BosModelAir filmpjes :-) update 07-08-09

Berto zei:
Geeft wel aan dat wij geen "windstilweer" vliegers zijn ;-)

Ik ook zeker niet, dit jaar hebben we helaas weinig kunnen genieten van windstil weer, wat ik erg betreur. Niets is zo leuk als met windstil weer torquen, je ziet ook Erwin met de Sukhoi vechten tegen de wind, terwijl het zoveel leuker kan, misschien volgende zomer maar weer dan :P

Grt.

Hee Berto, word je een beetje professioneel? Film je ineens vanaf statief??? Wel ff waterpas zetten he? ;-)

Hee Benno,

het viel mij ook halverwege op dat de aarde ineens gekanteld was :(
Statief was even een probeersel, werkt wel maar de verdraaiing is mij nog iets te stroef en het bereik is wat beperkter, zeker als je de kapriolen van Erwin zijn Sukhoi en F-20 wil filmen.

Maar het was alvast even oefenen voor als we straks echt aan de bak moeten, voor hetgeen we straks moeten filmen zal een statief standvastiger zijn en het bereik voldoende :D

Ja, een statief is veel strakker dan uit de hand, vooral met zo'n lichte camera.
Als ik vliegtuigen film zet ik de frictie vaak helemaal los, anders kun je ze inderdaad niet volgen. Maar waarschijnlijk is dit niet in te stellen op je statief?
Hopelijk word je niet al te professioneel, anders heb ik er weer een concurrent bij ;-)

De frictie had ik ook wel helemaal los maar dan nog loopt ie nog iets te stroef, zal ook wel aan de kwaliteit van het statief liggen ;-)

Jij doet toch geen modelvliegtuigen filmen :roll: anders wordt jij een concurrent van mij :lol:

Berto zei:
Jij doet toch geen modelvliegtuigen filmen :roll: anders wordt jij een concurent van mij :lol:
Nee hoor, ik heb een aantal keer wat vliegshows gefilmd met échte kisten :D

EDIT 29-01-07: de filmpjes zijn nu van een wat kleiner formaat.

Jaaaaa :banana: eindelijk weer gevlogen en wat films geschoten :banana:

Als eerste sorry voor de vrij grote files, ik maak ze normaal in een wat gecomprimeerder formaat maar door nukken van mijn camera (en ja daar gaat een nieuwe Canon voor komen :yes:) kreeg ik maar 1 kans, ik hoop binnen enkele dagen een wat "gebruiksvriendelijker" formaat te plaatsen.

Calmato maiden na reparatie 2min 57sec / 7.6mb

Calmato Sport maiden 2min 45sec / 7.0mb

Decathlon maiden na reparatie met motor uit landing 1min 00sec / 2.6mb
Decathlon 2de vlucht 2min 35sec / 6.6mb

Ik heb nog wat meer filmpjes gemaakt maar die moet ik nog even bewerken.

Het veld was wel 1 grote modderpoel :-(
modderpoel1.jpg

modderpoel2.jpg

Met als resultaat na enkele vluchten dit :D
calmato45.jpg

sport9.jpg

Berto, bedankt voor het maken en het plaatsen van het filmpje van de Tiger 60 (inmiddels een leeftijd van 10 jaar)
Leuk om de Tiger te zien vliegen.

Groeten Peter

Hee Peter,

altijd leuk he je eigen kist zien vliegen, de volgende keer dat we er (toevallig) samen zijn zal ik je eens wat langer filmen (de Tiger 60 dan ;-) ).
En je Funtana mag er ook wel eens een keer opkomen, geloof dat ik die ook nog niet had.

Greetingz,
Berto.

Dat klopt, maar als het veld zo slecht is is het zonde van de Funtana.
Al de modder in de wielkappen en de hele kist onder de modder.

Maar we zien wel.

Groeten Peter

Tja, het veld is momenteel een heikel punt, wij wagen ook onze "mooiere" kisten er niet aan.
Ach de zomer is weer in aantocht en dan maakt het allemaal niet meer uit :D

Ik spreek je weer.

Vanochtend kwam de kleine me eens verrassen met een laterje dus om 5 uur de fles geven (is normaal rond half 4) om dan weer het bed in te duiken terwijl toch om 6 uur de wekker gaat is zinloos dus m`n vroege ochtend maar nuttig besteed :D

Hier het filmpje van de FreeAir Jas 39 Gripen:
Jas 39 Gripen 4min 32sec / 10.8mb

Vanavond zal ook de grotere versie online zijn.

En hier is de "zwaardere" versie:
Jas 39 Gripen 4min 32sec / 44.8mb

EDIT: de zwaarde versie van de Jas 39 Gripen toegevoegd

De eerste landing was harder maar symetrisch.
De llaatset landing was minder hard maar op 1 drijver en dat kon de steun niet houden (is alweer terug gebogen en klaar voor de volgende vluchten :D )

Het is zeker zeer gaaf.......

Back