Zoals jij miniatuur machinekamers bouwt, werkend ook nog...
Oh... Ik ben mij vrij bewust van wat ik kan...
Alleen ik bouw zelden echt netjes, meestal "schraap ik wat zooi bij elkaar", en dan pruts ik net zo lang totdat het werkt, ik improviseer vrij veel.
Zo heb ik mij wekenlang de kop gebroken over HOE ik een gestuurde temperatuur regelklep zou kunnen bouwen met simpele middelen (ik heb maar een eenvoudig draaibankje met beperkt beitelsetje, weinig materiaal om mee te werken, en weinig echte metaalbewerkingskennis), tot het me opeens inviel dat ik de veer uit een wasknijper kan halen, en dan met een servo die wasknijper een stukje siliconenslang kan laten platknijpen. Dan heb je ook een regelkraan.
Beetje figuurzagen, beetje prutsen met witte houtlijm, en dan heb ik een regelbare bypass voor mijn kimkoelers.
Gaat met 100% zekerheid goed en betrouwbaar werken, maar het haalt het niet bij wat mensen als Jan Walpot of wijlen Henk Stoompomp of Harm met hun handjes kunnen maken.
Ik wordt dan weer ademloos van bouwsels zoals Harm zijn baggermolen, Henk zijn geheel metalen Dockyard, de Maarten van Jan of deze prachtige houtbouw sloep van Zeiler (sorry, je naam effe kwijt).