bouw thundertail model van RBCkits

crash TT

Hallo mede turbine vliegers bouwers.
Willen jullie ook je mening geven over de crash TT.
Het filmpje kunnen jullie zien op de site van Rene
Het vermoeden bestaat dat ik hem over trokken heb.
Je ziet duidelijk voor de crash wat storingen .
De onvanger getest accu spanning gecontroleerd alles werkt .
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Als ik het filmpje zo bekijk denk ik dat je hem niet te langzaam gemaakt hebt. Maar er zijn nog meer manieren om een vliegtuig in een stall te trekken.

Ik zie een plotse lichte duikvlucht gevolgd door een korte lichte klim en het direct wegvallen over een vleugel. Snelheid was er op dat moment nog genoeg, maar ik gok dat je op dat moment vol hoog gaf en dat daardoor de stroming aan het stabilo afbrak en je zodoende een stall induceerde. conclusie, ja je hebt het model overtrokken.

oorzaak crash?

@Gerrit Jan.

Gerrit, heb dat filmpje vele malen afgedraaid, feit is dat je linker rolroer diverse keren de volle uitslag maakt, geen storing uit de ontvanger want je hoogteroer blijft strak, ook de ECU blijft normaal doen anders gooit ie de turbine af na zeker 1 á 2 seconden signaal kwijt.
Had je tijdens de laatste spiraal nog wel hoogte controle? want overtokken was ie echt niet, je ziet ook dat ie hard rechtsom rolt, die TT's kunnen zeer langzaam vliegen zodoende.
Ik houdt het erop dat je linkerrolroer servo de geest heeft gegeven, en misschien in het uiterste geval 1 accucel van je DEAC stuk, kan ie ook raar van gaan doen, gaat dan 1 vlucht goed en de 2 mis als de DEAC te ver leeg raakt op 3 zwaar belaste cellen.

Just my two cent's

Hopelijk krijgt je snel weer zin om een nieuwe te bouwen :wink:

Grt Ger.

wat is die klap die je hoord net voor dat de crash begint ?
want daar hoor ik niemand over.
je hoord een knal en hij begind neer te storten.
groetjes Limme

@Limme

Ja dat hoorde ik ook, ma ik dacht ik zeg ma niks, wandt dan komt er weer het nodige commentaar weer over me heen van ja je weet wel van die sukkels hier.

De kist draaiende wel gelijk raar weg, dat kan geen stuurfout wezen wandt Gertjan kan toch wel aardig een beetje vliegen zie ik.

Wel had Gertjan mazzel te crashen op een open plaats, ik zie een boerderij met kassen op korte afstand, lijkt me niet zo handig om daar in te duiken denk ik, wat dat betreft heeft hij veel mazzel gehad, anders kun je het turbinevliegen daar wel vergeten in de omgeving van Oldebroek.

Natuurlijk heeft Ger ook gelijk de ecu had na 1 of 2 sec gereageert en Gerald heeft ook een goede conclusie, maar het feit blijft wel dat je kist is plat, kan gebeuren toch, dat is het leven van een modelvlieger

Je bouwt crasht je bouwt crasht je bouwt crasht enz enz

Ik snap niet dat je met zo`n crash toch nog je ontvager enz heel hebt en alleen maar een deukje in je uitlaatcone hebt???.

Maar kop op neem een biertje ga een haring eten in het centrum van Elburg wandeld weer terug na fuik 11, dat is ni ver en bestel ff een nieuwe kist, of je gaat met je oude kisten verder vliegen je hebt er nog 2.

Met de vriendelijke groeten van Jaap

Laatst bewerkt:
Crash Tt

Ik snap niet dat je met zo`n crash toch nog je ontvager enz heel hebt en alleen maar een deukje in je uitlaatcone hebt???.

De motor zit achter op door de klap breekt de op hanging af van de motor de motor rold door het gras hij komt niet in één keer tot stilstand dat was het geluk.
De ontvanger en regelaar heeft weinig massa met een beetje geluk over leefd die het.
En dat heb ik gehad.
Ik heb de servo,s rolroer nog niet gecontroleerd dat ga ik zo even doen.

En het lijkt misschien dat de bebouwing dicht bij is maar dat is niet zo, ruimte te over je hoeft niet over bebouwing te vliegen wat natuurlijk niet aan te raden is.

Zal wel aan mij liggen maar ik kan het filmpje niet vinden op de site! :?

Vandaag wel Limme zien vliegen ermee, ook mooie landingen gezien! 8) Echt een stoere kist! :D

gr,
niels

Video van vorige week. Peter zijn kist staat er ook op.

Vincent

Laatst bewerkt door een moderator:
tt

Supper Limme!!als ik het zo zie is de tt supper snel los!
Wat is het totaal start gewicht eigenlijk?
Onze tt weegt nu zonder kero met motor 5kg.
Hopelijk Komt hij net zo snel los als die van jou!!
gr Rene.

TT crash

controle servo,s ze waren allemaal oke.
De ontvanger gaat in de piper waar ik al meer dan 10 jaar mee vlieg om te kijken of er storingen optreden

Binnen kort ga ik beginnen aan een nieuwe TT .

gr Gerrit Jan

@ rene mijn kist weegt leeg met hopper tank vol 6.2kg
@ gerrit jan top dat je weer gaat beginnen de tweede doet het toch beter en ik kan het weten
groetjes limme

Bedankt voor de link; pijnlijke video zeg! :?
Geeft geen best gevoel om naar te kijken zo...

Vid van limme is trouwens wel mooi! 8) Zaterdag weer op het veld limme? Ik houd dan een maiden feestje! :D

gr,
niels

@ rene mijn kist weegt leeg met hopper tank vol 6.2kg
@ gerrit jan top dat je weer gaat beginnen de tweede doet het toch beter en ik kan het weten
groetjes limme

Ok Limme dank je voor de info.a.s Zaterdag de vernieuwde turbine proefdraaien en dan kan ie in de tt geschroeft worden.
Klaar voor de eerste vlucht.

Groetjes Rene.

Back