@ LeoS en andere ervaren bouwers,
Ik heb een vraag over de verdere afbouw van de Bismark. Ik ben nu al maanden bezig met de laatste afleveringen. Ik krijg dat eigenlijk niet klaar omdat mijn aandacht een beetje verslapt. Wellicht doe ik iets niet in de goede volgorde.
Ik volg zo goed mogelijk de bouwbeschrijving. Onderdelen schoonmaken en ontvetten. Primer aanbrengen wachten.......... verflaag aanbrengen en wachten........... soms tweede verflaag en wachten......... tot alles droog is. Daarna kunnen de onderdelen geplakt worden. Dan de volgende onderdelen volgens de bouwbeschrijving oppakken en dezelfde procudure begint weer opnieuw.
Ik moet straks ook nog de leuning doen met een paar honderd van die staanders. Hoe doe jij (jullie) dit?
Voor de goede orde ik gebruik de kwast en geen spuit.
Met vriendelijk groeten,
Carl
Carl,
Lijkt me lastig worden. Als je de staanders eerst schildert met een kwast gaan de gaatjes vol zitten met verf met alle gevolgen van dien. En openprikken met een speld is ook geen uitkomst want dan beschadigt ook je verf en is bovendien bijna niet te doen, een heidens karwei. De bijgeleverde draad gaat er ook nog eens moeilijk doorheen.
Misschien het beste om de staanders ongeverfd op het schip te plaatsen. Dan de draad er doorheen. Beste is om een dunnere draad te nemen. Onzichtbaar naaigaren heb ik gebruikt en dat grijs gespoten (Dat vind je gewoon in de supermarkt). Als je alle draad er doorheen hebt, dan pas verf erop. Heel voorzichtig zodat het niet op je dekplanken komt. Succes...!
Wat mij ook geholpen heeft is om de Bismarck op een TV tafeltje met zwenkwielen te zetten. Je kan dan overal makkelijk bij en hoeft niet steeds je boot op te pakken.
Laatst bewerkt door een moderator: