Een paar commentaren op de opmerkingen die me interesseren
- Veel voorstellen 4wd naar 2400 gram en maar 1 die verder denkt en ook de 2wd naar 2300 gram zet.
-> Welke 2 WD, vraag me eigenlijk zelfs af waarom het er nog moet instaan want niemand rijdt daar toch mee ?
- een voorstel voor 2350 gram, de EFRA overtreffen?
-> waarom niet, de EFRA heeft de wijsheid toch niet in pacht
- div voorstellen wedstrijd opzet die meer tijd gaan kosten, welke tijd? Tot nu toe heeft niemand een tijdschema nieuwe situatie toegevoegd. En gezien de diverse voorstellen kan een maximale combinatie heel veel tijd gaan kosten
-> voorstel om ook Nomac 7 min kwalificaties te laten rijden kost in theorie maximaal 24 min extra op gans de dag uitgaande van 4 heats Nomac
- een voorstel om een volgende heat de startvolgorde van de resultaten van de vorige heat te geven, wat is er gebeurd met het idee van zoveel mogelijk gelijke kansen?
-> uiteindelijk heeft dit voorstel ook voordelen (minder ongelukken,..) versus mijn inziens weinig nadelen. Als je toch sneller bent dan komt het er op deze manier ook wel uit want je bepaalt zelf je startpositie op basis van je vorige prestatie.
- nog geen 16% en 8mm carb gezien terwijl er wat mensen graag de EFRA willen volgen.
-> beide voorstellen hebben mijn inziens nog niet bewezen dat ze ook maar iets opleveren en bij de efra ligt ook het voorstel op tafel om de max 9mm te behouden. Heb zelfs gehoord van de motorexperten in Duitsland dat de combinatie 16% nitro en 8mm carb nefast is voor de motor en er voor zorgt dat de drijfstang middendoor breekt. De motorexperten in kwestie spreken uit testervaring en ik vraag me af of men dit bij de EFRA ooit wel getest heeft om de impact te kennen. Ik heb alvast weinig zin om met eigen motoren hier testkonijn voor te spelen. Heb zelf de 8mm carb getest in wedstrijd dit jaar en het verschil is te verwaarlozen. Dus ik vraag me af waarom je dan iets zou veranderen aan iets dat al jarenlang bewezen heeft dat het werkt.