Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Maar als er geinteresseerden voor zijn, voor 25 euri is hij voor jouw.

Een maatje van me is geinteresseerd als hij het met je eens kan worden...hij zal je zo wel een pm sturen... Raymond, waarschijnlijk onder gebruikersnaam Grimm oid

Zo zo, wat een discussies.

1. Als je pakketje uit de US van A komt en via een coureursdienst is gegaan (TNT/EPS, DHL, UPS) dan ligt het er soms aan of de naheffing/BTW later afgerekend wordt. Bij DHL en UPS mag je aan de deur afrekenen, maar bij TNT/EPS komt inderdaad de acceptgiro gewoon anderhalve week later dan het pakje.

2. De 813 is een wereld van verschil. Met een standaard 23cc CY blokje, ProLine Paddles en Dominator uitlaat gewoon wheelies maken vanuit stilstand. 8O Echter, je moet de carb wel heel precies afstellen. Een stukje draaien van 1/32 slag is al voldoende om een heel verschil te maken (waar je de standaard 603 gewoon 1/8 slag kan geven en dan nog weinig sjoege geeft :?). Starten met de 813 is appeltje-eitje: even doorpompen, twee keer gasgeven, een keer trekken en gelijktijdig gasgeven, tweede keer trekken en half gas open houden en lopen. Zelfs als het koud is. Voor mij geen 603'tje meer. :nooo:
Als je een 813 goed afstelt, is het aan te raden ook HD dogbones te nemen en goed op de uitlijning van je motor, koppeling, pinion en spur te letten. Anders ben je ze zo kwijt.

Zorg er voor dat je een knappe uitlaat hebt. Met het standaard potje zal een 813 weinig verschil maken. Met een X-Can of HPI Tuned Pipe iets meer, maar met een JetPro of Dominator scheelt het echt waanzinnig veel bij het optrekken.

@Sandstorm: PB'tje gestuurd. :lol:

-edit-
3. Als je DDM even mailt, kun je ook via PayPal betalen. Doe ik ook altijd. Gaat erg makkelijk en communicatie met de mannen aldaar is helemaal goed. :thumbsup:

Bij 1.: Inklaringskosten bedragen EUR 16,75, niet EUR 10,00. Over het netto bedrag dat op de factuur staat, en die zit erbij, wordt 19% BTW gerekend. Kom Keone, je weet toch hoe het werkt. :wink: Gaat echt niet goed met je hè. :puppydogeyes:

Sleurhutje zei:

Helaas voor jou te laat :rolling: Je mag me wel komen helpen afstellen als we weer op Hoogtij gaan knallen, kan je die carb ook eens zien :mrgreen:

Sleurhutje zei:
Zo zo, wat een discussies.

1. Als je pakketje uit de US van A komt en via een coureursdienst is gegaan (TNT/EPS, DHL, UPS) dan ligt het er soms aan of de naheffing/BTW later afgerekend wordt. Bij DHL en UPS mag je aan de deur afrekenen, maar bij TNT/EPS komt inderdaad de acceptgiro gewoon anderhalve week later dan het pakje.
Inklaringskosten bedragen EUR 16,75, niet EUR 10,00. Over het netto bedrag dat op de factuur staat, en die zit erbij, wordt 19% BTW gerekend. Kom Keone, je weet toch hoe het werkt. :wink: Gaat echt niet goed met je hè. :puppydogeyes:

Klopt toch nog niet helemaal.
Inklarings kosten waren bij mij de laatste keer, € 8,50 plus 19% BTW.
Verder ook geen rekening of acceptgiro achteraf van TNT post, gewoon dokken aan de deur, anders geen pakje.

AL met al 4 weken na bestellen alles in huis, bij geen onderschepping binnen een week.
Blijven ambtenaren op Schiphol.

Burp zei:
Sleurhutje zei:

Helaas voor jou te laat :rolling: Je mag me wel komen helpen afstellen als we weer op Hoogtij gaan knallen, kan je die carb ook eens zien :mrgreen:
Ik had er al twee. :P Eén zit op mijn 29cc en één op de 23cc. :lol: Heb jij dan net zoveel tijd als ik om op HoogTij te knallen? :? :wink:

Brembo zei:
AL met al 4 weken na bestellen alles in huis, bij geen onderschepping binnen een week.
Blijven ambtenaren op Schiphol.
Acht dagen, inclusief controle door de deurwaarders van de Koningin. :D

Sleurhutje zei:
Acht dagen, inclusief controle door de deurwaarders van de Koningin. :D

Tsjonge, had jij zeker zo'n dienstklopper, die nog wat denkt te worden :roll:

ik heb vorige week woensdag een bestelling gedaan bij ddm. (eerste keer) het zal mij benieuwen hoelang het duurt voor ik het in huis heb , het is vorige week vrijdag uit de usa vertrokken (volgens tr&tr) nu maar hopen dat het zo doorkomt :lol:

er zijn er ook vast een aantal hier die vaker bestelt hebben uit amerika , hoe vaak hebben jullie meegemaakt dat het werd onderschept ? :|

@ sleurhutje, wat voor verschil zit er tussen betalen met paypal en met een credit card ? ( is het één gunstiger als het ander ) ?

1 op 6, 6x besteld en 1 keer onderschept.

Pay Pal heeft kopers bescherming, maar daar betaal je voor, wisselkoers is minder gunstig dan direct met je creditcard betalen.
Schilt een paar cent per transactie

@ brembo, oke dan , dus er is hoop :lol: nee serieus, zelfs met controle ben ik nog zo'n € 70,00 goedkoper uit

maar moet je bij paypal niet eerst een soort rekening openen ? ik dacht dat ik dat ergens gelezen had :roll:

kobus zei:
@ brembo, oke dan , dus er is hoop :lol: nee serieus, zelfs met controle ben ik nog zo'n € 70,00 goedkoper uit

maar moet je bij paypal niet eerst een soort rekening openen ? ik dacht dat ik dat ergens gelezen had :roll:

Je maakt gewoon een account aan bij Pay Pal, hiervoor heb je je credit card nodig.
Kosten lopen dan via hun.

ik ga net even kijken via tr&tr en mijn pakketje is vanmorgen om 09:35 gearriveerd in nederland , dus met een beetje mazzel van de week in huis :D

@ brembo, over hoeveel extra kosten praat je dan , en via je credit card ben je toch ook verzekerd ?

Brembo zei:
Je maakt gewoon een account aan bij Pay Pal, hiervoor heb je je credit card nodig.
Kosten lopen dan via hun.
Niet meer. PayPal is nu een officiële bankinstantie gevestigd in Luxemburg. Je kunt een rekening openen en daar geld op storten vanaf je gewone rekening. Je kunt dan ook gewoon betalen zonder Credit Card. (meer info)

kobus zei:
ik ga net even kijken via tr&tr en mijn pakketje is vanmorgen om 09:35 gearriveerd in nederland , dus met een beetje mazzel van de week in huis :D

@ brembo, over hoeveel extra kosten praat je dan , en via je credit card ben je toch ook verzekerd ?
Reken er maar niet op dat je deze week al je spullen hebt. Op z'n vroegst halverwege volgende week. :evil:

De kosten voor PayPal zijn zo'n 2,5% van de aanschafwaarde. Die wordt verrekend via de wissekoers. Meestal verschilt de wisselkoers zo'n 1,5 tot 2 cent/dollar. Je betaald geen transactiekosten of iets dergelijks. De verkoper overigens wel, maar da's zijn probleem. Maar die moet ook voor Credit Card transaties betalen.

Het kan ook anders. Bij PayPal kan je ook kiezen om de koers van de creditcard maatschappij te nemen. Deze is meestal wat gunstiger. Heb ik de laatste keer ook gedaan. Bij de betaling kan je daar voor kiezen. Koers bij PayPal was iets van 1,38 en bij de CC maatschappij 1,41

joehoe , het pakket is arrivé , vanmiddag kwam de postbode ermee aan de deur , hij had twee dozen bij zich , een uit de USA en een uit Assen (ik had nog wat parts van yorrick gekocht) dus eigenlijk ben ik dubbel happy :D :D :lol:

dit is toch wel erg leuk hoor, zo'n pakketje van zo ver zo snel in huis :) je word gewoon weer een heleboel jaren jonger als je het begint uit te pakken :lol:

maar hoe weet je nou zeker dat het zo door de douane heen is gekomen :?:

@,t.h.o.m.a.s. , ik heb voor de standaard verzend optie gekozen $ 45,00 , het is donderdag ochtend verstuurd .

en ik heb het nu gewoon rechtstreeks via mijn credit card gedaan , en ik wacht het wel af hoe het nu verder gaat , ik krijg ongetwijfeld een afrekening :lol:

Met de nadruk op "KAN"... is jammer als je voor een dergelijke service extra gaat betalen en je pakketje loopt tegen de douane aan... en die kijken het niet zo nauw als het gaat om 2nd day delivery of whatever...

Mari zei:
Met de nadruk op "KAN"... is jammer als je voor een dergelijke service extra gaat betalen en je pakketje loopt tegen de douane aan... en die kijken het niet zo nauw als het gaat om 2nd day delivery of whatever...
+1 :evil: Ik dacht het ooit ook snel(ler) te hebben door het met DHL te doen en toen lag die doos gewoon nog 2 weken bij die lutsers op Schiphol. :cry: Dus kobus, je hebt mazzel gehad. :wink:

Sleurhutje zei:
Mari zei:
+1 :evil: Ik dacht het ooit ook snel(ler) te hebben door het met DHL te doen en toen lag die doos gewoon nog 2 weken bij die lutsers op Schiphol. :cry: Dus kobus, je hebt mazzel gehad. :wink:

ik was er zelf ook een beetje van uit gegaan dat het langer zou duren na de diverse ervaringen van andere modelbouwers met orders uit het buitenland , dus heb ik idd. mazzel gehad, en ik ga er van uit dat het ook gerust wel een keer anders zal gaan bij mijn volgende bestellingen :roll: want dat ik dit vaker ga doen staat wel vast :yes:

dan zijn ze in nederland bij dhl echt niet goed bezig, mijn pakketten zijn altijd binnen de drie a vier werkdagen geleverd geweest of het nou 30 of 3000 dollar waarde had.
de tax kwam dan achteraf met een een overschrijving .

T.h.o.m.a.s. zei:
dan zijn ze in nederland bij dhl echt niet goed bezig, mijn pakketten zijn altijd binnen de drie a vier werkdagen geleverd geweest of het nou 30 of 3000 dollar waarde had.
de tax kwam dan achteraf met een een overschrijving .
Ja, maar jij bent handelaar en geen particulier. Als ik voor mijn zaak ook een BTW nummer mee geef, heb ik het inderdaad binnen 48 uur met DHL/UPS. Doe ik hetzelfde bestellen maar vergeet ik mijn BTW-nummer op te geven, dan duurt het zomaar 2-8 dagen langer (al naar gelang meneer de ambtenaar er zin aan heeft :evil:). De BTW wordt inderdaad later via een acceptgiro afgehandeld.

En uh... Straks allemaal aan de 4 WD Baja. 8O Niet echt veel Baja meer van over, anders dan het chassis en de motorplaat. Maar als winterprojectje niet onaardig... :?

Chassisrearleft.jpg

Back