BosModelAir filmpjes :-) update 07-08-09

Hee Tjen,

De 56 moet er redelijk aan trekken, de kist is ook iets te zwaar voor de drijvers denken wij.
Maar we gaan de motor nog even iets beter afstellen en wat met props vogelen wie weet scheelt dat ook al een stukkie.

Binnenkort hopenlijk meer.....................

Ik zie de kist volgens mij ook elke keer een knikje naar rechts maken als de kist al flink wat vaart heeft. Hoe komt dat? reageert de calmato met die snelheid op drijvers zo direct op richting?

Mhhh, deze discussies horen meer hier thuis: Calmato met drijvers (BosModelAir)

Ik zie de kist volgens mij ook elke keer een knikje naar rechts maken als de kist al flink wat vaart heeft.
De oorzaak hiervan wordt namenlijk ook hier besproken.

Het waterroer is namenlijk veelste groot en zodra je de richting maar aanraakt dan gaat ie de "hoek om".
deze gaat dus verkleind worden.

Zo vandaag (mhhh, net 12 uur geweest gisteren dus alweer) lekker gevlogen (2uur 38min / 18 vluchten) en weinig gefilmd.

Na 5`en werd het weer wat rustiger en hebben we de Piper Cub van Onno maar even misbruikt:
Piper Cub Onno 2min 24sec / 6.2mb

Heb net van een van de passagiers vernomen dat ze de volgende keer ook eens een looping mee willen maken en misschien ook wel een rol. :wink:

Mhhhh, om dat met deze Piper te doen wordt niet zo`n succes daar hebben we wel andere kistjes voor :D

Was gister wel leuk weer, midden op de dag kon je de Calmato Sport stil hangen 5 meter boven de grond tegen de wind in en zelfs een stukje achteruit vliegen 8)

Als het mooi weer is, en het niet bijna donker is, mag je nog een keertje filmen. Zal ik mijn vlucht een beetje aanpassen zodat het niet een zwart stipje in de lucht is :)

is goed :thumbsup:

Gister was het erg grauw weer en dat is ook te zien, de camera moest af en toe even bijstellen.
Maar de betere dagen komen weer dus dat gaat vast en zeker een keer goedkomen :yes:

Eigenlijk waren we voor het mooie nog te laat, de eerste keer dat de Chinook de omgeving kwam verkennen vloog hij netjes kort een circuitje om het veld heen, als we toen film klaar waren geweest was het helemaal een top video geworden.

Wel tof hoe die gasten meedenken, wij moeten stoppen als ze met de heli`s aan het oefenen zijn, een half uur voordat ze daadwerkelijk zouden beginnen met het droppen en oppikken van materiaal kwam de communicatie man even polshoogte nemen hoe of wat.
Hij zou contact opnemen met de piloot en als die geen bezwaar zag dan konden we gewoon doorvliegen, we hebben in overleg de baan naar crosswind verlegd om hun zo min mogelijk te storen.

Nou het eerste rondje van de Chinook was via de Oostezijde vlak om het veld heen om even te kijken hoe of wat (vonden zij ook zichtbaar leuk) en alle andere vluchten van de Chinook hebben ze netjes vanuit het westen gedaan zodat we elkaar niet in de weg zaten.

Met goede afspraken en overleg is dat gelukkig mogelijk anders was er een mooie vliegavond in het water gevallen :)

Met goede afspraken en overleg is dat gelukkig mogelijk anders was er een mooie vliegavond in het water gevallen

phew ... ik maak me sterk dat DIT eerder uitzondering dan regel is ... lijkt me ECHT niet evident om te blijven vliegen op het moment dat 200 meter verder een Chinook met pick up en drop off maneuvers bezig is ... 8O

Back