Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
f201

Hoi ik heb een f103, heb er zelfs 2:)

nu heb ik ook een f201 aangeschaft als leuk voor dr bij.
Nu ben ik alleen benieuwd, in tegenstelling ott de f103, zou de body van de f104 op de f201 passen?

wie weet het antwoord?

Lammert

ik zou het niet weten.
maar kijk even op google, zoek de 2 auto's en bekijk de afbeeldingen goed.

maar ik denk het niet.
zoek ook even naar de wielbasis of dat het zelfde is.

ik denk dat je hier al een heel eind mee kom.

gr Sander.

Hoi ik heb een f103, heb er zelfs 2:)

nu heb ik ook een f201 aangeschaft als leuk voor dr bij.
Nu ben ik alleen benieuwd, in tegenstelling ott de f103, zou de body van de f104 op de f201 passen?

wie weet het antwoord?

Lammert

past niet. omdat net zoals bij de f103 de accu in de breedte in de auto ligt.

Beste mede coureurs,

Omdat onze club, Real 80, een levende F1 tak kent, heb ik besloten om komend seizoen ook F1 te gaan rijden. Wel blijft voor mij het TW 1/5 centraal staan, maar de gasten die F1 rijden willen voornamelijk plezier en gelijkwaardige competitie hebben. Dat lijkt me wel wat.
Dus mocht je nog een F103/F104 of een F1-09 hebben staan die nu stof staat te vangen, stuur mij dan een PM..

Alvast bedankt!!!

Groeten,

dit is een namaak van de Tamiya F04.
ik denk zelf dat het allu erg zwaar is voor deze auto.
je mist ook veel flex in je chassie, en die moet er wel in.
met deze auto is hij te stijf en dat is minder voor de wegligging.

je kan dan beter voor de tamiya gaan, die is wel duurder maar heb je wel een carbon chassie.

en alle verdere hopups passen dan wel.

met deze van R2 heb je kans dat de tamiya onderdellen niet passen.

gr Sander.

Hallo, Ik heb nog een vraag over banden voor de F104.
Welke banden zijn het beste voor op een lage grip baan zoals Real80?
Heeft iemand een suggestie?

Thanx alvast!

Hallo, Ik heb nog een vraag over banden voor de F104.
Welke banden zijn het beste voor op een lage grip baan zoals Real80?
Heeft iemand een suggestie?

Thanx alvast!
Valt best wel mee met de lage grip op Real'80 Ik heb er al lang niet meer met de F1 gereden, maar de laatste jaren wel met de Kyosho Cup op rubber banden, zelfde combinatie's als op Heemstede, Apeldoorn, Rucphen, Gouda, etc. Wegligging was altijd prima. Ik ga er dus vanuit dat de combinatie 40 voor en 36 achter prima gaat. Wij rijden nu met GP banden op de F1

Houdt er rekening mee dat er verschil is tussen F104 en F1-09 ( 3racing ). Voor de F1-09 3RACING moet je de F103 banden hebben.

Weet iemand zo waar nog (open) wedstrijden gereden worden met een 1:10 F1???? Natuurlijk de DTC, maar zijn er nog meer?

Ik zat er zelf aan te denken om eens een F1 meeting te organiseren voor 1:10 F1 auto's dus Tamiya F102, F103, F104, formula ten, 3-racing en zo.

Parkeerplaats van de Hornbach bijv. zou volgens mij best geschikt zijn (als er geen koopzondag is tenminste)

Die is zo groot dat er ook met toerwagens gereden kan worden op een eigen circuit.

Maar eerst mijn auto afbouwen en wat rijervaring op doen.

Op een parkeerplaats ga ik niet rijden met mijn F104, dat doe ik wel op een echte baan. ;-) Misschien wel leuk met die off-road auto`s.
Maar buiten onze vereniging van RC-Hotwheels, zou ik graag willen weten waar nog meer gereden werd.

Bij gebrek aan banen in de buurt zal ik me dan de moeite besparen.

Back