Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik heb ervoor gekozen de ShengQi in te ruilen voor een nieuwe FG Baja 4WD (moest wel bijbetalen natuurlijk).

Deze loopt in ieder geval wel goed, de elektronica doet het ook niet verkeerd (hoewel ik de accu wel wat zwak vind) en alles zit goed gemonteerd.

Dus wie weet kan ik 'em morgen inrijden :)

Ik heb ervoor gekozen de ShengQi in te ruilen voor een nieuwe FG Baja 4WD (moest wel bijbetalen natuurlijk).

Deze loopt in ieder geval wel goed, de elektronica doet het ook niet verkeerd (hoewel ik de accu wel wat zwak vind) en alles zit goed gemonteerd.

Dus wie weet kan ik 'em morgen inrijden :)

Ik hou m'n hart nu al vast ;) :D

Geintje , ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt :yes:

Even een vraagje tussendoor: Welke onderdelen heb ik nodig om mijn 5t om te bouwen naar een 5B?
Ik had zelf al de voorbumper, wielen, kap, spoiler met spoilermounts en de onderplaat.
Zijn er nog andere onderdelen nodig?

Ja ikzelf bijvoorbeeld :D, maar ik wil gewoon die onderdelen kopen zodat het eruit ziet als een 5B, dan heb ik als het ware alletwee de auto's.
[URL="
- HPI Baja 5T to 5B conversion Time Lapse!![/URL]

Zelfde idee heb ik ook maar dan van een 5B naar een 5T ;)

Volgens mij ben jij sneller klaar want als ik de twee manuals naast elkaar leg dan lijkt het erop dat ik meer onderdelen nodig heb dan jij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfde idee heb ik ook maar dan van een 5B naar een 5T ;)

Volgens mij ben jij sneller klaar want als ik de twee manuals naast elkaar leg dan lijkt het erop dat ik meer onderdelen nodig heb dan jij.

Ja dat klopt, er zijn speciale ombouw kits daarvoor, volgens mij koste dat iets van 400 euro. Maar ik zou als ik u was een Rovan ombouwset kopen. Veel goedkoper en de kwaliteit is volgens mij nog niet zo heel slecht.

in te ruilen voor een nieuwe FG Baja 4WD (moest wel bijbetalen natuurlijk). Deze loopt in ieder geval wel goed,,

@ Ik heb er ook 1 tis dan wel een FG-Monster maar dat zal jeuken ,je gaat daar veel plezier mee hebben en het is 4x4 altijdt leuk :thumbsup: , maak ff een paar foto's van je juweel :yes: , latersss Dr.Dre.;)

Ja dat klopt, er zijn speciale ombouw kits daarvoor, volgens mij koste dat iets van 400 euro. Maar ik zou als ik u was een Rovan ombouwset kopen. Veel goedkoper en de kwaliteit is volgens mij nog niet zo heel slecht.

Rovan set zou ik niet kopen vanwege de kap zelf, die is namelijk heeeel erg broos. Koop er dan een Woodster kap bij.

zonde, :hammer:van wie heb je een klap gekregen ;).
Maar dan kunnen jullie toch onderdelen ruilen

Geen idee (something hit me) ;), ik heb nu drie 5B´s staan , 1 full alu, 1 voor de cross en ik heb er 1 in elkaar gezet van alle reserve onderdelen.
Ik kan van de laatste wel een 5T maken dacht ik zo.
Die rovan conversion kit heb ik ook zien staan ,die heb je trouwens in drie verschillende combinatie´s (ook zonder kap).
Een woodster kap is inderdaad wel een must aangezien ik al 2 Rovan kappen heb versplinterd .
Ik zag bij de Pitstop-shop ook een Pro-line body staan ,is dat nog wat of is dit geen match vergeleken bij een Woodster body ?

P.S Ik heb het vermoeden dat hier wel een reply van Kostenko op komt :D

Proline bodies zijn best redelijk van kwaliteit en alles kun je kapot rijden.
Ja, ook een Woodster body..al moet je daar iets meer je best voor doen.
Mocht je een hpi 5B-5T conversie kit zoeken dan gelieve een pm.
:p

Omdat mijn 5T valse lucht trok bij de carb, heb ik een nieuwe carb gekocht en ook meteen nieuwe pakkingen.

Nu loopt die alsnog niet goed, en dat terwijl er een nieuwe carb en pakkingen op zitten. Hij valt namelijk ook meteen uit als je er remmenreiniger op spuit.

De krukas lagers zijn ook al vervangen, en de uitlaat zit goed vast. Iemand een idee wat het kan zijn?

Heb je ook meteen de pakking tussen de isolator en de cilinder vervangen?
Lijkt mij dat hij nog steeds valse lucht aanzuigt ,de isolator zelf wil ook nog wel eens krom trekken door de hitte van de cilinder.

Laat me mijn reactie aanpassen:

Ik heb een 26cc Falcon 2 getuned blokje (door The Pitstop Shop) met een TGN Trackpipe.

De motor uit mekaar gehaald, en alles bleek nog netjes en goed te zijn. Dus, om eventuele problemen te voorkomen, hebben we (ik en Ian) er een nieuwe zuigerveer op gezet, een nieuwe Isolator, nieuwe pakkingen tussen de nieuwe carburateur en de Isolator (tuned pakkingen in combinatie met vloeibare pakking). Nieuwe krukas lagers, nieuwe cilinder pakking, nieuwe bougie, de uitlaat bekeken of die goed vast zit en de carburateur ook meteen nagekeken of er geen speling zat op het gas-asje. Alles is in orde.

Dus... Nu misschien iemand een idee?

Ik ga de carburateur er straks nog afhalen en er nieuwe pakkingen tussen doen in combinatie met vloeibare pakking. Misschien dat we een plekje hebben vergeten, maar ik betwijfel het. Het is trouwens de standaard HPI Carburateur (de Walbro 613 ofzo?).

Laatst bewerkt door een moderator:
Back