Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Laat maar Chiel, mijn leerpunt is dat dit geen zin heeft hier en tegen Roelof. Sommige mensen weten het altijd beter en zijn als een "loden" deur. Grijs denken is voor die mensen erg moeilijk.

We gaan het zien tijdens de sectie-vergadering, voordat die gaat plaatsvinden zijn er nog wat leuke momenten :)
Tot die tijd is mijn advies om hier niet (meer) in discussie te gaan, het MBF te mijden mbt dit soort communicatie.

Laatst bewerkt:
Pieter, zet jij maar ff elk idee wat je hebt hier neer, en ik ben er van overtuigd, dat ik of iemand anders met een voorbeeld kan komen hoe er toch kan worden valsgespeeld.

Alleen met het voorstel van Hans, over een controlled tyre zou het kunnen, maar dan dien je elke kwali en (sub)finale een nieuwe set banden uit te geven, dus 4 tot 5 sets (6 met een bandenwissel) per rijder per race, dus tussen de 70,- en 90,- per race moet iedere rijder neerleggen, uiteraard zijn deze banden na uitgifte eigendom van de rijder, dus hij kan ze de volgende race gebruiken om te trainen.

Ik verwacht dat een rijder ca 70,- per NK kwijt is en dat zal niet meer zijn dan dat ie op dit moment kwijt is. Wat ie aan banden overhoudt kan de volgende NK op de training worden gebruikt.
Ik blijf er overigens bij dat bij gesmeerde banden het motor vermogen veel belangrijker worden en de afstelling van motor en koppeling kritischer. Voor de echt ervaren rijder zal de afstelling nog wel te doen zijn maar voor diegene die deze techniek niet voor 100% beheersen zal het moeilijker en kostbaarder worden .

Daar heb ik (corvette) nog een mooie van liggen ,compleet met (losse) spoiler op de koffer deksel. heb ook nog een formule body liggen maar daat gaat misschien wat moeilijk passen.

Heb ook nog corvettes helaas geen spoilers mee passen ook niet echt mee op de huidige auto . Ik weet dat we ze vroeger vastzetten aan de bodyhouder achter

Iemand waar ik indertijd nog mee heb samengestudeerd is uiteindelijk aan de unif afgestudeerd als chemicus en hij werkt nu in een universitair labo.

Ik kwam heb dit weekend weer eens tegen en ik dacht om eens 't een en 't ander te vragen in verband met bandensmeren.

Het eerste wat hij zei was
- dat in een labo alle stoffen in de band kunnen opgespoord worden als het wat mag kosten want goedkoop is dit niet. Dit is dus de moeilijkheid niet.
- Het moeilijkste is om de banden-vreemde stoffen eruit te halen.

Zijn conclusie was dus dat het perfect mogelijk was om de band naar alle stoffen te analyseren. Maar wat als de fabrikant zelf de band al enige tijd in een vloeistof (smeermiddel) laat weken? Is dit dan een bandenvreemde stof?

De zogenaamde sniffer vergeleek hij met een drugshond. De hond is opgeleid om bepaalde stoffen te vinden. Iets anders vind hij niet. Net zoals de sniffer is ontworpen om bepaalde stoffen te vinden.

En Benny, dat is weer een vraag die je beter aan de betreffende club moet stellen.

Weet ik, maar die mailen niet zo heel snel. Dus denk iemand weet dat vast wel :) dacht dat het via efra verplicht was dit jaar.

Het is een advies, geen verplichting tot zover ik weet.... En de AMCA heeft ook een telefoonnummer wat vandaag de dag nog steeds beter werkt om snel antwoord te krijgen.

Maar persoonlijk denk ik niet

Dat hoop ik niet voor jullie. moet lekker droog blieven.

Maarre.......volgens mij klopt de datums niet van de GP.
EFRA 2012 reglement zegt dat de finale(s) op zaterdag gereden moeten zijn.
Zodat de rijders de zondag voor de terugreis kunnen gebruiken.
En zoals het nu staat, 21,22 en 23, is de finale op zondag.
Is je dit niet opgevallen Roelof?

Misschien kunnen ze nog wat doen/vermelden of zoiets

Succes en veelplezier daar!

2008 en 2009 heeft er niets mee te maken.
is het nieuwe 2012 reglement.
Iedere EFRA wedstrijd moet op zondag eindigen.

en dus ook GP

dat je het kan aanpassen aan het aantal deelnemers, heeft niets te maken met de reden voor de finale dag op zaterdag.
de reden hiervan is dat men de zondag heeft om aan de terug reis relaxt te gaan beginnen.

Echie hoor.

but hee, who the fuck am i !

Back