Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo

als je nu eens naar een shop gaat (van gaan ,wandelen ,lopen ,renne)
en daar vraagt of ze geen spuitbus hebben met primer voor nonferro metaal
het probleem met gewone primer is dat het niet op het messing pakt en je daarom dik moet gaan aanbrengen om het een beetje gedekt te krijgen
met die juiste primer hoef je zo dik niet te spuiten
deze wreet zich eigenlijk een beetje in het messing vast
als er een lichte (bij mij was het grijs)nevel over heen licht dankan je (lees de aanwijzingen op de bus)daarna met een gewone primer over spuiten en blijven je details zicht baar
en nee zo een bus kan je niet ergens downloaden via je pc
groetjes raf

als je nu eens naar een shop gaat (van gaan ,wandelen ,lopen ,renne)
en daar vraagt of ze geen spuitbus hebben met primer voor nonferro metaal

Van de week nog bij Praxis primer voor koper/RVS van Stilleven gekocht. Dat hebben ze zowel in spuitbus en voor de kwast.

Groet,

Ad Bakker

ik heb een vraagje, ik zat de rc handleiding is doortelezen.

dus ik kwam dit tegen, je moet een glasvezel mat aanbrengen maar ik heb er al verbandgaas met dubbele laag lijm erop, maar kan die mat er nog overheen ?

:)

hoera voor je zelf

wat heeft deze meneer die reeds meer dan 30 jaar boten bouwd in het begin van dit topic gezegd

juist

als je fundament slecht is ga je er dan een huis op kunnen bouwen ???????

effe denken dan komt de oplossing wel van zelf

groetjes raf

primer

hoi even een vraagje voor AD BAKKER je hebt primer van stilleven gekocht (koper/rvs) ik heb dezelfde primer alleen alluminium/zink gekocht maar kan er niet zo blij mee zijn je krabt het er zo weer vanaf!!Wat zijn jou ervaringen ad?? groeten walter

Ik zie vaak van mensen foto's voorbijkomen van het schip met een bemanningslid. En laatst van een flag op de juiste schaal.

Kan iemand me helpen aan een link waar ik dat kan bestellen. Het liefst waar het normaal kan en je geen creditcard nodig hebt.

Bij voorbaat dank

Grtss,

Willem

Willem,

Ik heb een stuk of 12 bemanningsleden 1:200. Die zaten bij twee bouwpakketten van U-bootjes in die schaal. Gekocht bij: Mol Plastic Modelbouw
Ik geloof dat ze er niet meer bij staan. Het waren ook een beetje grove bouwpaketjes. Maar als je zoekt vind je ze vast nog wel.
Preisser heeft ook mensjes 1:200 en Aber heeft zelfs op die schaal Kriegsmarine mensjes.
1:200 Preiser
http://aber.net.pl/detal/desc/ships_crew___sailors_053195517/

Laatst bewerkt:
hoi even een vraagje voor AD BAKKER je hebt primer van stilleven gekocht (koper/rvs) ik heb dezelfde primer alleen alluminium/zink gekocht maar kan er niet zo blij mee zijn je krabt het er zo weer vanaf!!Wat zijn jou ervaringen ad?? groeten walter

Beste Walter,

Even geduld, ik denk morgen of overmorgen voldoende messing onderdelen uitgeëtst te hebben om het uit te proberen. Ik meld wel wat mijn ervaringen zijn.
Breng je het niet te dik op? Het is puur een laag die bedoeld is de hechting op non-ferro metalen te bevorderen, zoals raf ook al zei. Daarom heb ik in eerste instantie maar een spuitbus genomen. Waarom ze twee versies hebben begrijp ik ook niet helemaal. Ook uit de beschrijving op de site van Stilleven wordt dat niet duidelijk, behalve dat de kleur verschilt.
Je hoort nog van me.

Groet,

Ad

vlaggen

Willem.

de vlaggetjes heb ik in Engeland gekocht, en kan je op verschillende
manieren betalen,
Hier het adres: modelFlags.com.
ze hebben van alles ook plimsoll merken in 1:200.
Las ik gisteren op de Duitse site, dat er zelfs geen anker ketting
bij de verpakking zit, en ook het draad voor de railing veel te
kort is.
Moet je visserij draad voor kopen maat o,30 mm, het zijn de kosten
niet, maar zoo iets mag toch niet gebeuren bij een bouwpakket
van z'on kleine 1000 euro.:worship:

hoekje.

dit is dat hoekje waar je zelf een stukje voor moet maken.

[
214994b1261206a6ed.jpg
http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/214994b1261206a6ed.jpg[/img

Laatst bewerkt door een moderator:
goede tip, ik ben ook nog steeds bouwer Bismarck, alleen
kijk niet dagelijks op dit forum.
Ben zoals meerder direct bij start begonnen nu ook bij deel 64

Een vraag voor de vergevorderde bouwers. Hoe moeten de zijkanten van het dek afgewerkt worden bij de aansluiting met de romp (en dan met name in de boeg waar de romp schuin loopt)? Zoals in de tekening afgebeeld volgens A of B?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraag voor de vergevorderde bouwers. Hoe moeten de zijkanten van het dek afgewerkt worden bij de aansluiting met de romp (en dan met name in de boeg waar de romp schuin loopt)? Zoals in de tekening afgebeeld volgens A of B?

Robert,
Ikheb het precies tussen A en B gedaan. Het loopt vloeiend over. Echt ruimte voor B heb je denk ik niet omdat het voordekje niet breed genoeg is.

Heb je al opgegeven dat je interesse hebt voor een bijeenkomst van ervaren en minder ervaren Bismarck bouwers.

Laatst bewerkt:
Goeie vraag Robert,
Ik zit binnen twee weken met dezelfde vraag, en denk persoonlijk dat het "B" wordt.
Aan de hand van de foto's v/d originele Bismarck toch :-)

goede tip, ik ben ook nog steeds bouwer Bismarck, alleen
kijk niet dagelijks op dit forum.
Ben zoals meerder direct bij start begonnen nu ook bij deel 64

Waarom kijk je niet dagelijks. Er zijn vrijwel iedere dag interessante tips te vinden.

Enne, heb je ook al je interesse getoond voor deelname aan een bijeenkomst voor ervaren en minder ervaren Bismarck bouwers?

Als het B moet zijn, kan er natuurlijk altijd een nieuw voordekje gemaakt worden om het deel breder te maken en dan wel de echte schuinte erin te krijgen. Waar kan er opgegeven worden voor een bijeenkomst dan?

Back