Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Iemand heeft net geld verdient.....

Maar zoek even naar alle uitnodigingen voor de EFRA GP's dit jaar en zie dat ze van vrijdag t/m zondag lopen.
 
waar heb ik wat en hoeveel "verdient"? ikke weet van niets.

Dat kan Roelof, maar in het reglement staat het zo, vandaar.

Punt 2.5 1/8 EFRA reglement 2012.
 
Kijk ook even naar art. 2.3 .....
Daar had dan donderdag moeten staan...

Maar ik geef toe, het is verwarrend.
 
Punt 2.5 1/8 EFRA reglement 2012.

En zoals ik al zei, dat staat er dus niet.

Er staat daar een richtlijn wat gehanteerd kan worden bij een EK van 120 of meer rijders....
En inderdaad zoals Roelof zegt, dan had bij 2.3 ook iets anders moeten staan.
 
Helaas kunnen we nog niet de tijden / stand zien.
Denk dat ze vergeten zijn om de resultaten te uploaden.
Hopelijk doen ze dit de volgende dag wel.
Is wel zo leuk als wij thuis ook de tijden en standen kunnen zien op MyRCM.
Wil wel weten hoe het met de NL rijders gegaan in vandaag.
 
Zo, ook weer voorblij.

Mijn 1e wedstrijd met gesmeerde banden. Ben met een 15.3 op het NK ruim een maand terug naar nu een 14.6 als snelste rondetijd gegaan. 0.7 sec verschil is best wat.

Voordelen: Ja, de setup komt uit een potje en lijkt de afstelling van de auto minder een rol te spelen al doet dat het nog degelijk wel.

Nadelen: Allereerst is het meer dom sturen geworden. OK, het gaat sneller wat best een prachtig gevoel geeft maar als er minder grip is is het spelletje van controle en setup belangrijker en leuker.

Gemengde gevoelens: Zonder een smeerapparaat gaat er veel tijd in voorbereiding zitten, een apparaat maakt het een heel stuk makkelijker maar ze zijn helaas niet goedkoop voor een stukje aluminium met een vertragingsmotor en wat asjes. Ook zag ik dat de verfstrippers massaal aan werden gezet om de banden enigzins droog te krijgen, dit is niet iets wat de clubs willen....
 
GP

Ook een complimentje aan de wedstrijdleiding en ook Frans Heinsbroek die de rijders uitstekend begeleiden in hun posities en daar waar nodig corrigeerde in het rijgedrag.
Ik hoop dat de 40+ klasse meer terug te zien is op dit soort wedstrijden ,ben ervan overtuigd dat er dan steeds meer gaan komen.
 
facebook-like-buton.png
 
Als ik het goed begrepen heb dan nemen ze elke wedstrijd na een heat de banden in beslag bij een willekeurige rijder.
Die banden worden dan naar een labo gestuurd voor onderzoek.
Blijkt hieruit dat je gesmeerd hebt dan wordt je geschorst voor 2 jaar.
Tot hiertoe werd nog niemand geschorst als ik het goed begrepen heb.

Vraag is dan of iedereen zich daar zo goed gedraagd of dat het labo daadwerkelijk wel effectief de smeermiddelen kan detecteren.
 
Graag wil ik even mijn bevindingen mbt tot smeren geven bevonden tijdens de GP bij amca afgelopen september. Was voor mij de eerste keer met gesmeerde banden, kan dit niet voor iedereen zeggen. Er werd openlijk toegegeven....

Het gaf me inderdaad meer grip en betere ronden tijden. Alleen niet constant.
En het viel me op dat de meeste veel met smeren bezig waren en minder met afstelling. Ook gaf het veeeel meer werk. En het kost je meer banden sets dus ook meer geld!
Ook omdat je niet weet of een gebruikte gesmeerde band nog even goed is als een nieuwe gesmeerde band
Dit zijn mijn bevindingen.
Van mij hoeft het smeren dan ook echt niet.

Gr.
Peter
 
Blijkt hieruit dat je gesmeerd hebt dan wordt je geschorst voor 2 jaar.
Tot hiertoe werd nog niemand geschorst als ik het goed begrepen heb.

Luigi Pili (DMC #6089) ist für zwei Jahre von der Teilnahme an Rennen zum Nitro-West-Masters ausgeschlossen worden. Der Niederländer hatte beim dritten Lauf zum Nitro-West-Masters am 12. August 2012 beim MCK e.V. in Dormagen nach dem dritten und letzten Vorlauf die Abgabe seines in diesem Vorlauf gefahrenen Reifensatzes verweigert und diese Reifen somit einer Kontrolle entzogen.
 
Correctie!
Luigi is niet geschorst omdat men het idee had dat hij gesmeerd had maar hij weigerde zijn banden af te staan omdat die net goed waren ingereden voor de finale.

Dat klinkt ineens toch heel anders....
 
Back
Top