Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Sander, kun jij nog een foto laten zien hoe jij de lipo (met zipy 1ste foto) hebt bevestigd? Ik ga binnekort ook de F104 Pro bouwen maar ben bang dat ik niet weg kom met de stekkertjes die bovenop de lipo zit.(upperdeck)
gr. Eddy

De stekkers in de lipo zullen waarschijnlijk niet passen, dit heb ik eerder zelf ook ondervonden met de F104. Je kunt twee dingen doen: of je gebruikt een passend lipo stickpack met de draden uit de zijkant (luistert heel nauw welke past, dit heb ik destijds gedaan), of je gebruikt een korter upperdeck (wat de flex in de lengterichting ten goede komt, de F104 is naar mijn oordeel te stijf in de lengterichting).

Groet,
Marcel

ik heb de ZEN bovendek.
ook om idd meer flex te krijgen.
het was de boedoeling om de zippy te gaan gebruiken.
maar die is te lang te breed en te hoog.
het zijn maar 1 of 2mm maar het past net niet.
het is wel pas te maken.
daarom gebruik ik nu ook stickpacks (lipo).
alleen moest ik het houdertje iets aan passen.
de 2 pennen zijn net te lang.
om het houdertje te gebruiken heb ik het standaart bovendek gebruikt, en daar het carbon plaatje van gemaakt.
en ik heb ook een f104 met saddlepacks voor bij zien komen.
maar dan kun je van de body niet meer met de 2 losse zijkanten gebruiken.

gr Sander.

tamiyaf104pro050.jpg

tamiyaf104pro051.jpg

tamiyaf104pro052.jpg

hey Jack.
het steuntje houd alleen de accu op zijn plaats.
verder heeft het geen nut.
en de accu zit er niet muurvast in.
en het houd de flex niet tegen.

ik heb de gene met saddlepacks op een ander forum gezien.

gr Sander.

Hi Sander ,

Ik heb zelf ook een F104 met saddlepacks , maar ik had nog geen foto's geplaatst daarvan , zodoende
Maar de Body met 2 losse zijkanten past gewoon hoor. Ook heb ik het upperdeck ingekort.

Cya : Jack

@ heb mijn oude account weer terug

Laatst bewerkt:
Zit er aan de voorkant van de lipo's nog een balkje oid om de lipo's op hun plek te houden als je een ongeluk krijgt?

hey Jack,
dat ziet er goed uit.
ik zie dat de body idd wel past, maar ik las dat de body niet paste.
de F60 body is iets smaller, dus dan zal het de F60 body wel zijn die niet paste:confused:.

en waarom zit er een stuk allu onder de demper ??
rijd de auto nu ook beter door de saddlepacks??

gr Sander.

oh ja even een tip.
als je de stikker set besteld, gebruik dan zoveel mogenlijk sikkers van de tamiya stikkervel.
deze zijn veel makkelijker in ronde vormen te plakken.
de stikkers van D-Drive kunnen dit bijna niet.
en deze moet je eerst de ondergrond nat maken zodat je hem nog kunt schuifen en vormen.

gr Sander.

heeft er iemand ervaringen met de 3racing f109?

Ik heb er 1 gehad en heb er mee gereden. Het is een hele leuke F1 voor weinig geld. Als je hem uit HK laat komen, ben je nog geen 100 euro kwijt.

Het is wel een auto die een paar aandachtpuntjes nodig heeft en dat is o.a. de flex van de auto. Hij is erg stijf. Nu passen bijna alle onderdelen van een Tamiya F103 erop, (banden, body, e.d.) dus.....................
De banden die erbij zitten (foam) zijn veel te hard, vooral achter. De auto heeft dan weinig grip en slaat weg.

Back