Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Als je bigscale niet meer start

En je hebt behoorlijk wat gereden, vooral in zanderig terrein. Dan heb je zo wel eens dat je ineens stopt, niet meer kan starten en bij controle geen voknjes hebt. Controleer dan na het vervangen van je bougie je ontstekingsspoel. Bij mij was door al het zand dat vrolijk rondgeblazen werd door het vliegwiel een gat onderin het plastic van de spoel ontstaan en heeft uiteindelijk zelfs de geleider van de AMP-steker naar de spoel doorgesleten. 8O

Links de oude met gat, rechts een dichte nieuwe:
baja5b_worn_ignition_coil.jpg

@bcs: Wil je die plaatjes niet meer posten. Ik loop kwijlend door het huis en de garage. Alleen de Hostile MX-bandjes geven me nog een sprankje hoop... :roll: ;) Ziet er echt vreselijk fris uit. :thumbsup:

Ik heb de +2mm krukas nu in de 29cc CY gezet. Ik ga maar vast sparen voor cups in het diff, dogbones, pinions en spur gears. Da's absurd om zoveel vermogen in een Baja te doen. Met de MX-banden op steen al wheelies trekkend. Dus in het zand moet dat helemaal slijtage-vrije voorbanden geven. En dat met een JetPro in plaats van de Dominator. Toch maar gaan kijken voor een 18/55 tandwielsetje.

@sleurhutje, een 29 CC is mijn volgend project.
Maar zoals je al schrijft dan moet je de hele santekraam aanpassen diff,bones enz.
Dan nog maar een paar maanden sparen en in het voorjaar alles meteen onder handen nemen :p:p

@sleurhutje, een 29 CC is mijn volgend project.
Maar zoals je al schrijft dan moet je de hele santekraam aanpassen diff,bones enz.
Dan nog maar een paar maanden sparen en in het voorjaar alles meteen onder handen nemen :p:p
Of zoals ik doe, ermee gaan knallen en alles wat eraf valt of breekt vervangen door wat stevigers. Kost net zo veel maar qua investering valt het minder op. ;)

Kijk , dat is nou eens een goede tip.....
Kan alles vanuit mijn pc bestellen en de vrouw vertellen dat het onderdelen zijn die kapot gegaan zijn tijdens het crossen ......

Toppie Tippie :rolling::banana::thumbsup:

Ben ik ook van plan,mocht er iets breken(hoop zo min mogelijk..)dan pas vervangen voor iets stevigers..krijg van de week nog een bumper binnen,hoort een beetje op een buggy vind ik(nostalgie naar mijn Tamiya tijd),en een Mielke,voor het mindere geluid hoop ik..
Waar/wie/wanneer/hoe, heeft die gruwelijke banden eigelijk,ziet er erg goed uit,ipv.de schoepenbanden die op mijn verlanglijstje staan..

KAPPEN NOU MET DIE GRUWELIJKE PLAATJES!!!!!!! :rolling:

Ik word daar veel te hebberig van. Moet zeggen ziet er echt geweldig uit. Is het wat als ik mijn delen naar je toe stuur en jij ze laat vernikkelen? :mrgreen:

Ik kom er woensdag a.s. weer.
Zal eens vragen wat de kosten zijn voor een complete set te laten nabehandelen.

Ik denk dat voor een aantal delen tegelijk dat de kosten nog mee kunnen vallen. Ik voorzie dat je van meerdere mensen zomaar de Baja delen op je deurmat kan vinden (een eenmalige actie kan je natuurlijk doen....ik heb daar wel wat voor over) :yes:

Ik ruik een leuk handeltje voor bcs. ;) Ik heb ook wel interesse, kunnen de onderdelen van Burp en mij in dezelfde grote door verstuurd worden. Uiteraard ga ik wel mijn onderdelen merken/graveren. :p

-edit-
Van mij hoeven niet alle kleine deeltjes. Alleen het chassis, motorplaat en de topdecks voor en achter zou voldoende zijn. De rest zie je toch niet of slijt snel en moet toch t.z.t. vervangen worden.

Zoals beloofd even een prijsje.

Het bedrijf was er in eerste instantie NIET blij mee dat ik voor een prijs kwam :(

En noemde toen een prijs waar ikzelf ook van schrok :eek: namelijk 75-100 euro`s per set. :evil:
M.a.w. hij doet het liever niet zei hij omdat zijn grote klanten dan blijven wachten.
Alu kan namelijk niet tegelijk met staal 37 in het bad en heeft een aanzienlijk intensievere voorbehandeling nodig.

Dus tot zover mijn verhaal

Sorry jongens !!!!!!
:(:(

Zoals beloofd even een prijsje.

Het bedrijf was er in eerste instantie NIET blij mee dat ik voor een prijs kwam :(

En noemde toen een prijs waar ikzelf ook van schrok :eek: namelijk 75-100 euro`s per set. :evil:
M.a.w. hij doet het liever niet zei hij omdat zijn grote klanten dan blijven wachten.
Alu kan namelijk niet tegelijk met staal 37 in het bad en heeft een aanzienlijk intensievere voorbehandeling nodig.

Dus tot zover mijn verhaal

Sorry jongens !!!!!!
:(:(
Okay voor 100 euro per setje (chassis, motorplaat en de top decks voor en achter, de rest hoeft van mij niet echt) heb ik wel twee setjes om te vernikkelen. Als je honderden euro's uitgeeft aan (soms nutteloze) toeters en bellen dan is 100 euro voor dat stukje extra mooie toch niet duur. :D Een nieuw gun metal kleurig chassis kost je al 100+ euro en dan heb je de rest nog niet in die kleur. :nooo:

Eigenlijk zegt het bedrijf dat ze het liever niet doen. Ik kan het wel begrijpen, kost een hoop tijd voor eigenlijk niets....jammer. Sleurhutje had misschien ook nog een adresje :D:D:D

Poedercoaten/moffelen geen optie??,keihard,en in meerdere kleuren verkrijgbaar,en meerdere bedrijven die het wel willen doen..

Poedercoaten vind ik niet mooi. Dat ziet er gelijk weer zo plastic uit. Maar ik weet het goed gemaakt. Ik stuur bcs mijn setje op om te ruilen met die van hem en dan gaat hij met mijn setje terug naar die galvaniseerclub en zegt dat alles eraf gevallen is. :rolling: ;)

Back