Bouwverslag 1:200 Bismarck

Paul, ik heb je een PB gestuurd met mijn emailadres

LeoS: Ook ik ben nog steeds met de Bismarck bezig maar op een laag tempo, de beplanking is klaar maar moet nog geschuurd,etc worden. De opbouw vordert gestaag maar ik heb nog even voor de vaardag eraan komt.

Overigens hadden we in juni al afgesproken om bij elkaar te komen als onze Bismarcken klaar zouden zijn. ook toen waren er al redelijk wat reacties.

Theo

Klopt het, dat met aflevering 58 een mal geleverd wordt met de juiste posities/aantal van de hek- en boeg patrijspoorten?

Xaro,

Nee, dat is bij 54. Ga maar naar: Die Bismarck en je kunt alle delen overzichtelijk per uitgave zien. Hieronder een verkleinde afbeelding van de pagina met de malletjes/sjablonen.

h54_2.jpg

primer

goede morgen LeoS.

Gisteren avond heb ik een stukje boven bouw in de primer gezet,
dat heb ik gedaan met een spuitbus voor auto´s, dat is me niet
goed bevallen, de druk uit de bus is te groot, en om alles goed
te raken moet je wel dichtbij spuiten, en dan heb je kans dat
het er te dik op komt.
Weet jij een oplossing??
:confused::confused:

Leesloop/bijeenkomst

Marktplaats.nl is toch wel een mooie instelling. Ik heb via Marktplaats.nl een goede leesloop met verlichting en statief voor € 15,00 op de kop getikt. Ik heb het geprobeerd, wat een verbetering. Nu ga ik proberen te solderen.

PS. Ik heb nu 9 inschrijvingen voor de bijeenkomst(en) Mezelf en de Belgen meegerekend. Dat kan natuurlijk veel beter. Geinteresseerd? Mail even je mailadres naar mij computerservicealtena@ziggo.nl

heb net de hele handel, deel 1 t/m deel 140 (nog ongebruikt), overgekocht van een Duitser, voor een prijs die lager is, dan het bedrag voor de resterende delen.

ga dus mijn abo bij hachette stopzetten, en verder bouwen met de delen die ik nu in 1 keer binnen krijg

zoals al eerder vermeldt stond de bouw nu on hold, vanwege het wachten op alle messing delen, zodat ik een fase in een keer kan afbouwen.
Gezien de meldingen uit het buitenland, springen ze bij de bouw nogal heen en weer, waardoor je niet direct een fase kunt afronden, de fases lopen steeds door elkaar heen.
(blijft ook nog even on hold, heb nog twee andere schepen op de stapel staan, RSW21 en de PT596),

goede morgen LeoS.

Gisteren avond heb ik een stukje boven bouw in de primer gezet,
dat heb ik gedaan met een spuitbus voor auto´s, dat is me niet
goed bevallen, de druk uit de bus is te groot, en om alles goed
te raken moet je wel dichtbij spuiten, en dan heb je kans dat
het er te dik op komt.
Weet jij een oplossing??
:confused::confused:

Bocdan,

Niet direct. Ik zelf gebruik de gray primer van Vallejo. En dan gewoon met het spuitje. Ik heb daar ook spuitbussen van maar die laag is vaak veel te dik op detailrijke spullen. Ik heb daar de romp mee gespoten, dat gaat prima.

Alleen van deze primer (dus die uit het flesje, niet de spuitbus) vind ik het nadeel dat het heel snel beschadigt. En 3 keer zo goed ontvetten.

Bij de HOOD heb ik een aantal messingplaatjes eerst gespoten en daarna pas gebogen en verwerkt. Doe ik nooit meer, je blijft bijwerken. Gelukkig is dat gezwart messing dus beschadigingen vallen veel minder op.

Laatst bewerkt:
hallo

messing in de primer zetten is niet goed als je de juiste primer niet hebt

je moet primer hebben voor nonferro metalen
alle andere primer zorgt later voor afbladeren van de verf

yahoo'en og googel maar op nonferro primer en je vind wat je zoekt

groetjes raf

Bocdan,

Bedoel je de bovendekken om die in de primer te zetten?

Skip.
Skip67.

Ja Skip ik bedoel het staande werk van de boven bouw, hoe langer je het
zoo laat, hoe viezer de messing wordt, dan maar een beetje spuiten,
maar de spuitbus gaat iets te hard,spuit je er zo een te dikken laag op.

hallo

messing in de primer zetten is niet goed als je de juiste primer niet hebt

je moet primer hebben voor nonferro metalen
alle andere primer zorgt later voor afbladeren van de verf

yahoo'en og googel maar op nonferro primer en je vind wat je zoekt

groetjes raf
Raf.

Bedankt Raf, ik zal eens gaan googele naar nonfero.

Skip67.

Ja Skip ik bedoel het staande werk van de boven bouw, hoe langer je het
zoo laat, hoe viezer de messing wordt, dan maar een beetje spuiten,
maar de spuitbus gaat iets te hard,spuit je er zo een te dikken laag op.

Ja inderdaad,ik dacht al dat het aan mij lag,het ziet er
niet meer uit, echt niet mooi meer.Maar al het houtwerk er omheen hoe doe je dat dan,want dat spuit je dan ook mee.

Skip.

week 44

Eindelijk na bijna 3 maanden wekelijks bellen heb ik de goede onderdelen van week 44 binnen (2x) en kan dus eindelijk weer verder.

Als er iemand is die ook wek 44 mist ik heb er nu 1 over.

Hennie:)

Ja inderdaad,ik dacht al dat het aan mij lag,het ziet er
niet meer uit, echt niet mooi meer.Maar al het houtwerk er omheen hoe doe je dat dan,want dat spuit je dan ook mee.

Skip.
Skip,

Dat houtwerk word toch bekleed,dus alles in de primer,ziet het er wat beter uit,
m´n vrouw zij ook al sitaat: dat word smerig krijg je nooit meer mooi, einde.
RAF, die gaf op welke primer het beste is, gaan we maar eens kijken.

Raf.

Er staat niets over hoe betalen? en 17.50 voor een halve liter is ook wel aan de prijs,
en kan je het spuiten en verdunnen????

dekjes

Skip.

Heb je nog van die losse dekjes gemaakt? Het voordeel is dat je ze apart
kan spuiten in een donkere kleur en dan op z'n plaats plakken.
Zeker dadelijk in de gevechts toren die dekjes moet je nog niet vast
plakken, dan kan je er naderhand niet meer bij, ik maak voor ieder
dekje een tweede, mocht het niet nodig zijn ivm. bekleding met
hout of ets delen, gooi ik het gewoon weg, maar heb ik het nodig heb
ik een mooie scherpe verf overgang, snap je??
En zo,n plaatje pvc kost maar 1.50 dus dat is het niet;)

detail uitbreiding 1:200

Ik zie vaak van mensen foto's voorbijkomen van het schip met een bemanningslid. En laatst van een flag op de juiste schaal.

Kan iemand me helpen aan een link waar ik dat kan bestellen. Het liefst waar het normaal kan en je geen creditcard nodig hebt.

Bij voorbaat dank

Grtss,

Willem

Back