Algemeen traxxas bandit XL-5 en VXL Topic

mijn traxxas bandit motor vervangen ?

ik heb een normale traxxas bandit en daarvan stopt de motor er erg vaak mee . er zit levenslange garantie op dus elke keer als hij kapot gaat krijgen we een nieuwe opgestuurt :smile: maar is het dan niet verstandiger om een brushless motor erin te laten zetten en zo ja ( is die wel water proof ?)
ook moeten er dan andere zender en regelaar ! wat is het slimst gewone of brushless;)

ik heb een normale traxxas bandit en daarvan stopt de motor er erg vaak mee . er zit levenslange garantie op dus elke keer als hij kapot gaat krijgen we een nieuwe opgestuurt :smile: maar is het dan niet verstandiger om een brushless motor erin te laten zetten en zo ja ( is die wel water proof ?)
ook moeten er dan andere zender en regelaar ! wat is het slimst gewone of brushless;)

FF in het kort

de brushless set (motor en regelaar) van velineon is water dicht.
Zender hoeft niet.

Het slimst is gewoon stock houden.;)

de mijne zijn tog al regelmatig onderwater geweest.geen probleem.
in de handlijding staat overgens wel dat de velineon set waterdicht is.
uit mijn ervaring blijkt ook dat het zo is.

ff wat er letterlijk staat:
''Your vxl-3s brushless power systeem is waterproof fore use in mud,snow,PUDDLES and ather wet conditions."
gr

Ik zou het riscico iig nooit nemen, ontvangerbakje is bv weer niet waterdicht.
Wat is dat toch met dat iedereen door het water wil rijden?
Willen ze dan allemaal zo graag schoonmaken? Want je hebt een stuk meer onderhoud nodig mocht je telkens in de plassen aan het spelen zijn.

Ieder zn ding denk ik dan ;-)

Ontvangerbakje is idd niet water dicht maar ik moet zeggen dat die van traxxas echt goed afsluiten, heb er nog nooit geen druppel water in ontdekt en ben tog regelmatig in een plas gekomen.Als ik na de regen op het fiets cross baantje ga rijden.

Wat te denken van de + en - van de accu ( lipo ) die door het water verbonden worden, ik neem zelf alleen nooit het risico.
Neem aan dat je niet na elke rit al je lagers uit elkaar haalt en opnieuw invet ;-)

hey...nee gozer, gewoon overal doorheen gassen, water , plassen e.d daar is de auto voor gemaakt ,vettt en o.h ? invetten doen we niet aan kheb toch levenslange garantie!!!!!!;)

hey...nee gozer, gewoon overal doorheen gassen, water , plassen e.d daar is de auto voor gemaakt ,vettt en o.h ? invetten doen we niet aan kheb toch levenslange garantie!!!!!!;) en als ie stuk gaat klop ik bij mij pa aan, die vindtt het the dope !!1 betaalt ie wel weer reserve dele,

:mrgreen:

sarcasm-1.gif
:rolling:

Back