En weer een beetje meer
Gisteren weer wat tijd besteed aan "De Kameleon".
Ik heb nu de gehele RC installatie ingebouwd. De LED van de geluidsmodule heb ik losgesoldeerd van de printplaat en via een draad aangesloten zodat ik deze in het dashboard kan monteren. Ik heb een klein contactslot met sleutel als aan-uit schakelaar gekocht.
Verder heb ik alle andere onderdelen ingebouwd. De 2.4 ghz ontvanger heb ik onder de achterbank geplaatst. Ik moet nog een range check doen om te kijken of het nodig is om de antenne naar buiten te brengen. Als dat nodig mocht blijken ga ik de antenne vermommen als vlagenmast (met natuurlijk een Friese vlag eraan). Aan de 5000mAh/3S lipo moet nog een andere stekker gesoldeerd worden.
Tussen het 2e en 3e spant heb ik 600 gram lood aangebracht (6 stuks vislood a 100 gram). Ik heb hiervoor een passend houten doosje gemaakt en het lood met smeltlijm geborgd en onder het zwarte dek vastgelijmd. Helaas heb ik hier geen foto van gemaakt. Het zwarte dek zit in principe geschroefd en kan indien nodig gedemonteerd worden en kan ik met wat moeite nog ballast toevoegen of verwijderen.
Ik heb ook een begin gemaakt met het dek. Vanavond ga ik de eerste 5 stuks beitsen en vaslijmen en in de loop van de week de rest. Dat wordt nog een passen en meten werkje ivm de spanten.
De schroef heb ik vervangen door een 50mm messing tunnelschroef van Rivabo. Heeft het nog zin de schroef met locktite te borgen?
De gebroeders Klinkhamer zijn inmiddels per post onderweg van de UK naar zuid-Limburg. Ik ben benieuwd hoe de poppen er in het echt uit zien.
De to-do lijst:
* Accu
- Andere stekker solderen
* Motorkap/dashboard afmaken
- Stuur maken en eventueel servo inbouwen om stuur te laten draaien
- Contactslot en LED inbouwen
- Toerenteller maken (dummy of werkend dmv mini servo parallel aan ESC)
- Gashendel maken
- "Versnellingspook" maken (volgens mij de pook waarmee de keerkoppeling bediend wordt)
- Vergrendeling achterzijde motorkap
* Schilderen
- Romp rood met groene rand
- Motorkap groen
- zwarte stootrand
- Letters "kameleon"
* Nieuwe standaard maken (de huidige is prima voor het bouwen maar niet als definitief exemplaar)
* Hielke en Sietse
- Overalls kopen/maken
- Klompen kopen
- Boerenzakdoeken en petten kopen/maken
- Goede manier bedenken om de poppen te bevestigen