de flex in de lengterichting is ook te gering. Probeer het inderdaad eerst met een 27t op een circuit, en probeer daar mee rond te komen.

Marcel

Gewichtsverdeling kan ik maken zoals ik wil.....
Het is namelijk gewoon 1 grote aluminium plaat.

Downforce, tja hij heeft het F1 model wat hem dus tegen de grond drukt.
Maar een spoiler in de juiste hoek maken voor meer downforce is evt altijd te doen.

Maar zal hem binnenkort is op gaan halen.
En een fotoke plaatsen.

Laatst bewerkt:
Back