Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Sleurhutje iets niet mooi vinden??ik dacht toch echt dat jij meer voor de praktische kant ging,en moffelen ziet er echt niet verkeerd uit...

Sleurhutje iets niet mooi vinden??ik dacht toch echt dat jij meer voor de praktische kant ging,en moffelen ziet er echt niet verkeerd uit...
Hehe, de praktische kant heb ik al: Gewoon blank aluminium. Er schuurt zoveel zand langs en over dat het niet eens de kans krijgt om de oxideren. :rolling:

Het is niet zozeer het feit dat het chassis vernikkeld is, maar het kleurtje staat mij wel aan. ;)

Ziet er leuk uit maar heb je de prijs gezien? Tsjonge die prijs kost duur!! :rolling:
En het gewicht zal ook wel zwaar wegen :mrgreen:

Wie weet er nog een goede stuur servo voor mijn baja?
Ik vindt de standaard een beetje te traag en te slap.

Een Rhino Digi 4 is een prima servo voor de Baja. Wel een limiter gebruiken (servo kan slecht tegen spanningen boven de 6 Volt)

QRacing,
Bedankt voo het aanbod maar 18kg is te weinig want de standaard servo is al 24kg maar dat vindt ik te weinig.

Hoeveel kg is die Rhino Digi 4?
Die Rhino Digi 4 lijkt voor mij niet zo'n geschikte servo want ik kan zo'm limiter nergen kwijt!

QRacing,
Bedankt voo het aanbod maar 18kg is te weinig want de standaard servo is al 24kg maar dat vindt ik te weinig.

Hoeveel kg is die Rhino Digi 4?
Die Rhino Digi 4 lijkt voor mij niet zo'n geschikte servo want ik kan zo'm limiter nergen kwijt!

tsja rij al twee jaar met zowel de FG MT als de HT1 met deze servo op het stuur , nog nooit problemen of klachten gehad, wel zit de Elcon servo saver erbij.
de Rhino heeft een houdt kracht van 22,5 KG, deze fikken regelmatig uit ook met een limiter , maar goed dat zal ook wel met de Hitec gebeuren

gelukkig smaken verschillen
suc6

Die standaard servo is 24kg maar gemeten met een ander soort kilogrammen dan ons huidige SI-setlsel hanteert. ;) Ik heb de servo in de bankschroef gehangen en aan de servo-hevel een gewicht van 8kg gehangen, die kreeg de standaard stuurservo van HPI niet eens omhoog. Laat staan de houdkracht.

Maar inderdaad de Hitec of de Multiplex zijn veelgebruikte servo's. En je hebt meer aan een hoge houdkracht dan aan een momentkracht omdat de willen genoeg stuiteren en dan vrij makkelijk de servo te verplaatsen is. Maar als de wielen neerkomen, moeten ze niet meer terugslaan. :D

Het terugslaan komt vaak door een (te)slappe servosaver. Als deze is in te stellen kan je hem ook wat zwaarder zetten. Wel zo dat je niet je servo molt. Anders ietsje minder :rolling:

Het terugslaan komt vaak door een (te)slappe servosaver. Als deze is in te stellen kan je hem ook wat zwaarder zetten. Wel zo dat je niet je servo molt. Anders ietsje minder :rolling:
Servosaver? Die van mij staat helemaal ingedraaid maar de SFL-10 met metalen tandwielen is gewoon niet sterk genoeg (en inderdaad retetraag). ;)

Uiteraard ook mogelijk maar een sterke servo met veel houdkracht doet ook niets met een slappe servo-saver.

Ik heb een Rhino Digi 4 erin zitten, ben er wel tevreden over.

Ik heb ook die metalen tandwielen in me servo's zitten, maar hpi maakt niet eens alle tandwielen van metaal.

Maar welke servo kan ik dus beter gebruiken, de Multiplex of de hitec?Want ik lees inderdaat ook op anderen sites dat die Multiplex veel gebruikt wordt, maar dat ie ook snel uibrand?

Neem gewoon een Hitec.

Ik gebruik deze al jaren in mijn bigscale modellen ....
Werken perfect zijn relatief goedkoop en kunnen veel klappen verdragen mits je een goede servosaver hebt

Neem gewoon een Hitec.

Ik gebruik deze al jaren in mijn bigscale modellen ....
Werken perfect zijn relatief goedkoop en kunnen veel klappen verdragen mits je een goede servosaver hebt

Ik heb besloten om maar gewoon met de standaard servo te blijfen rijden todat hij ooit kapot gaat.

Back