Afgelopen maanden hebben we een nieuwe keuken in ons huis gerealiseerd. Het vereiste wat bouwkundige aanpassingen, een hoop leidingen en elektra op de juiste plekken en na het plaatsen van de keuken, wat gelukkig gedaan werd, moest er nog 'even' afgewerkt worden. De energie was er toen wel uit. Door de bouwkundige aanpassingen was er ook weer een hoop buitenboel te schilderen dus man o man, genoeg te doen wat de modelbouwtijd en energie om te bouwen even belemmerde.
Maar we zijn er weer en er zijn ook nog dingen aan de sloep gebeurt gelukkig.
Alle ribben hebben hun plekje gevonden in de romp, alle nagels aan de buitenkant waar ze uitsteken kunnen worden vlak gevijld met de romp, maar daar wil ik eerst de romp nog stijver voor maken voordat ik alles ga doen. Om die stijfheid te realiseren moeten de knieën ter versteviging van de hoeken worden aangebracht, samen met een 'lat' aan de bovenkant van de romp. Die lat markeert ook de overgang naar het dek.
Nog iets anders wat ik heb kunnen doen: De machine komt uiteindelijk op een frame te staan zodat deze voor onderhoud eenvoudig uit de romp te nemen is. Het frame heb ik nu als prototype gemaakt met een 3D print om er een beetje meer gevoel bij te krijgen. Uiteindelijk wordt het van aluminium gemaakt. Het heeft al wat eerste verbeterpunten opgeleverd die ik mee kan nemen in het definitief ontwerp, ik ben blij dat ik het niet twee keer in aluminium hoef te bouwen.
Hieronder wat foto's van vanavond. En hopelijk sneller weer een update, zoals het er nu naar uit ziet kan ik de komende tijd wel wat blijven bouwen.
Later weer meer!