Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Als je foam wil gaan rijden in de originele F104 configuratie(smal dus) dan heb ik nog wel een paar sets velgen voor je waar rubber op zit maar die ik niet gebruik.
Mogen voor een zacht prijsje weg.

mvg Roy

Sorry, moet het ook niet afkatten :hammer:

We hebben denk ik een verschillende hobby met de F1. Technisch moet de auto bij mij in orde zijn, maar "kleurtjes" (zoals wij de alu hop-ups altijd noemden) doen mij en ook het rijgedrag niets.

Maar dan moet ik eerlijk bekennen dat er nu bij mij een servo opstaat, welke 5 jaar geleden een adviesprijs van 180 euro had.... Dus tja, wie is er hier nu gek ;)

Omdat je vanaf het begin al met hoogwaardige tuningsparts aankwam, ging ik er vanuit dat je precies wist wat je wilde en daar past een servo van 12 euro zeker niet bij. Tazman gaf al een paar prima tips. Reken voor een aardige servo toch minimaal 40 euro

Heb ik zón alu servo saver van tamiya en nou past ie niet op mijn futaba servo??

Iemand weet hoe ik hem wel erop krijg?

Heb je alleen de 54159 besteld? Dan heb je ook de 51000 nodig. Maar als ik een tip mag geven, kun je beter een Kimbrough bestellen, of deze Corally: De Heilige Koe Deventer
Misschien minder mooi, maar veel beter bescherming voor de servo!

iemand die weet waar ik een alu motor mount kn halen.

ik vind dat zilveren stalen plaatje niet echt stevig met mijn BL 12T yeah racing motor

(dus niet de ophanging die heb ik al)

Of heb je daar niks anders voor?

Laatst bewerkt:
Wat zou de lekkerste ratio zijn met deze 12T 3300kv motor?

heb nu de stock spur 63T en motor gear 17T erop zitten

Heb ook een steel 0.4 motor gear 24 en 25 t en 0.4 spur gear 93T en 104T

Iemand al een goede setup?

Alu motormount via de LHS of fleebay.
12T motor in een Tamiya F1?
Jij gaat zeker alleen donuts draaien?
Of is dit de 12T Tamiya motor?
Spur 104 idd mee beginnen met een klein pinion en no timing op de regelaar.
Begin daar maar mee te oefenen.
Word een hele dobber om de auto een beetje normaal rond te krijgen of je moet er pro10 achterbanden op hebben zitten:cool:

mvg Roy

Niet negatief bedoeld hoor maar je kan een Corally nauwelijks een echte F1 noemen.
Qua afmetingen is het meer een WGT dan een F1.
Ook de bandendiameter is ten opzichte van een F1 een beetje uit zijn verband gerukt.
Ik weet dat ik hiermee een hoop boze reacties ga krijgen maar in mijn ogen zijn de Tamiya,HPI en de 3racing meer een echte F1 dan de corally.
Dit heeft te maken met schaal echtheid en niet met de rij eigenschappen.
Ga je naar dit laatste kijken dan denk ik dat het heel moeilijk gaat worden om met de andere merken de Corally bij te houden.

Mvg Roy

Waarom rijd niemand hier eigenlijk met een corally F1?

iemand die weet waar ik een alu motor mount kn halen.

ik vind dat zilveren stalen plaatje niet echt stevig met mijn BL 12T yeah racing motor

(dus niet de ophanging die heb ik al)

Of heb je daar niks anders voor?

Als ik het goed begrijp, gebruik je de zilverkleurige alu motorplaat uit de bouwdoos. Simpele oplossing: niet gebruiken. Deze plaat is bedoeld in combinatie met de kunststof motorsteun om koeling en steun aan de motorschroeven te geven.

Als ik het goed begrijp, gebruik je de zilverkleurige alu motorplaat uit de bouwdoos. Simpele oplossing: niet gebruiken. Deze plaat is bedoeld in combinatie met de kunststof motorsteun om koeling en steun aan de motorschroeven te geven.

oke bedankt, ga ik proberen.

Ook de bandendiameter is ten opzichte van een F1 een beetje uit zijn verband gerukt.

Ben ik het helemaal mee eens, maar geeft mij de vraag waar ik nog nooit antwoord op heb gevonden: waarom heeft de F1 juist die kenmerkende ballonbanden, terwijl in elk andere raceklasse een laag profiel wordt gebruikt. Over het algemeen gaan we ervan uit dat een laag profiel betere grip geeft.

Back