Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Het probleem met de F1 met een IRS is dat de regelementen het niet toe laten om deze auto toe te laten in de races of het moet een open F1 race zijn waar alles is toegelaten.
Ik zelf vind dit ook een zeer mooie auto maar heb mijn bedenkingen over de tere voorzijde.
Hij zal zeker op een bumpy track het zeer goed doen.
Helemaal als je op foam gaat rijden;)

mvg Roy

leuk voor op de parkeerplaats of bij je op de uitrit, verder heb je er niets aan.

de 3racing FGX is over 2 weken leverbaar.

hij is misschien niet toegestaan in de Tamiya F1 klasse maar dat zijn de alle andere kits buiten de F103-104 ook niet, lijkt mij wel een mooie wagen om mee te rijden voorspoiler kun je altijd vervangen door een andere van alle andere merken.
past namelijk.

hij is misschien niet toegestaan in de Tamiya F1 klasse maar dat zijn de alle andere kits buiten de F103-104 ook niet, lijkt mij wel een mooie wagen om mee te rijden voorspoiler kun je altijd vervangen door een andere van alle andere merken.
past namelijk.

Juist...........omdat ie niet toegestaan is bij bijna alle klassementen van verenigingen en de tamiya-cup, wilde ik ermee zeggen, dat je er verder niets aan hebt.

hij is misschien niet toegestaan in de Tamiya F1 klasse maar dat zijn de alle andere kits buiten de F103-104 ook niet.

De F1 klasse is al ruim 20 jaar met een starre achteras, andere chassis als de HPI, Corally hebben dat ook. De Tamiya F201 is geflopt doordat het naast dat het 4WD was, geen starre achteras had. Daardoor kon er nergens in competitie mee gereden worden.

Wel vind ik de FGX er goed uitzien, en is niet duur. De wielophanging lijkt wel kwetsbaar.

past namelijk.

@michel, tijd om wat meer f1 rijders te porren om op de ZAC 2012 een veld te krijgen? Een f104 klasse op rubber (geen 104w) lijkt me een leuke eenheidsklasse ;-) en geeft mij een legaal excuus om verder te kijken naar de f104x1 :D

Ze hadden vorig jaar op de MACH een formule 1 klasse. Er waren over de 10 rijders in geinteresseerd. Wat ik gehoord heb hadden ook een groot aantal nieuw kits gekocht. De eerste ZAC wedstrijd staat heel mooi op youtube. Echt een mooie klasse om te zien.

De eerste ZAC wedstrijd met 7-8 man en de volgende ZAC wedstrijd daarna verscheen Kees als één van de weinige met een formule 1 en is de klasse doodgebloeid aangezien verder iedereen weer toerwagen ging rijden. Eén blink met je ogen en het was voorbij. Hoe wat en waarom heeft niemand mij goed kunnen uitleggen. (heb zelf wel zo mijn eigen gedachtes erover)

Laatst bewerkt:
2WD, ik ben ook wel benieuwd naar de zaken die volgens jou de reden vormen waarom de F1 bij MACH geen succes is geworden. In de DTC was het dit jaar best een leuk veld.

Mvg,
Marcel

hi Jongens,
ik als F1 nerd rij bijna altijd met een F1 binnen en buiten.
absoluut een mooie klasse zeker wat de looks betreft, het is gewoon een kwestie van laten leven en fun.
voor binnen/buiten 17.5t met 2s en hebt een super auto om mee te racen en de rijders komen vanzelf weer als iedereen de wagen weer van de kast afhaalt en niet al hun tijd hier gaan door brengen ;)

we kunnen het gewoon weer opstarten en zijn binnen en buiten de club nog steeds veel mensen die er 1 hebben staan

qua kosten zeker de meest intressante klasse enkel een paar banden en daar is gelukkig niet te veel keuzen in
voor vragen kun je me bereiken op mijn mail

IK weet niet hoe het komt dat op club nivo er geen interesse is in de F1.
Bij de DTC hebben wij toch gemiddeld 10 man aan de start, soms zelfs meer.
Het is altijd leuk om er nog meer bij te hebben maar dan ga je weer de discussie opstarten ivm welke auto's wel en niet mogen deelnemen.
Het was ook erg vreemd dat tijdens de Tamiya Euro finale alleen de F104 in al zin variaties was toegestaan(behalve de X1) en de F103 niet.
Wat ik heb begrepen hebben alle toppers met een F104W gereden(200MM) en laat dit nu ook het zelfde zijn als de F103 die verboden was:confused:
Erg kromme regel net als dat het verplicht was om daar je accu's en banden te moeten kopen.
Dit zorgt er voor dat mensen niet gaan ivm de kosten.
Heb op de euro's ook geen NL deelnemers gezien.

mvg Roy

denk wel dat je duidelijkheid moet hebben over de regelementen. Met de nieuwe f104x1 is in mijn ogen een nieuwe standaard gezet qua wegligging etc in de f104 serie. (afgaande op de geluiden/meningen/reviews op rctech). Of je dit kunt afzetten tegen een brede f103 op foams is weer wat anders. Als je hier echt weer een landelijke klasse van wilt maken dan lijkt het me logisch dat je banden, breedte en motor/regelaar vastzet. In mijn ogen (op f1-rc gebied een leek) start je dan met een f104 op rubber. Maar een landelijke klasse is wellicht helemaal niet nodig en is het fun genoeg om op de club (mach) met een aantal f1 rond te knallen ;-)

Laatst bewerkt:
Komt allen eens rijden in 2012 bij RC-Hotwheels in Deventer. Wij hebben een F1 klasse en is altijd druk bezocht. Ook in 2012 zullen er weer veel rijders op de ,,grid,, staan. Kijk eens op de site voor het reglement bij ons of anders kan ik je die via de mail sturen.
Het blijft een prachtige klasse. :banana:

Zeker weten:D
Heb met plezier daar met de DTC F1 gereden;)
Ik heb nog een leuke foto hiervan op de PC staan:cool:

mvg Roy

Het blijft een prachtige klasse. :banana:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit weekend de F104 F60 getest met de Yeah BL 12T motor.

Jeetje wat rijd dat snel!

Donuts vallen echt mee, ik kan mijn yeah esc erg goed instellen (punch op 7).

Back