Bouw van "De kameleon" schaal 1:6

Je moet effe je foto's weer toegankelijk maken voor iedereen.

Han.

Weer wat geleerd. Ik dacht dat die functie alleen effect had op het fotoalbum zelf maar niet op de fotos die in een post geplaats worden.
Als het goed is moeten de fotos dan nu zichtbaar zijn.

Kameleon.

Ziet er weer schitterend uit.

En wat Baggeraar al schreef, mooi zo laten komen de spantjes mooi uit.

Al een idee wat je me het vloertje en de bankjes gaat doen?

Ik zou eerst iets in beits proberen, krijg je er toch een leuke hout kleur in waar bij je nog een beetje de nerf kan zien.

Paul UK-104.

Ziet er weer schitterend uit.

En wat Baggeraar al schreef, mooi zo laten komen de spantjes mooi uit.

Al een idee wat je me het vloertje en de bankjes gaat doen?

Ik zou eerst iets in beits proberen, krijg je er toch een leuke hout kleur in waar bij je nog een beetje de nerf kan zien.

Paul UK-104.

De bankjes en vloer worden van vurenlatjes gemaakt die ik inderdaad wil gaan beitsen. Zal nog eens proberen of ik het hout voor de bankjes en vloer met staalwol wat kan "beschadigen" om een wat gebruikte en verweerde look te krijgen. Als iemand daar ook nog een goed idee heeft hoor ik het graag.

Het gaat langzaam ...

Helaas kan ik op dit moment ivm werk en andere activiteiten rondom het huis niet zoveel voortgang boeken zoals ik graag zou willen maar ik heb in de afgelopen avonden toch nog wel iets kunnen doen:

- Naden vanaf de buitenzijde nogmaals met epxoy dicht gemaakt
- Sleufgaten in de servohouder gemaakt voor het spannen van de riem
- Extra lagerpunt voor het roer
- Steun voor het roer
- Stuurwiel
- Schuur/stootlijst aangebracht

Nog te doen:
- Buitenzijde met expoxy lamineren en schilderen
- De bankjes en vloer maken van vurenlatjes, beitsen en verouderen
- De motorkap voorzien van stuur, toerenteller, contactsleutel, led (van de geluidsmodule) en schilderen

En de moeilijkste klus ... mijn vrouw achter de vodden zitten zodat ze eindelijk eens met de Hielke en Sietse poppen gaat beginnen. Wat dat betreft ben ik bang dat ik het uiteindelijk zelf moet doen en mij in het poppenmaken moet gaan bekwamen.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas kan ik op dit moment ivm werk en andere activiteiten rondom het huis niet zoveel voortgang boeken zoals ik graag zou willen maar ik heb in de afgelopen avonden toch nog wel iets kunnen doen:

- Naden vanaf de buitenzijde nogmaals met epxoy dicht gemaakt
- Sleufgaten in de servohouder gemaakt voor het spannen van de riem
- Extra lagerpunt voor het roer
- Steun voor het roer
- Stuurwiel
- Schuur/stootlijst aangebracht

Nog te doen:
- Buitenzijde met expoxy lamineren en schilderen
- De bankjes en vloer maken van vurenlatjes, beitsen en verouderen
- De motorkap voorzien van stuur, toerenteller, contactsleutel, led (van de geluidsmodule) en schilderen

En de moeilijkste klus ... mijn vrouw achter de vodden zitten zodat ze eindelijk eens met de Hielke en Sietse poppen gaat beginnen. Wat dat betreft ben ik bang dat ik het uiteindelijk zelf moet doen en mij in het poppenmaken moet gaan bekwamen.

full

full

full

full

Thor de poppen zal je zelf ook moeten doen.:confused: Geef je vrouw gelijk.:p

Jullie willen dit toch zelf?????? En niet je vrouw achter de vodden zitten!!!!!

Thor de poppen zal je zelf ook moeten doen.:confused: Geef je vrouw gelijk.:p

Jullie willen dit toch zelf?????? En niet je vrouw achter de vodden zitten!!!!!

Hallo Mieke,

Die opmerking van mij moet je ook met een knipoog zien. Als zij gezegd heeft iets te willen doen (en al helemaal als het voor onze zoon is, de Kameleon is uiteindelijk voor hem) dan zal ze het zeker ook doen. Ze vindt het ook heel leuk om te doen maar het is voor haar een stukje knutselen wat ze ook nog nooit heeft gedaan.

Groetjes (ook aan Paul).
Thor

Hier weer een kleine update. Vandaag heb ik de servohouder vastgelijmd, de voorste bank gemaakt en de plankje voor de achterste bank, het roer gemonteerd en de romp in de epoxy gezet.

Het stuur dat ik gemaakt heb vond ik eigenlijk te dik dus heb ik naar een alternatief gezocht. Na lang googlen heb ik een site met houten armbanden gevonden a 2,95 per stuk, die aan mijn wensen voldoen (als stuur, niet als armband ;)). Nu moet ik nog voor het stuur nieuwe spaken en een naaf maken. Verder heb ik bij cnrd een mini contactslot besteld en een LED houder voor het dashboard. Verder ben ik nog aan het denken of ik een pseudo werkende toerenteller ga maken met bhv een hele kleine servo.

full

De twee houten ringen voor het nieuwe stuur. De linker is gelakt gekocht, de rechter is onbehandeld.

full

De voorbank, gelakt en gemonteerd.

full

Roer en schroef gemonteerd.

Groeten,
Thor

Thor.

Zo dat ziet er erg goed uit!!! Zou het geweldig vinden om hem in het echt te zien. Dit word echt de Kameleon uit mijn tijd. SUPER!!!!!!!!:yes::worship:

Kameleon

Zier er weer helemaal super uit.

Bankje voor in echt natuur getrouw geworden.

Echter wel 1 opmerking, de schroefas.

Ik zie dat je voor de hak van het roer een alu stripje hebt zitten. Heb je deze ook verbonden met de schroefas??Kan het niet goed zien.

Het beste is om de schroefas zo dicht mogelijk bij de schroef nog een vast punt te geven, anders gaat hij slinger, en dat zou echt zonde zijn met dit mooie scheepje.

Voor de rest, helemaal toppie . Moeder de vrouw al bezig met Hylke en Sietze??

Heel netjes gebouwd. Sluit mij wel aan bij Duohuis betreffende de schroefas. Extra steun dicht bij de schroef sterk aanbevolen.

Zier er weer helemaal super uit.

Bankje voor in echt natuur getrouw geworden.

Echter wel 1 opmerking, de schroefas.

Ik zie dat je voor de hak van het roer een alu stripje hebt zitten. Heb je deze ook verbonden met de schroefas??Kan het niet goed zien.

Het beste is om de schroefas zo dicht mogelijk bij de schroef nog een vast punt te geven, anders gaat hij slinger, en dat zou echt zonde zijn met dit mooie scheepje.

Voor de rest, helemaal toppie . Moeder de vrouw al bezig met Hylke en Sietze??

Hallo Paul,

Over de extra steun voor de schroefas heb ik getwijfeld maar als ik dit advies van meerdere leden krijg (ook Etapje bedankt) ga ik dat nog zeker doen nu ik er nog niets gelakt is.

De gebroeders Klinkhamer zijn helaas nog altijd in de geestelijke voorbereidingsfase ... zal ik maar zeggen.

TT

Ziet er gaaf uit thor !

Ben benieuwd boe het vaart!

Ik ben druk bezig met de romp , ben nu aan de bodem plaat begonnen , alleen hoe krijg je er z'n mooie ronding in ?

Las ergens over laten weken in warm water en dan in vorm houden
Ben nu een test stukje plaat aan het weken om te zien of dat wil

Back