Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Hey mensen.
1 van de weinige keren dat ik hier post maargoed dat is af en toe wel handig.
Ik heb even een vraag .
Ik heb de fabriek van de baja's getraceerd in taiwan en nou kan ik 6 5t's(minimum order aantal) bestellen als particulier.
Nu heb ik dat met mn oom overlegd,want die wil ook wel graag een baja en mn neefje ook.
Daarbij kom nou ook ik.
Maar om die 5t te kunnen betalen moet ik eerst deze baja kwijt.
Het gaat om een gewone 5b rtr die helemaal ontpaarst is met een zandstraler behalve de shock caps en de wiel moeren.
De auto heeft ongeveer 3 liter gehad en heeft als enige optie een ss uitlaatje.
En de er zit geen kap bij, want de 3 liter die ik verstookt heb was op lang gras met als gevolg dat het lange gras bleef steken in de sidepods waardoor die zijn uitgescheurd.
En de kap zelf is bij de tank opening gesheurd.

Dus wat vinden jullie een normale prijs hiervoor?
Ik zat zelf te denken aan 550 euro vaste prijs.

Bij de Baja 5b heb ik geen belang, maar je verteld over de 5T
Je hebt/moet er 5 bestellen: 3 zijn al vergeven, blijven er 2 over.
Verkoop je de andere 2 ook, en zo ja wat moet een 5T dan kosten?
M.vr.gr.

Tiemen

Ik vind het wel mevallen als je bedenkt dat een 5t in nederlandse shops zo'n 1250 euro kost.
Dan bespaar 350 euries, en dat vind ik persoonlijk best wel veel.

lol

Fabriek HPI getraceerd in Taiwan? die verkopen jou helemaal niets!

Je zult wel een drietal Clone Baja Fabriekjes hebben gevonden in China.:rolleyes:

Shengqui, Rovan & KM hehehe allemaal 1 pot nat!

Inferieure kwaliteit en Hoge prijs voor Europa zodat ze lekker aan ons kunnen verdienen met die rommel.

Bij een collega forum staat een mooie en goede uitleg hoe je de trekstarter demonteerd.
Hier de link RCBigscaleForum.nl • Toon onderwerp - [Bouwtip] Trekstarter repareren/schoonmaken!

Een hoesje over de trekstarter beschermt trouwens goed tegen het ergste vuil. Zoek maar eens op het forum, er is genoeg over gepost.

Succes

Nogmaals bedankt hiervoor Brembo. Trekstarter is terug als nieuw. Nu het probleem bij mij was niet zozeer een versleten veer, daar ik nogmaar pas eigenaar van mijn Baya ben, maar de koort die gewoonweg 1x meer errond moest gedraaid worden...

Nu omdat ik niet had gedacht dat dit zo snel ging gaan, of het probleem eigenlijk "peanuts" was, heb ik toch eerst eens de veer er helemaal uitgehaald, proberen aanspannen (wat geen sinecure is) en terug erin gezet. Probleem bleef echter bestaan: nadien pas gemerkt dat de draad enkel gewoonweg 1 x extra rond de witte cirkel moets gedraaid worden.
probleem opgelost..

Ik vind het een raar verhaal. Ik rij nu al anderhalf jaar met de Baja en maak sprongen van 1,5 meter maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wellicht is het een productiefout. Ik zou er even mee naar de winkel gaan, volgens mij heb je een "maandagmorgen exemplaar".
Uitgaande van een SS, hoe is jouw ervaring tov die van Baya Bay? Is het echt zo dat je eigenlijk altijd wel iets hebt als je een dagje gaat rijden/bashen?

Pfu.... hele topic doorgelezen (kostte me 4 dagen :) )

Ik weet wat ik wil! Een BAJA!

Lekker degelijk en veel power. Voor niet al te veel geld ook nog.

Even opgeschreven wat goede upgrades zijn (Thx Sleur ;) ) en wat ik graag aan upgrades wil (teflon koppeling en nog wat dingen).

Ook weet ik waar ik op moet letten dus als mijn eindejaarsuitkering binnen is ga ik eens lekker uitgeven:D

Echt precies hetzelfde gehad, het had een foto van mijn cilinder kunnen zijn.
Nieuwe met een nieuwe zuiger en alle pakkingen er op gezet en daar heb ik krap 1 tankje mee gereden, toen sloeg hij af en niet meer aan de gang te krijgen.
Dat Klungk Klangk blok gaat er eind van het jaar af (heb vrijwel nooit tijd dus als ik een keer tijd heb wil ik wel rijden en niet mezelf uit mijn karkas staan te trekken aan die Rungk Yangk dan maar een paar maandjes helemaal niet rijden) en er komt een Falcon II 26cc (getunede Zenoah) op te staan.
Alles valt en staat met een juiste afstelling en onderhoud... Wanneer een motor slecht start (lees: meer als 5x aan het touwtje trekken) dan moet je toch eens gaan uitzoeken waarom dat zo is...

Een cilinder scheurt niet zomaar, een van de meest voorkomende oorzaken is dat bij een buiteling de uitlaat de grond raakt en daardoor de cilinder scheurt... een andere oorzaak is het niet juist vastzetten van de cilinder (nooit de bouten natrekken als de motor warm is!).

ik snap er niks van dat hij dan opeens afslaat en gewoon niet meer aan de gang te krijgen is.
Hij krijgt brandstof want na een paar keer trekken is de bougie nat.
Compressie mankeert niks aan, als ik de Baja niet tegenhoud gaat hij door de compressie zelfs mee omhoog aan de trekstarter.
Ik zie nergens lekkage op pakkingen dus hij zou ook geen valse lucht moeten zuigen.

Weet je zeker dat je ontsteking het nog doet?
Is je uitknop niet kapot (sluiting)

Anders even een ander carburateurtje proberen?

Gewoon ff de bougie proberen of die nog vonkt.
Bougie uit de cilinder draaien en ff op de rand van de cilinder houden. (als hij in de spark plug zit)
En een paar keer trekken mocht hij niet vonken zal waarschijnlijk je bougie kapot zijn.
Die willen nog wel eens kapot gaan bij het inlopen van een nieuwe cilinder.

succes ermee

Gewoon ff de bougie proberen of die nog vonkt.
Bougie uit de cilinder draaien en ff op de rand van de cilinder houden. (als hij in de spark plug zit)
En een paar keer trekken mocht hij niet vonken zal waarschijnlijk je bougie kapot zijn.
Die willen nog wel eens kapot gaan bij het inlopen van een nieuwe cilinder.

succes ermee

Werkt niet altijd.

Een kapotte bougie kan als hij uit de cilinder geschroefd is wel vonken. De vraag is wat doet ie als hij in de cilinder zit met compressie erbij. Dan kan het zo zijn dat er geen vonk is.
Desalniettemin, gewoon wel even proberen. Dan kan je meteen zien of de ontsteking werkt.
Soms wil het ontvetten van een bougie ook wel nuttig zijn. Als je een vetgeslagen bougie hebt vonkt die ook niet meer.

Succ6

Ik neem aan dat als het uitknopje niet goed zou werken er ook geen vonk moet zijn?

Dat klopt!

Wat is je meng verhouding? Misschien heb je wel te veel olie met als resultaat dat in je cilinder nu ook veel olie zit waardoor meteen bij het starten de bougie vetslaat.

Wellicht een stomme vraag maar je weet maar nooit hè?
Is je choke klep wel echt open, zit die niet gewoon los en blijft het klepje dichtstaan?

Ik ben benieuwd naar de oorzaak van dit probleem. Hou ons maar op de hoogte.

Hoi

Ik ben eigelijk op zoek naar een setje sand busters voor aan de voorkant, het liefste op chrome velgen, maar ik kom nergens uit onder de 50 euro, en zoveel wil ik eigelijk niet uitgeven aan 2 simpele bandjes..
Er komt namelijk ook nog geld bovenop voor 2 adapters voor FG.

Weet iemand of ze misschien uit amerika te halen zijn ofzo voor een stuk minder?

Back