Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Ik ga een 3Racing F109 bestellen en nadat ik dit topic had doorgelezen kwam ik een paar negatieve reacties tegen van mensen. Silverpijl, u zei dat de auto niet heel erg stevig was, kunt u dit onderbouwen? En welke onderdelen zijn handig om reserve te houden/ mee te bestellen als benodige upgrade? Ik wil in eerste instantie een redelijk stock (borstel) motor erin zetten die ik hier nog heb liggen ( een Nosram Tornado SS 4 17x2 turns). Ik zag ook dat de stock banden weinig grip gaven en op de site van 3racing stonden andere zachtere banden ( soft) zijn die beter of schiet ik er niks mee op?
Als er nog meer spullen zijn die handig zijn hoor ik het graag.

waarom gekozen voor de 3 racing? Met een tamiya kun je straks leuk eventueel meedoen in de tamiya wedstrijdserie. In het te koop gedeelte staat een leuke versie te koop, met een goed bod (waarde van de 3racing incl. verzendkosten) kom je vast een heel eind: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Onderdelen van de tamiya zijn straks weer volop te verkrijgen bij The Border hoorde ik van Michel ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
En weet u eventueel dan ook wat voor onderdelen er bij besteld moeten worden? Die slijtage gevoelig/ breekbaar zijn.

Laatst bewerkt:
De F109 van 3Racing is vergelijkbaar met de Tamiya F103. Bijna alle onderdelen zijn uitwisselbaar, behalve het T-Bar gedeelte van de F103. De achterkant van de F109 is niet goed af te stellen en zal steeds ,,uitbreken,,. Dit komt omdat deze veel te weinig ,,flex,, heeft en wat een F103 dan wel weer heeft.
Nog een voordeel om een Tamiya te kopen is, dat je met deze bijna overal mee mag doen. DTC e.d.
Dus ik zou e.v.t. voor een 2de handse F103 of F104 gan van Tamiya.

Ik moet toch even reageren op het uitbreken van de F109. ik rij er zelf nu een tijdje mee op een binnenbaan en heb de supersoft achter banden al vervangen door soft banden omdat hij teveel grip had. ik rij overigens op rubber banden. ik heb wel regelmatig last van griprolls.

Lance03

Ik moet toch even reageren op het uitbreken van de F109. ik rij er zelf nu een tijdje mee op een binnenbaan en heb de supersoft achter banden al vervangen door soft banden omdat hij teveel grip had. ik rij overigens op rubber banden. ik heb wel regelmatig last van griprolls.

Lance03

Op een binnenbaan heb ik geen ervaring. Dit had ook niet genoemd omdat wij met een F1 alleen maar buiten rijden..............

En weet u eventueel dan ook wat voor onderdelen er bij besteld moeten worden? Die slijtage gevoelig/ breekbaar zijn.
Voorspoilers en voorwielophangingen. Maar nogmaals: waar ga je rijden? Op het circuit heb je de keuze uit Gouda of den Haag. Zou ik toch eerst daar eens te raden gaan, wordt namelijk best veel met F1 gereden.

European Pan Series 2011-2012

European Pan Series 2011/12

12- en 13 november Indoor MACH Haarlem

ook F1 en Workld GT welkom .

En ik ben toch maar niet voor de 3racing f109 gegaan maar voor de tamiya f104 pro! Die kon ik voor een ZEER nette prijs in Duitsland kopen. Dus toen maar meteen wat hopups erbij gekocht, een aluminium motormount en een soft T-bar. Dat raadde iemand op internet aan. Zijn er ook nog 'mods' die handig zijn om te doen? Andere schokdempersolie misschien? Verder hoop ik dat die snel langskomt, misschien maak ik er wel een bouw verslag van, moet even kijken hoe ik met tijd zit. Ik ga de body waarschijnlijk zwart , blauw of blauw/wit spuiten. Die bussen heb ik hier namelijk liggen :)

Haha, had je vraag over het hoofd gezien;) maar ik ga denk ik bij HFCC rijden, en af en toe bij pkracing ( als dat mogelijk is met een f1 :p ) En in gouda zit er ook nog eentje, daar ga ik binnenkort eens een keer langs. Daar kent m'n vader ook wat mensen, dan is het ook wat leuker voor hem als die me moet brengen:rolleyes:

Binnen was een hardere compound beter dacht ik. Dus die maar eens een keertje bestellen. En over de banden lijmen, er worden standaard foam banden bijgeleverd. Als je die wilt lijmen met seconden lijm 'zuigt' die dan een deel van de seconden lijm op of niet? Een manier die ik op een filmpje zag was dmv dubbelzijdige plakband. Dan het plakband met terpentine(?) insmeren en de band er op doen. De terpentine verdampt later waardoor de band vastplakt. En dan de randen nog even nalopen met secondenlijm. Goede manier of zijn er nog andere manieren?

Oh, ik had het weer eens verkeerd gelezen :p Voor circuits met veel grip is de type A ( die meegeleverd is met de f104 pro ) beter, en de type B is beter voor middelmatig tot weinig grip circuits. Moet echt eens beter leren lezen haha

Of ga voor de GP speedtires die je compleet met velg kunt kopen in verschillende shores.
Word tijdens de DTC ook veelvuldig gebruik van gemaakt;)
Scheeld je ook weer het lijmen van de banden.
Je kunt ze als ik mij niet vergis zelfs afgedraaid op de door jou vooraf aangegeven grote krijgen.

mvg Roy

Back