Leo, bij mij waren een paar dekdelen ook wat krom maar niet meer dan ca. 1 mm. Heeft denk ik te maken met de manier van verpakken en verzenden. Heb de delen eerst met gewichten vlak kunnen krijgen en daarna verlijmd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lagopus,
De latjes van de 2e laag zijn 1 mm dik, dus 0,5 mm dunner dan wat we nu erop geplakt hebben. Makkelijker buigbaar en minder grote kieren. Voor die laag erop gaat krijgen we eerst een stuk 1 mm triplex voor onze kiezen, waar later de water in- en uitlaatroosters in komen (messing) en dat de plaats van de slingerkielen bepaalt. Dat is een lastig onderdeel, veel gedoe om het op de juiste manier bol te krijgen.
Zo te zien heeft niemand last van kromme triplex dekdelen??
M.vr.gr. Leo
Hallo
Enkele van jullie denken ,dat als de boot met drie motoren is uitgerust dat hij dan beter vaart.Hij zal zeer zeker dan sneller varen wordt dan een speed boot . maar voor de vaar eigen schappen is het beter om maar twee motoren je hebben , en de boot wordt dan ook lichter waardoor er later meer functies ingebouwd kunnen worden ,zoals beweegbare en werkende kannonen ,werkende radar , sirene ,navigatie en binnen verlichting ,en evt. een grotere accu.Met drie motoren wordt de boot te zwaar en ligt de boot ook dik aan de water lijn.en daardoor is er dan ook weinig speel ruimte voor de andere funkties
De draaicirkel is met twee motoren ook net zo groot of zelfs beter. ,gewoon roer naar bakboord, bakboord moter achteruit laten draaien en stuur boord vooruit laten draaien ,de boot draai dan als een zonnetje.en voor motor drie gewoon een dummy gebruiken,zie je dan later niets van. Evt . laten de roeren zich later ook nog verlengen.(klein op zet stukje voor tijdens het varen ) maar dat is echt niet nodig. Het inbouwen van een derde motor is ook niet aan te raden voor beginnende model bouwers als je dat niet goed doet dan verzwakt dat de romp.
Hallo
Enkele van jullie denken ,dat als de boot met drie motoren is uitgerust dat hij dan beter vaart.Hij zal zeer zeker dan sneller varen wordt dan een speed boot . maar voor de vaar eigen schappen is het beter om maar twee motoren je hebben , en de boot wordt dan ook lichter waardoor er later meer functies ingebouwd kunnen worden ,zoals beweegbare en werkende kannonen ,werkende radar , sirene ,navigatie en binnen verlichting ,en evt. een grotere accu.Met drie motoren wordt de boot te zwaar en ligt de boot ook dik aan de water lijn.en daardoor is er dan ook weinig speel ruimte voor de andere funkties
De draaicirkel is met twee motoren ook net zo groot of zelfs beter. ,gewoon roer naar bakboord, bakboord moter achteruit laten draaien en stuur boord vooruit laten draaien ,de boot draai dan als een zonnetje.en voor motor drie gewoon een dummy gebruiken,zie je dan later niets van. Evt . laten de roeren zich later ook nog verlengen.(klein op zet stukje voor tijdens het varen ) maar dat is echt niet nodig. Het inbouwen van een derde motor is ook niet aan te raden voor beginnende model bouwers als je dat niet goed doet dan verzwakt dat de romp.
The Bismarck class rudder has been criticized as being too small to effectively turn the ship quickly, and excessively vulnerable compared to the double rudder setup of the American Iowa class. These latter criticisms are justified by the single torpedo hit scored on Bismarck's rudder by Fairey Swordfish torpedo bombers during the British pursuit of the vessel.[15]
An additional flaw is the choice of only three screws instead of a more common four as in most American, British, and Japanese battleships of the time. The central shaft of the three-screw setup compromises the strength of the keel particularly where it emerges from the hull. A four-screw setup allows greater flexibility and maneuverability. It would have also allowed the Bismarck more effective steering "by propeller revolutions" after her rudder was disabled by a torpedo. However, the triple-screw arrangement required a lesser beam (an important consideration, given the constraints of the Kiel Canal) and left space for the torpedo-protection system.
Bismarck is located by a Catalina flying boat and later attacked by Swordfish
aircraft from HMS Ark Royal, receiving 2 hits. One amidships and one in the rudder,
jamming it while Bismarck was making a turn, this left Bismarck unable to maneuver
and running in a circle.
Thusly, the ship's location was once again centered by the nearby aircraft carrier HMS Ark Royal. As a result, British aerial Swordfish attacks from this carrier resumed, scoring two direct hits by torpedo on the Bismarck, effectively disabling her steering components.
The Swordfish attack took place at 2047. Bismarck was hit by a torpedo amidship which caused no damage. But then she was hit by a torpedo in the starboard rudder area. According to the rudder indicator, the rudder was jammed at 12º or 15º to port (the sources disagree here). Despite that the German anti-aircraft fire was very intense none of the Swordfish aircraft was shot down.