algemeen minimag topic (deel 2)

in of uit ? :P
hier allebij..:

Shot at 2007-07-22

Shot at 2007-07-22

de inbouw:

Shot at 2007-07-22
omdat het met uhupor gelijmd was kon ik het weer makkelijk los snijden.

Shot at 2007-07-22
iets minder mooi weer dicht maarja...

Shot at 2007-07-22

wat tape erop zodat het schuim strak om het motorschotje klemt tijdens het drogen.
later bedacht ik me , ik laat het mooi zitten , het is iets steviger en ik vond het niet verkeerd staan (de neus was zoals je ziet ook een beetje beschadigt door het ouwe schotje eruit te halen)

Laatst bewerkt:
Nou alles aan mijn MiniMag is klaar behalve de motor :(

Ik heb een probleem. Zoals op de foto te zien is het ik een houte tussenschot waarin ik de motor ga plaatsen (HET RC 15/10)

vliegtuig_dicht.JPG

Nu heb ik de motor hierin geduwd en vastgezet met m3 boutjes. Het probleem is alleen dat de as nu nog maar een aantal milimeter uitsteekt! De prop die ik wilde monteren (10x6) pas nu niet :?

Weet iemand nog een oplossing? Is een Guntherprop eventueel mogelijk (desnoods als tijdelijke oplossing). Of weet iemand nog een type prop die niet een lange as nodig heeft?!?

Gewoon je motorschotje omdraaien kan ook, steekt hij er ook ni uit. ;)

BasTijs zei:

Sorry die snap ik even niet.... Dan draait de prop aan de binnenkant ;)
1510.jpg

Motor type Typhoon-micro 15/10
Cells 6-12
Size mm 29x32
Weight grams 73
K/V 1500
Amp continue 22
Max amps 35
Prop size 8x6 to 11x4
Best prop 9x6
Model weight gram 600-1500
Eff 86%
Mounting reversing Yes

Je kunt voor dat soort motortjes ook een meenemer bestellen die je achterop de motor schroeft.

Hoe dik is dat motorschot wat je gemonteerd hebt als die as er niet ver genoeg doorheen komt?!

Hoe wil je de prop monteren?

Niet heel erg goede fotos maar volgens mij kan je het wel zien zo:

minimag1.JPG

minimag2.JPG

Die typhoon past geloof ik ook in een filmrolletje, hij volgens mij iemand bij ons in zijn easyglider zitten op die manier.

frankelfert zei:
BasTijs zei:

was meer een algemene opmerking, bij de roxxy en de chineze motortjes zit de bevestiging aan de achterkant. Dus orginele shotje omdraaien gaat prima (zie mijn vorige fotos)

BasTijs zei:
frankelfert zei:
BasTijs zei:

was meer een algemene opmerking, bij de roxxy en de chineze motortjes zit de bevestiging aan de achterkant. Dus orginele shotje omdraaien gaat prima (zie mijn vorige fotos)

Ik had ook gehoopt dat dat zou kunnen, maar die motor heeft alleen aan de voorkant bevestingspunten, dat is het probleem....

al geprobeerd of hij in een filmrolletje past? das redelijk makkelijk in te lijmen en niet al te dik.

BasTijs zei:
al geprobeerd of hij in een filmrolletje past? das redelijk makkelijk in te lijmen en niet al te dik.

Het probleem is als volgt:

Het voorste gedeelte van de motor zit vast met schroeven. De achterste huls (behuizing) draait compleet!! Dus ik kan deze niet vastlijmen... Dus vandaar dat ik de motor alleen aan de voorkant kan bevestigen.

na een tijdje op vakantie te zijn geweest, vandaag me Minimag vliegklaar gemaakt en het was dan maar tijd voor de Maiden :D
dus die is net geweest en is zeer goed verlopen!
hij gaat echt hard en vliegt heel mooi,
zometeen naar de club en dan daar lekker vliegen!

hier foto van mij minimag naast de Net zo nieuwe Minimag van Matthijs(mattiej), (matthijs= met blauwe tippen)

080207161123gt0.jpg

I (L) Minimag :D

Groetjes Bart

Ja dat kan met een filmrolletje, motor bevestig je op de bodem van het rolletje. Het rolletje lijm je er aan de buitenkant in en de motor draaid vrij in hete rolletje. Ik weet alleen niet of je diameter past, op deze manier heeft iemand zijn typhoon 15 of 13 in een easyglider gezet. Maar werkt de orginele motersteun niet dan? Of past je motortje daar niet tussen.

BasTijs zei:
Ja dat kan met een filmrolletje, motor bevestig je op de bodem van het rolletje. Het rolletje lijm je er aan de buitenkant in en de motor draaid vrij in hete rolletje. Ik weet alleen niet of je diameter past, op deze manier heeft iemand zijn typhoon 15 of 13 in een easyglider gezet. Maar werkt de orginele motersteun niet dan? Of past je motortje daar niet tussen.

Nee helaas de orginele steun past de motor niet in.
1. -> De schoefgaten komen niet overeen
2. -> De echte punten die in het bracket zitten zorgen ervoor dat de hele motor niet past.

Mijn enigste probleem is eigenlijk nog de as, dat deze te kort is. Of ik moet een prop zien te vinden die op een klein stukje as past.

Wie of wie heeft voor mij de vliegende tip :lol: Dan hoop ik zaterdag met deze kist ook eindelijk is te kunnen vliegen 8)

Goed bijna klaar, nog 1 probleempje!

De motor loopt af en toe aan :? De 3 kabels drukken soms op de ronddraaiende motor. Heeft iemand hier nog een idee voor? ruimte zowel onder als boven de motor is er niet. Als ik de kabels met de hand omhoog duw is er geen probleem. Maar ik ben op zoek naar een werkende oplossing.

Tevens kan dit?? Ontvanger -> 1 cm verder de accu -> en naast de accu voorin de regelaar.

DSC00162.JPG

DSC00164.JPG

DSC00160.JPG

DSC00159.JPG

Ik had mij mijn acromaster ook het probleem dat de kabeltjes de motor soms schuurden. Opgelost door een sateprikker erin te lijmen die de draadjes klemzette.

Hmm inmiddels al van alles geprobeerd maar zonder resultaat :(

Tot ongeveer half gas gaat het goed, maar bij iets meer gas trilt de motor ligt, waardoor de draadjes aanlopen en vervolgens uit de regelaar slaan!

Al sateprikkers geprobeerd, maar geen resultaat. Heeft iemand nog een ander idee?

Is het zo dat alle borstelloze motoren aan de buitenkant draaien? Of heb je ook borstelloze motoren die gewoon aan de binnenkant draaien? Nog geen echte ervaring met borstelloze motoren, op deze HET RC uitgezonderd...

Mooi gedaan ik wil graag ook een minimag kopen waar kan ik hem het beste goedkoopste kopen?? :D :D :D

frankelfert zei:
Is het zo dat alle borstelloze motoren aan de buitenkant draaien? Of heb je ook borstelloze motoren die gewoon aan de binnenkant draaien?

je hebt buitenlopers en binnenlopers, buitenlopers presteren wel ietsje beter
dan binnenlopers en ze zijn wat duurder, maar ze leveren absoluut veel betere
prestaties dan de beste borstelmotor die er bestaat :wink:

Back