Bouwverslag 1:200 Bismarck

Hallo,ik heb ooit weleens hele kleine koperen spijkertjes gebruikt,van die spijkertjes waar ze ook spoorails mee vastzetten.Is later heel makkelijk vlak te schuren daar de spijkertjes heel zacht zijn.

Groeten E.J.

Ja hoor in de Gamma kan men voor 5 euro en handvol klemmen bekomen moet je zeker doe mijn man heefd ze daar vooor mij gevonden en voor de tip van het produkt G4 heb er gevonden in de hobby winkel de kerel keek wel raar toen ik er naar vroeg en zei t'is toch niet voor de Bismarck hé

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik ben door het Bismarck virus aangestoken en ga dus de Bismarck van Hachette bouwen. Ik volg al enige tijd dit forum en ben vandaag lid geworden om over dit project mee te kunnen praten.

Heb ik gelijk een vraagje. Komen de onderdelen altijd aan bij jullie? Ik had net gebeld met betapress en volgens hun hebben zij vorige week al de eerste onderdelen naar mij gestuurd maar ik heb niets ontvangen tot op heden.

Toezenden spullen

Robert,

Bij mij is alles altijd in goede orde aangekomen. Wel waren een enkele keer de triplex planken een beetje krom, lastig maar overkoombaar.
Soms kon er iets niet door de bus en was het ergens een paar huizen verder afgegeven. Maar dat lag aan de post, niet aan Hachette.

M.vr.gr. Leo

Robert,

Bij mij is alles altijd in goede orde aangekomen. Wel waren een enkele keer de triplex planken een beetje krom, lastig maar overkoombaar.
Soms kon er iets niet door de bus en was het ergens een paar huizen verder afgegeven. Maar dat lag aan de post, niet aan Hachette.

M.vr.gr. Leo

Ik krijg regelmatig pakketjes via Selektvracht en heb ook nog nooit eerder problemen gehad. Als ze iets proberen af te leveren en er is niemand thuis, zit er altijd keurig een briefje in de brievenbus. Ze sturen de onderdelen nu nog een keer op. Daarna is het wachten op deel 1 t/m 21 en dan kan ik gaan beginnen. Heb er al zin in.

@Robert75,

Tot nu toe heb ik alle delen op tijd ontvangen. Beschadigingen heb ik tot nu toe nog niet gehad. Ik heb op dit forum wel eens gelezen dat iemand een beschadiging had. Dit bleek geen probleem te zijn, ze sturen zo een nieuwe toe.

Als jij alle delen nu ineens krijgt kan je in ieder geval lekker aan de slag, zonder dat je steeds moet wachten op de volgende onderdelen.

Succes

Lagopus

Ik heb ook nog steeds geen delen 22 23 24 en 25 ontvangen, ik heb opgebeld en het zou opnieuw opgestruurd worden.
Dus nog even wachten

Laatst bewerkt:
hallo.

ook ik heb de delen 22/23/24/25 nog niet mogen ontvangen he net eventjeseen belletje gedaan en ze zouden het opnieuw toe sturen wat ik er uit begreep moeten ze binnen een week in huis zijn ik hoop dat dit waar is dan kan ik ook weer lekker verder.

bdw iedereen succes groet Henk.

Hoeveel

Vraag me nu opeens hardop af (ik zit op m'n werk, dus er wordt vreemd gekeken) met hoevelen we zijn. Hoeveel Hachette Bismarck bouwers zijn er a: in Nederland en b: wereldwijd? Iemand een idee?

En Stefan, ja, ik ben ook bij de schroefjes maar laat ze nog maar even achterwege tot de 2e beplanking erop zit.

M.vr.gr. Leo

Vraag me nu opeens hardop af (ik zit op m'n werk, dus er wordt vreemd gekeken) met hoevelen we zijn. Hoeveel Hachette Bismarck bouwers zijn er a: in Nederland en b: wereldwijd? Iemand een idee?

En Stefan, ja, ik ben ook bij de schroefjes maar laat ze nog maar even achterwege tot de 2e beplanking erop zit.

M.vr.gr. Leo

Geen flauw idee, maar noteer mij maar voor optie a.

Dat wordt tellen

Lagopus

Noteer mij ook maar voor optie a!

Ik heb besloten om toch maar mijn dek vast te schroeven, zie wel hoe ik later die schroeven weg werk.. ze zitten nu verzonken...

Ben gisteren trouwens naar Modelbouwbeurs geweest in Goes, en daar stonden hele mooooie modellen zeg... weer genoeg inspiratie opgedaan voor volgende projecten!!

groeten

ik heb ook de delen 22-23-24-25 nog niet ontvangen ben dus niet de enige, ik vind dit wel vreemd ,tegen mijn werd aan de telefoon verteld dat ik nu twee weken moet wachten waarom twee weken ??? Als na 21 weken weken abo: er al zulke problemen op duiken hoe zal het dan na 100 of 140 weken uit zien ?????mijn vertrouwen in Hachette is weg.trouwens mijn tweede laag planken zit er al op met gewoon 1 mm water vast triplix heb er zelf latjes van gesneden is ook steviger.

vreemd dat een aantal van jullie de delen 22 t/m 25 nog niet ontvangen hebben, ik heb ze netjes afgelopen dinsdag via selektvracht gekregen.

Ik ga trouwens niet het R/C spul van Hachette gebruiken, ik heb op de site van Lassek waar onze Duitse vriend Markus het over heeft, de schaalroeren, askokers en 3 schroefassen incl schroeven besteld.. allemaal verkrijgbaar in 1:200 en ziet er erg netjes uit moet ik zeggen!

Misschien voor diegenen die hier in geinteresseerd zijn:

Shop

en dan op de link "Ausrüstungsteile" linksboven in het scherm aanklikken en dan op de link "1:200" klikken

groeten

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook al de delen 21 t/m 25 allang en breed in huis , niet dat ik die al kan bouwen omdat ik lekker langzaam ben :D

@Bumper

Ik ga ook via Lassek die roeren, assen en schroeven bestellen. Motoren en regelaars haal ik wel ergens via het internet.

@Gerard de Beer

Ik denk dat we niet te snel conclusies moeten trekken. Misschien is er wel iemand bij Selektvracht een aantal Bismarcks aan het bouwen.:p

Beste modelbouwers, reken er nog een Belgische Bouwer bij:thumbsup:, en ik volg dit verslag al een tijdje, heb er ook een abonnementje op genomen,

Mvg Bruno

Back