Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Teveel Loctite gebruikt toen ie elkaar is gezet door zo'n Chineesje.
Had ik bij sommige (imbus) boutje ook last van.

Voorzichtig een tikkie opgeven, om Loctite te breken.

Pas op dat je de imbus boutjes niet rond draait, want dan kan je gaan boren en slijpen :evil:

Om de loctite/thread lock los te krijgen, kun je de boutjes ook warm stoken met een brander. Ik heb hiervoor een hobby-brandertje gebruikt. Da's zo'n heel klein dingetje waar je erg gericht warmte mee kunt toedienen. Bij verwarming wordt de loctite zachter (mits geen rode gebruikt is) en draai je hem wel los. Maar ook zonder loctitie kunnen de boutjes ongelovelijk vast zitten in het aluminium. Door de overgang tussen het ijzeren boutje en het aluminium gaat het aluminium oxyderen en "roest vast".

heb alles gelukkig los gekregen.. een paar inbus boutjes zijn nu mooi rond :S , dus daar komen nieuwe voor terug..

zit er veel verschil tussen een 26 cc ESP bewerkte cilinder en een 29cc standaard cilinder

Ik zou voor de tweede gaan. En als je die besteld, neem dan gelijk een Walbro 813 carburateur. Hiermee kun je aanzienlijk sneller optrekken omdat er een acceleratiepomp in zit (extra rijk mengsel bij gasgeven vanuit de stationairstand). En neem dan ook gelijk HD dogbones, de alu diff cases, een 18T of 19T pinion en een knappe uitlaat. Doe je dat niet dan rij je respektievelijk je dogbones zo aan gort (plastic van kogelkoppen breekt er snel vanaf en de dogbanoes vallen uit elkaar), je wikkelt je diff op waardoor de olie eruit loopt, je motor anders met overtoeren vrolijk vastslaat en de uitlaat anders teveel inhoud waardoor je vermogensverlies krijgt (en dus de extra power teniet doet).

keone zei:
Ow nog gefeliciteerd met 38 Jeroen ! We gaan weer gelijk op nou :)
Thnx, heb je nu ook net zoveel Baja Cups gereden als ik of loop ik er nog steeds 1 voor. :oops: :wink: We moeten nog steeds een keer tegen elkaar racen hè. 8)

ehm :oops: je loopt er nog steeds 1 voor. Veelste druk met andere dingen he, ook leuk maar inderdaad we moeten nog steeds tegen elkaar. Dus de volgende cup heb ik ook mijn auto bij me en anders gewoon gezellig een keer bij jullie langs.

verwacht van die carb geen speciale dingen , je motor zal er niet harder door optrekken
hij zal er alleen iets slechter door starten als ie effe stilstaat, doordat de benzine uit dat pompje loopt
plus dat ie nog een stuk kritischer af te stellen is dan een gewone 603

oneens ... met de standaard opstelling maakt de 813 wel degelijk verschil.

Als je geen geld hebt voor een andere pijp is de 813 een leuke oplossing om mee te beginnen.

wat noem jij dan een verschil ??
op nk's heb ik er verschillende mee zien rijden , maar die gingen alles behalve harder laat staan sneller optrekken
het enige wat ik me kan indenken dat jouw vorige cabr of vuil was of slecht afgesteld was als je dan toch al verschil zou merken
veel van deze dingen zitten in het koppie
ik denk zelfs dat nos stickers bij sommige hier hun auto harder doen gaan :P

lees de specs maar van de 813 en vergelijk deze maar met de standaard carb.

de 813 heeft een ingebouwde acceleratie pomp. Nos Stickers en wierrook geloof ik niet in wel dyno tests...

ik wil gaan bestellen bij DDM maar heb dit nog nooit gedaan.. ik heb nu dus een paar vragen

bestel lijstje:
Heavy-Duty Pinion Gear 18 Tooth
Heavy-Duty Driveshaft Kit
CY29RC 3.5+ HP Engine w/ Stuffed Crank

nu mij vragen...

welke verzend optie moet ik kiezen? International - Rest of World - Standard?
en hoe zit t nou precies met de douane?

als je het met dhl e.d. laat komen heb je het vrij snel , 3-4 werkdagen soms sneller .
dan krijg je achteraf de rekening met de post toegestuurd om eventuel tax bij te betalen
ik ben zelf dealer voor DDM dus mocht je wat vragen hebben omtrend motors en esp producten , de ESP motors worden gemaakt door douglas johns.
zijn 23 cc motor heb ik het NK truck mee gewonnen , het is een goeie motor net zo snel als de duurdere tunings blokken in europa .

Kom je uit Nederland?
Rekening krijg je dan niet achteraf maar tegelijk met je pakketje als particulier. Kan tot 4 weken duren maar meestal sneller.

Rest of the world is je verschepings optie via DDM.

Douane rekent een bedrag van rond de 10 euro voor hun werk dat opgeteld bij je pakketje incl verzendkosten omgerekend naar euro's en daar 19% over.

Dat zijn je extra kosten

100 dollar (alle kosten) wordt dan x.75 = 75 euro + 19%=89.25

Vergeet ook niet je kortingcode "DDM" in te typen.
Schilt weer 5%

Als je mazzel hebt, wordt je pakje niet onderschept door de douane.
Schilt invoerheffing en BTW.

Je hebt trouwens wel een creditcard nodig om te kunnen bestellen.

813 een fijne carburateur?

Ik heb er een half tankje mee gereden en daarna mijn standaard carb er weer opgezet.
Ik kreeg hem met een getuned blokje niet afgesteld. :(

Maar als er geinteresseerden voor zijn, voor 25 euri is hij voor jouw. :D
Anders zet ik hem later ergens op het forum te koop.
graag via pb.

Back