Bouwverslag 1:200 Bismarck

rustig

Ikzelf heb even wat rust genomen van het bouwen. Ben op het moment met veel dingen bezig in privesfeer dus kom er bijna niet aan toen. Zal me af en toe wel even bezig houden met de romp maar geen grote dingen (langer dan 1,25m dan)

Rust?

Ik ben druk bezig met het onderhoud van ons huis en tuin. Daarnaast ben ik minder druk met mijn model hovercraft. De Bismarck ligt even in het dok. Ik vind het leuker werken om een heel stel afleveringen achterelkaar te werken.

Ook ik ga een pauze houden,ben druk bezig met andere dingen rond om mijn huis,o.a. schilderen en dat moet ook gebeuren zo lang het mooi weer blijft.:D

Skip67.

Bismarck 1:100 van karton

Via onderstaande link kom je bij een versie van de Bismarck uitgevoerd in karton (1:100). Zeker de moeite waard om deze eens te bekijken.

Gusti`s Karton Bismarck 1:100

(internet afzoeken kan ook met de laptop terwijl je van het mooie weer geniet). :-)

heeeel mooi , ziet er prima uit en zeer groot die 1;100.

ik kan de uss missouri ook op 1;200 bouwen in karton ,en heb nu gezien hoe mooi dat kan worden.

dus bedankt blackdog voor de link

Verdorie, ik zit in Afghanistan en heb nog steeds 't probleem met deel 44 en 45...heb al meerdere keren gemaild en gebeld voordat ik ging maar krijg maar niet die onderdelen. Heb dus nog steeds de verkeerde turret fittings en heb nog niet echt een oplossing om 't aan te passen met de dubbele (zelfde) delen die bij deel 44 zitten maar ik dus ook bij deel 45 kreeg. 't Liefst heb ik ze orgineel, heeft iemand rie nog liggen? De juiste onderdelen van deel 45 (volgens mij) of heeft iemand een andere, mooie oplossing?:(

If so, mijn mail adres is skinnybmw@gmail.com

Laatst bewerkt:
Heeft iedereen die geinige zwarte lampjes al keurig op de daarvoor bestemde plaatsen gelijmd? En is er geen één uit het pincet weggevlogen?
Nou ik was blij met m'n reserve setje. Eigenlijk moet na het grijs spuiten de glazen gedeeltes van de lampjes nog een likje zilver of wit hebben. Mag je niet beven...

Gebruik een sate-prikker voor die lampjes;)

Verdorie, ik zit in Afghanistan en heb nog steeds 't probleem met deel 44 en 45...heb al meerdere keren gemaild en gebeld voordat ik ging maar krijg maar niet die onderdelen. Heb dus nog steeds de verkeerde turret fittings en heb nog niet echt een oplossing om 't aan te passen met de dubbele (zelfde) delen die bij deel 44 zitten maar ik dus ook bij deel 45 kreeg. 't Liefst heb ik ze orgineel, heeft iemand rie nog liggen? De juiste onderdelen van deel 45 (volgens mij) of heeft iemand een andere, mooie oplossing?:(

Helaas,

Wat jij dubbel hebt heb ik ook dubbel. En er waren er meer ik was zeker niet de enigste. Er is heel wat telefoonverkeer voor nodig geweest om aan de juiste spullen te komen. Eerst was hun oplossing ook om de dubbele delen aan te passen, maar dat had toch niet gewerkt. Ze lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde. Er zal niet veel anders opzitten dan toch te bellen en aan te dringen op de juiste spullen.

Laatst bewerkt:
delen

Hallo ik heb iets messchien voor de mensen uit belgie of nederland ik heb delen van de bismarck gekregen van iemand die overleden is daarom geef ik ze ook gratis weg.Het zijn delen van 1 tot 29 en delen 74 tot 77.
Groetjes albert.

Helaas,

Wat jij dubbel hebt heb ik ook dubbel. En er waren er meer ik was zeker niet de enigste. Er is heel wat telefoonverkeer voor nodig geweest om aan de juiste spullen te komen. Eerst was hun oplossing ook om de dubbele delen aan te passen, maar dat had toch niet gewerkt. Ze lijken op elkaar, maar zijn niet hetzelfde. Er zal niet veel anders opzitten dan toch te bellen en aan te dringen op de juiste spullen.

Ik had ze ook dubbel maar na een telefoontje en een mailtje om het niet te vergeten had ik de juiste delen binnen een week binnen. Het zal we een kwestie zijn van diegene die er achter zit of die alles goed doorgeeft. Ik vind het jammer om te horen dat er mensen zijn die het nog niet hebben weten op te lossen. Succes in iedergeval.

Hallo medebouwers,

Ik ben een tijdje niet geweest hier, het project heeft ook een tijdje stil gelegen in verband met andere bezigheden, maar ben nu weer druk aan het bouwen geslagen.

Ik heb een vraag over de rand die ontstaat bij de aansluiting van het dek en de latten zoals te zien in deze foto:

full

De rand onderstaat achter op het schip en voor op het schip. Hoe moet deze rand weggewerkt worden, gewoon schuren totdat het mooi vlak is of een randje plamuur??

In de beschrijving wordt niet echt duidelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo medebouwers,

Ik ben een tijdje niet geweest hier, het project heeft ook een tijdje stil gelegen in verband met andere bezigheden, maar ben nu weer druk aan het bouwen geslagen.

Ik heb een vraag over de rand die ontstaat bij de aansluiting van het dek en de latten zoals te zien in deze foto:

De rand onderstaat achter op het schip en voor op het schip. Hoe moet deze rand weggewerkt worden, gewoon schuren totdat het mooi vlak is of een randje plamuur??

In de beschrijving wordt niet echt duidelijk.

Robert,

Schuren tot je een ons weegt. Dit is inclusief het gladschuren van de gehele romp. En daar waar nodig plamuren. En dan weer schuren, schuren en weer schuren met steeds fijner schuurpapier tot je een aalgladde romp krijgt. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat. Oude foto van mijn romp, nog zonder de tweede patrijspoort rij maar wel zonder rand. Ik maak een statisch model waardoor ik het dek vast kon lijmen en zodoende het naadje helemaal weg kon werken. Hierbij nog een recentere foto (links).

Laatst bewerkt door een moderator:
Patrijspoorten

Als ik dat randje wegschuur, verdwijnen dan niet de patrijspoorten??

Robert,

Die patrijspoorten moeten later door en door geboord worden. Je krijgt daar papieren sjabloontjes voor. Het worden uiteindelijk 2 rijen patrijspoorten. En nog veel later komen daar weer messing dopjes in. Met het plamuren moet je wel kijken om ze niet vol te proppen. Zo lang je ze kan blijven zien is het ok. Op mijn foto zie je ze toch ook. Gewoon uitboren.

De kanonnen komen eraan

De eerste onderdelen voor de grote geschutstorens zijn binnen. Weer een nieuw hoofdstukje begonnen, de bewapening.
Ik zag dat de hangaars niet meer uit triplex gebouwd worden, zoals op Duitse sites te zien was, maar uit mdf.
Heb je gelijk ook het probleem van de houtnerf niet meer.

nieuwe delen weer mooi binnen en gaan onderop de steeds groter wordende stapel. De hangars zijn inderdaad MDF maar zien er wel 'fijner' uit op die manier. Wacht zelf nog even totdat ik weer een aantal delen heb liggen. bv als ik ineens een kanon kan plakken en met messing kan bekleden. Heb je wel gelijk een wat leukere look

spuitplamuur en glasvezel

Beste mensen ik heb even een vraagje. Waar kan ik het spuitplamuur vinden endat glasvezeldoekje? Bij de modelbouw zaak of ergens anders? Hoe dik moet dat glasvezeldoekje zijn? Het zijn toch niet die grote glasvezel dingen die erg lijken te pluizen, ik weet niet hoe je het anders moet zeggen, in de verpakking? Heeft iemand een voorbeeld of een naam van de producten waar ik die kan vinden. Ik ben inmiddels begonnen aan de 2e laag beplanking.

Groet,

Bas

Back