Bouwverslag 1:200 Bismarck

Scheel kijken met pincet

Hallo,

Ik ga scheel kijken van die kleine deurtje, patrijspoorten enzo, En iknheb nog wel een nieuwe bril. Morgen ga ik eerst een leesloep met statief en licht kopen. Heeft iemand nog tips voor dat priegelwerk?

Leven in de brouwerij

Ook ik ben sinds enkele maanden een trouwe lezer.
Ik ben momenteel bezig met deel 29.
Wekelijks lees ik in dit modelbouwforum het Bismarck bouwverslag.

Ik ben ook een trouwe lezer en ben nu bij levering week 44 welke verkeerd geleverd zijn. Nog steeds in afwachting van de goede onderdelen.
Vanmiddag weer gebeld en ze gaan nu 2x week 44 opsturen in de hoop dat het de goede onderdelen zijn.

Hennie

Wat dacht je van het seinhuis,dat is nog eens pielen.:-D

Skip.
Als je er handig in bent denk dan aan solderen van al het etswerk.
Heeft vele voordelen, is steviger en duurzamer en beter te corrigeren als het fout gaat.
Met seconden lijm is het behoorlijk definitief zonder schade aan te richten, bij solderen kan je het nog fatsoenlijk los maken.
En tijdens het gebruik zal het niet zo snel schade oplopen.

Weer aandacht op het forum

Regelmatig komt er een oproep of er nog mensen actief zijn op dit forum, heb ikzelf ook al eens gedaan.:)
Nou de oproep van PaulBorsboom en de aanbieding om het te organiseren heeft eindelijk eens een massale reactie teweeg gebracht.:proost:
Misschien is het in deze handig dat degene die echt mee willen doen zich op een of andere manier bij Paul aan melden via mail of hoe dan ook.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen niet hun privé gegevens voor een ieder openbaar willen maken.;)

Tevens kan ik me voorstellen dat het de komende periode op dit forum toch weer wat rustiger gaat worden i.v.m. de komende feestdagen?:x-mas:

Solderen

Als je er handig in bent denk dan aan solderen van al het etswerk.
Heeft vele voordelen, is steviger en duurzamer en beter te corrigeren als het fout gaat.
Met seconden lijm is het behoorlijk definitief zonder schade aan te richten, bij solderen kan je het nog fatsoenlijk los maken.
En tijdens het gebruik zal het niet zo snel schade oplopen.

Nou dat solderen is nu net mijn probleem. Dat zou ik wel eens willen leren van een ervaren soldeerder. Bij mij worden dat altijd klodders. Iets voor de bijeenkomst?

Nou dat solderen is nu net mijn probleem. Dat zou ik wel eens willen leren van een ervaren soldeerder. Bij mij worden dat altijd klodders. Iets voor de bijeenkomst?
Het belangrijkste is dat je het onderdeel warm genoeg maakt maar ook weer niet te warm en met goeie dunne soldeertin werkt, staat een stuk terug in dit forum het een en ander van mij over.
En het beste is natuurlijk met een soldeer station werken en niet met een soldeer bout die zijn in temperatuur niet controleerbaar en vaak te warm of juist te koud, en werken met een dunne stift.

Bijeenkomst

Hallo bouwers,
Het gaat er op lijken dat er veel interesse is voor een bijeenkomst. Ik heb nog geen bericht gehad van de uitgever. Zij moeten dat vanzelfsprekend intern bespreken. Dus dat wacht ik nog even rustig af. Een bijeenkomst dit jaar nog is waarschijnlijk moeilijk in verband met de feestdagen.

Wel is het misschien handig dat bouwers die mee willen doen alvast hun E-mailadres aan mij laten weten. Ook als jullie ideeen hebben over de bijeenkomst(en) laat mij dat dan ook weten. Dat kan via het forum maar ook naar de mail: computerservicealtena@ziggo.nl. Ik zal wel steeds via het form laten weten hoe de ontwikkelingen zijn.

Hallo bouwers,
Het gaat er op lijken dat er veel interesse is voor een bijeenkomst. Ik heb nog geen bericht gehad van de uitgever. Zij moeten dat vanzelfsprekend intern bespreken. Dus dat wacht ik nog even rustig af. Een bijeenkomst dit jaar nog is waarschijnlijk moeilijk in verband met de feestdagen.

Wel is het misschien handig dat bouwers die mee willen doen alvast hun E-mailadres aan mij laten weten. Ook als jullie ideeen hebben over de bijeenkomst(en) laat mij dat dan ook weten. Dat kan via het forum maar ook naar de mail: computerservicealtena@ziggo.nl. Ik zal wel steeds via het form laten weten hoe de ontwikkelingen zijn.
De mijne heb je alvast, wie volgen er nog?

hallo, wat de bismarck betreft lees ik alleen.dagelyks.
ik heb nu deel 64 .

myn schepen waar ik mee bezig ben de titanic, AMERICO VESPUCCI staan moment stil ik heb pas een pc gebouwd voor iemand, en heb andere dingen gedaan.

ben veel met pc s bezig en maak nu een andere bed ombouw met 4 lades enz.

ik ga gauw weer verder met de modelbouw.

solderen.

hallo.

Ik heb ook niet zoo veel ervaring met solderen, de signaal stand heb
ik gelijmd, maar die bordessen
nr.65 heb ik gesoldeerd en dat ging erg goed, dus ik denk dat je met
iets makkelijks moet beginnen.
-Paul.- mijn e-mail adres staat in een PB voor jouw.

Laatst bewerkt:
Stefan12.

hoe gaat het met onze benjamin, al een beetje opgeschoten, laat eens wat
foto's zien.
dat geld eigenlijk voor ons allemaal, hoe meer foto's hoe leuker de site.;);)

Stefan12.

hoe gaat het met onze benjamin, al een beetje opgeschoten, laat eens wat
foto's zien.
dat geld eigenlijk voor ons allemaal, hoe meer foto's hoe leuker de site.;);)
schiet wel op loop alleen deeltje of 2 achter,ik heb ze wel :)
ik heb het sierdek met jacht lak gedaan ziet er mooi uit ik zal zo wel even een foto uploaden:grin: ik maak ze als ik trug ben van de orthotondist ofzo :P

Laatst bewerkt:
Dag Leos,

Ook ik ben nog steeds bezig met de bouw van dit model.

Op de achtergrond volg ik nog steeds dit bouwverslag.

Jan

Hallo bouwers,

Dag Paul,

Ik heb je een pb gestuurd met mijn emailadres.

Gr.

Jan

Klopt het, dat met aflevering 58 een mal geleverd wordt met de juiste posities/aantal van de hek- en boeg patrijspoorten?

Leos,

Ook ik ben bezig met de Bismarck. Volg het forum bijna dagelijks. Ben zelf echter nog maar bij deel 41. Meestal heeft alleen de zaterdag enkele uurtjes over om met het model bezig te zijn. Gelukkig lopen de onderdelen niet weg :-)

Back