Bouwverslag 1:200 Bismarck

is dat lastig? die rc bevestigen en aansluiten met 3 motoren en in plaats van 2
levert hachette alleen maar 2 of ook 3?

Mijn bood

Hallo allemaal ik heb Raf gevraagt om een paar foto's op de site te zetten omdat het mij niet lukt maar aan mijn bood zul je merken dat ik een paar verstevegingen in heb verwerkt een paar zijn van Raf en de andere van een duitse colega ik moet ze er pas uit halen als de romp zijn tweede beplanking heefd en de spin is ook nog altijd van de partij maar ben blij dat het tot hier al goed ging

hallo

hier de door spinnetje goed gekeurde foto's van christine

IM000672Small.jpg

IM000673Small.jpg

IM000674Small.jpg

IM000675Small.jpg

IM000676Small.jpg

IM000677Small.jpg

christine zal er zelf wel de nodige uitleg bij geven LOL

groetjes raf

danke

Bedankt Raf voor het plaatsen van de foto's
Jaja zoals je ziet heeft iedere streef een versteveging die blijft maar aan de boven kant van de streef zitten houten latjes die met een drupel lijm ast zitten zodat als de twee beplanking er opzit ze er uit kunnen een idee van een duitse colega tegen het krom trekken en tussen in zit een idee van Raf dwarsligger en twee lengteliggers ook tegen het krom trekken met deze dank aan alle die mij helpen om vooruit te komen

Laatst bewerkt door een moderator:
zou er iemand voor mij een lijstje willen maken voor wat ik moet doen voor een rc besturing met 3 motoren?
en wat tips?

de 3 motoren(schroeven) die je kunt bestellen in plaats van de 2 van hachette

je kunt toch 3motoren plaatsen in de bismarck in plaats van de 2 die hachette levert?

jozef
waar voor 3 motoren ??
groten joost

hallo Joost.

heb het al eerder vermeld maar als je even de tijd neemt om dit hele FORUM van begin tot eind door te nemen kom je een hele boel te weten.
hier een foto van de BISMARCK met 3 motoren (deze is niet van mij) maar het is wel mogelijk als je maar goed leest en geduld hebt.
full

groet Henk.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
jozef
waar voor 3 motoren ??
groten joost

sorry joostt dit stukje heb ik over het hoofd gezien maar mischien dat iemand je hierbij kan helpen zou ik wel tof vinden want we willen (ik denk iedereen in dit forum)toch wel helpen om dit allemaal af te krijgen.

groet Henk.:D

Laatst bewerkt:
Beste medebouwers,
Zoals ik in dit forum heb gelezen zijn er vele waaronder ikzelf die het dek in de romp beplanking laten vallen.

Wat ik mij nu afvraag is het volgende heeft iedereen rekening gehouden met de dikte van het 2e dek? ( ik bedoel het dek wat op het 1e dek komt die met de sierplankjes)

Tuurlijk. Al is het alleen maar om het feit dat ik het dek van Hachette niet ga gebruiken. Te weinig details en dergelijke (gezien op de diverse duitse en engelse sites). Ik heb een goede tekening gevonden en die vergroot naar de juiste schaal voor de positionering van alle elementen. Als dadelijk alles een beetje definitieve vorm heeft ga ik alle beplankingen uitleggen. Mijn huidige bovenrand is nu ook nog niet op de juiste hoogte om die reden. Wordt gelijk met het dek op de juiste hoogte geschuurt.

Wordt een geduld werkje. De deling aan de voorzijde is nu al afwijkend gemaakt zodat deze net achter de waterkering valt.

Sub D.

PS: het dek dat je laat zien is het dek boven het hoofddek.

Details

Tuurlijk. Al is het alleen maar om het feit dat ik het dek van Hachette niet ga gebruiken. Te weinig details en dergelijke (gezien op de diverse duitse en engelse sites). Ik heb een goede tekening gevonden en die vergroot naar de juiste schaal voor de positionering van alle elementen. Als dadelijk alles een beetje definitieve vorm heeft ga ik alle beplankingen uitleggen. Mijn huidige bovenrand is nu ook nog niet op de juiste hoogte om die reden. Wordt gelijk met het dek op de juiste hoogte geschuurt.

Wordt een geduld werkje. De deling aan de voorzijde is nu al afwijkend gemaakt zodat deze net achter de waterkering valt.

Sub D.

PS: het dek dat je laat zien is het dek boven het hoofddek.

Sprekend over te weinig details. Gaat u dan ook hydraulische cilinders maken van injectienaalden voor de kranen i.p.v. de platte messing exemplaren van Hachette?
Zie site, is wel mooi:
bismarck.oehm.net[NEW]#A131

Laatst bewerkt:
Beste LeoS,
Die update van die site had ik nog niet gezien. Wel mooi en goede aanwijzingen om het na te maken. Er zijn wel meer dingen in de verzameling die net iets te snel door de bocht zijn. Neem die ets-geschutten. Heb je ooit een platte loop gezien? Er zijn ook diverse buizen, richels en dergelijke die niet gebruikt worden door Hachette, maar die wel op het model thuis horen. De ramen op de brug schijnen ook niet geheel op schaal te zijn. Zie ik tegen die tijd wel. Ik heb een heel mooi boek met bijna alle details van een Duitse bouwer. Daarbij ook een aantal boeken (Digitaal en boekvorm) over de echte boot. Alles bij elkaar zou toch een redelijk aquraat beeld moeten geven van hoe het model zou moeten worden. Sommige dingen zijn echter te klein om na te maken in deze schaal (dan moet je toch richting 1:100 gaan).

Sub D.

Back