Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Kleine update van wat alu spul

IMG_2353.jpg

Blur quick release luchtfilter adapter en daar onder wat dik alu spul van phatdad

IMG_2354.jpg

Nog wat spul van phatdad
En de turtle plate inc rem gebeuren
IMG_2355.jpg

Enjoy it Dr.Dre ;)

Nog de proline underbody spuiten en een verse desert rat body van proline.De rest nog in elkaar zetten en van het weekend het alu spul maar even testen(kijken of het tegen een flink portie rossen kan)

goede dag mensen
ik ben hier nieuwe op dit forum

heb me vandaag een hpi baja 5b gekocht (2e hans)

ik ben nieuwe in deze wereld zeg maar
dus kom ik hier ff kijken als er nog goede tips zijn of dingen waar ik op moet letten met me baja

er zit een 26 cc motor op heeft 2 tankjes gelopen na dat hij gereviceerd is (zij de verkoper)
heb er zelf 5 min mee gereden vandaag
hij rijd naar mij mening goed

maar wat zijn nu echt dingen waar ik op moet letten
en waar kan ik redelijk goedkoop aan nieuwe onderdeelen komen
ik woon in hengelo (twente) dus als iemand daar in de buurt een goede winkel weet laar het maar hooren

ff een paar fotos
80350138.jpg

80350137.jpg

Mooi net ding,zo op de foto...
Goeiekoop koop je via rc timing uit Raalte,zijn wel meer bedrijven hoor,maar dit is wel ok.
Veel plezier ermee!

Hey Wouter.

Je hebt die baja toch niet bij Joop (chevy57) uit s´gravenhage vandaan op marktplaats want dan hoop ik echt voor je dat dit de enige knappe baja is die hij ooit verkocht heeft.

oke zal is gaan kijken daar in raalte bedankt

en @ predator-X hoezo dan is die gast niet goed of zo dan
wand zag ook nog wat staan bij hem (op marktplaats) waar ik wel intrese in had

oke zal is gaan kijken daar in raalte bedankt

en @ predator-X hoezo dan is die gast niet goed of zo dan
wand zag ook nog wat staan bij hem (op marktplaats) waar ik wel intrese in had

Over iemand zijn geestelijke gesteldheid kan ik niet oordelen ;), hij heeft mij en mijn broertje ieder al een keer naar Den Haag laten rijden voor een baja en bij aankomst bleek het een zooitje niet werkende verrroeste bagger te zijn.

Knap parkeerterrein om te rijden trouwens ;)
Maar ik zie aan het einde van het filmpje de baja uit beeld verdwijnen en aan de beweging van de camera tezien zet iemand het op een lopen.
Nou is mijn brandende vraag "what happend" ? :D

zo te zien is dit de eerste RTR baja, niks mis mee, maar op de latere versie's zijn al wat dingen verbeterd. Het voornaamste is de kopelingsklok houder. Als je de originele er nog op hebt zitten is die van kunststof, de nieuwere versies zijn van alu. Ik zou die dan ook vervangen als dat al niet gebeurd is.
Ook is de inhoud van de schokbrekers gewijzigd, als je ooit stukken hebt aan je schokbrekers zou ik ff kijken naar de nieuwere versies, er zijn standaart setjes te krijgen met de nieuwe upgrade.

Enne als je zin hebt zou ik eens gaan kijken en/of rijden op baan tijdens een meeting dat is vele malen leuker als op een parkeerterein op en neer gassen. Ik lees dat je uit twente komt, daar organiseren ze iedere maand een leuke middag. Main Meetings Raalte
Tot ziens.

Heeft jullie Baja ook moeite om de wielen van links naar rechts te krijgen als die stilstaat,en je drukt de vering in?
En wat vinden de rijders hier van aluminium?,ik wou er nooit aan,maar na doorslijten van de achterarmen bij de veerophanging heb ik toch maar aluminium draagarmen besteld ervoor in de plaats.. (en per ongeluk ook de draagarmen onder en boven voor/schokbreker toren achter/rear en front hub's/en alu diff huis/koppeling klok houder :eek: )
Bij een crash,heeft er iemand ervaring of er wat kapot gaat dan?
Gr Mike

Hoi Mike,

Ik had eerder voor RPM of Phatdad gegaan wat betreffende de voorste draagarmen en upper arms.
En daarnaast zou je dan een flinke motor kunnen aanschaffen.

En het ligt er helemaal aan wat voor crash je mee maakt natuurlijk.
Als je met je voorkant het alu buigt is het einde oefening.
Terwijl plastic vaak mee buigt en niet altijd gelijk kapot is.
Daarnaast is plastic ook voordelig om te vervangen.

Laatst bewerkt:
Die Phatdad crasht hetzelfde dan alu denk ik,zo stevig ziet dat er uit!
Hoe ver is het met je winkel eigenlijk?,volgens mij ga je wel voor goed spul,spul wat een nuttige upgrade heeft bedoel ik dan..
Ik wil nog wel wat hebben voor de hingpin houders,die lubberen helemaal uit,iemand een iedee?,of dat die Phatdad dingen wat zijn?

Heeeee,ik zie nu dat je site in de lucht is!,mooi hoor!

Laatst bewerkt:
Hey Mike,

Ja, de winkel is in de lucht en er komen nog vele producten bij hoor!
Enne ik sta open voor feedback.

Ik heb die standaard hingpins voorzien van SnappyRc clips en zo zitten ze als een huis.

Groet,
Marcel

Back