Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
hoi,

de reden dat ik voor alu velgen ga is omdat ik eerst 40 serie velgen dol heb gedraaid, en bij die truckzillabanden (waar ik er 6 van had) breekt het midden van de velg eruit, al 2 keer gebeurt. Maar bij alu velgen verleg je het breekpunt niet want normaal gesproken is een velg geen breekpunt en ze zullen iets zwaarder zijn. Maar daarinteggen hoor ik zeer tevreden mensen die ooit alu velgen hebben gekocht en al jaren op dezelfde set rijden. lijkt mij wel handig.

M.V.G.
Tjeerd

Hallo,

Wat ik mij nog afvroeg over een savage was het volgende:
Hoe doet de savage het in korte bochten. Gewoon offroad. Ik doel dan op een aantal korte bochten achter elkaar.

Alvast bedankt!
Mvg Roel

nou mijn savage heeft een best grote draai cirkel, je kan em ook korter maken maar dan slaat ie over de kop :P.

Maar het is wel mogelijk hoor :P ik zeg het een beetje overdreven maar op een van me filmpjes [nog neit op inet] is goed te zien dat hij ook [goede] korte bochten kan nemen, je moet wel oefenen :P. Maar die bochten waren wel slippend, maar hij stond nooit helemaal stil :P

-mattijn

korte bochten zijn inderdaad moeilijk maar als je genoeg afremt kan je toch met een mooie snelheid een kleine bocht nemen.

M.V.G.
Tjeerd

Ik had nog een vraagje. Ik ga dus een Savage kopen, namelijk een Savage X RTR of een Savage 25 RTR. Mijn voorkeur gaat toch naar de Savage X vanwege zijn makkelijk bereikbare diff's en de 2-bak, lower gravitypoint etc. Alleen is mijn vraag hoeveel hij meer gaat kosten dan de 25. Bij Quartel zeiden ze dat hij ong 60,- duurder zal zijn. In dat geval ga ik zeker voor de X. Alleen ik weet de prijs niet zeker. Kan iemand mij hiermee helpen?
Bij voorbaat dank
Ajaxfan

Van de korte bochten vroeg ik omdat er nu een baantje is waarop ik kan rijden, deze bestaat echter wel uit een aantal verschillende "krappe" bochten. Nu is het zo dat ik graag een rc auto wil waarmee ik ook zonder baan veel plezier mee kan beleven, savage leek mij daarom wel een uitkomst. Maar als de "krappe" bochten een probleem worden is dit uiteindelijk ook wel jammer.

En zou ik misschien beter voor een andere offroader kunnen gaan!

Mvg Roel

ajax/RC fan zei:
Ik had nog een vraagje. Ik ga dus een Savage kopen, namelijk een Savage X RTR of een Savage 25 RTR. Mijn voorkeur gaat toch naar de Savage X vanwege zijn makkelijk bereikbare diff's en de 2-bak, lower gravitypoint etc. Alleen is mijn vraag hoeveel hij meer gaat kosten dan de 25. Bij Quartel zeiden ze dat hij ong 60,- duurder zal zijn. In dat geval ga ik zeker voor de X. Alleen ik weet de prijs niet zeker. Kan iemand mij hiermee helpen?
Bij voorbaat dank
Ajaxfan
volgens my scheelt et eerder 200 euro [ ik kan het fout hebben hoor!], want ik dacht ergens gelezen te hebbend at de richtprijs 700 euro gaat kosten en de savage 25 rtr [niet Limited Edition] kost zo'n 460 - op sommige [onbetrouwbare??] sites nog minder - maar ik zou eerst maar ff wachten tot hij echt uit is, en dan nog keer navragen.

Grovert_r zei:
Van de korte bochten vroeg ik omdat er nu een baantje is waarop ik kan rijden, deze bestaat echter wel uit een aantal verschillende "krappe" bochten. Nu is het zo dat ik graag een rc auto wil waarmee ik ook zonder baan veel plezier mee kan beleven, savage leek mij daarom wel een uitkomst. Maar als de "krappe" bochten een probleem worden is dit uiteindelijk ook wel jammer.

En zou ik misschien beter voor een andere baan kunnen gaan!

Mvg Roel

neem is een foto [foto's] van de baan, dan is et wat makkelijker te zeggeN :P

-mattijn

Ja, daar heb je gelijk in Martijn. Maar dat is de richtprijs. bij RC-fun hebben ze em rond de 580 staan. Dus dat zal wel ong de prijs gaan worden. Maar in iedergeval bedankt voor je reactie

ik ben zaterdag even in purmerend aan het rijden geweest bij de caddy's
daar heb je een mooi veldje waar gereden kan worden.
het gras is wel wat aan de hoge kant maar gaat wel aardig.
volgende keer neem ik wel effe een schansje meer dan word het toch
net weer effe leuker;-)
zetten jullie ook eens wat foto's op het forum............van wat actie
foto's van je eigen savage of gewoon van je eigen savage.

gr eddy
savage%207.jpg

o sorry is niet helemaal goed gegaan zie ik
ik dacht dat hij het niet deed maar blijkbaar toch wel 3x gr eddy

savage%2011.jpg

als iemand nog goeie tips wat betreft off road rij plekken dan hou ik mij aanbevolen.
ik heb wel eens gehoord dat er in alkmaar een stuk terrein is waar gereden word ik weet alleen niet precies waar.

laat maar horen

gr eddy

ik moet nog even mooie foto's make van me auto, heb nu alleen foto's die binnen zijn genome en die zijn niet zo mooi, ga denk vanmiddag ff in de tuin wat foto's nemen, maar hij ligt nog een beetje uit elkaar dus misschien wacht ik wel tot de onderdelen binnen zijn. :p

waar je meestal echt goed kan rijden zijn op bouwplaatsen, wanneer ze net beginnen met bouwen, dan gooien ze alles open en ligt overal zand!

Bij ons ligt op dit moment het centrum helemaal open, dan gaan ze verhogen enzo, dus langs de weg liggen hele hopen zand! Maar eerst moeten me onderdelen binnen komen :(, en ze zijn hard aan het werk dus het is zo weg :(.

maar heb nog een plek, waar ze volgens my ook aaan het bouwen zijn maar daar ligt het al even stil...

ik wacht dus met smart op de onderdelen :(

-mattijn

Hoe kan ik een foto van mijn Savage SS in deze SavageTopic?
Wil graag met andere Savage rijders kunnen zien hoe hun auto eruit ziet.

M.V.G

PimSavageSS

dan moet je eerst de foto's plaatsen op http://foto.modelbouwforum.nl/index.php.
en als je dan die foto's hebt geplaatst dan kan je daarvandaan
de foto's plaatsen op het forum.
dan druk je op het knopje img +het adres van je foto en dan weer img
het adres van de foto krijg je als je jouw foto opent naardat je hem hebt
geplaatst op foto forum en dan met de rechtermuis drukken en dan
naar eigenschappen.
daarna kopieer je het adres en die plak je tussen
in.
het is een heel lang verhaal maar het valt best mee.........
mij lukt het ook en ik ben echt één van de slechtste met de computer.

succes!

ik hoop jullie foto's te kunnen zien binnen kort.

groetjes eddy

Back