lijkt me dat er dan geen watervaste houtlijm is gebruikt bij de verlijming van de beplanking? kan geen andere reden bedenken waarom de planken anders los zouden laten.
Ik heb zelf de moeite niet eens genomen dat verband aan de binnenkant te plakken.... voegt alleen maar onnodig gewicht toe en de romp is van zichzelf als stevig genoeg. maar dat is mijn mening natuurlijk.
Over de kwestie dek te kort, misschien is je romp krom? daarmee bedoel ik of de boeg en steven lager hangen dan het middelste punt op de scheepsbodem. en anders is er misschien een foutje ingeslopen bij de naad tussen het afneembare en vaste dek?
Aan alle mensen die reageren op de berichten van stefan12:
relax mensen, hij is pas twaalf, hij weet niet beter. Ik weet nog dat ik hier op mijn 14e op het forum kwam, en dat is al heel jong. Ik postte ook heel veel berichten en mensen irriteerden zich ook aan mijn gedrag, je weet op die leeftijd niet beter, als ik nu wat van mijn oudere posts terug lees sta ik ook wel even te kijken. Mensen veranderen.
Als men zo negatief doet tegen beginners jagen we ze misschien weg en misschien erger, zetten we ze er toe aan te stoppen met onze prachtige hobby, en dat zou zonde zijn. Dat vele posten maakt in principe in dit topic ook niet meer uit, aangezien het al helemaal werd volgespammed voordat stefan er was...
Stefan jongen, ik heb er bewondering voor dat je op zo'n vroege leeftijd al aan zo'n groots project begint! Het zal op veel punten echt tegen gaan vallen, en over sommige dingen zul je uiteindelijk niet tevreden zijn, maar op het eind is het het toch waard!