Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo
Ik ben erik en ben 39 jaar en heb nog nooit zoiets gedaan maar ben nu begonnen en het gaat zeer goed heb vandaag deel 5 gekregen.
Moet er wel bij zeggen dat ik wel eens modelbouw vliegtuigen en auto's heb gedaan.
Maar boten nog nooit dat is nieuw maar heb veel geduld en weet zeker dat het wel lukt al doe ik er langer over als gemiddeld.
Ik ga ook wel eens een paar foto's plaatsen.

(MOET NOG VEEL LEREN)

mvg erik

dag allemaal ,

veel
table.gif
op dit topic maar uiteindelijk ,
BIG%20-%20Ta%20Photo.gif

Wordt er hier iets gebouwd ?
SHOCK_Twitch.gif

de groetjes ,

Laurent

:idea:Ik heb op internet een interessante site gevonden,en zeker voor de Fumo 23 (volgens mij is het bij de Bismarck die wij bouwen niet zo precies,en daar wel).
De site is:Modelschlachtschiffe.de .Daar zijn veel modelbouw spullen te vinden over de Bismarck in de schaal 1/200.
Grt Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb vandaag mijn kado's gekregen van hachette, hoop dat ik ze snel kan gebruiken om verder te bouwen volgens mij komen de 4 nieuwe delen in de loop van volgende week

Ook ik heb besloten de Bismarck te gaan bouwen en een abo te nemen. Vanaf deel 6 wordt er per vier stuks verstuurd heb ik begrepen. De eerste vijf delen heb ik vanochtend binnengekregen. Het schadebedrag hiervoor was trouwens al drie weken geleden van m'n rekening afgetrokken.
Zal op m'n weblog een bouwverslag bijhouden en zodra de eerste er op staat, laat ik het hier wel weten. Ik wacht trouwens met beginnen tot ik de eerste negen binnen heb. Kan ik op basis daarvan eerst bepalen wat ik nodig heb aan ruimte, gereedschappen, lijm, etc. en kan ik m'n werkplek goed inrichten.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en m'n eigen ervaringen met de bouw van dit schip.
Succes allemaal!

Beste mede Bismarck bouwers
Ik heb misschien een idee over de Rc besturing
Ik bezit een Tiger Tank schaal 1/16, en deze is volledig rc
vooruit, achteruit, links, rechts, ook om zijn as draaien
de koepel draaien en de loop omhoog en omlaag plus rookgenerator
Deze electronica is niet duur, en je kan ook voor de electronica van ElMod kiezen
Je kan er zelf een CSI (combat simulation interface) is een IR-Battelsystem plaatsen
Voor meer info kijk even op de site van tanktoko-apeldoorn.nl (powered by CubeCart) op WinkelSLIM.nl,
Misschien is het wat, of niet??
GRT Emiel

@ Tony63; pm is een Persoonlijk Mailtje. Ook wel pb genoemd (b=bericht).
Deze kan je vinden door nu naar rechtsboven te scrollen. Daar staat waarschijnlijk "Welkom, Tony63" en hier kan je ook op "privéberichten" klikken. Et voila, daar is je pm.

Vandaag toch deel 1 t/m 5 in elkaar gezet. M'n vingers konden de modelbouwkriebel niet weerstaan. Op m'n weblog zal ik wat uitgebreider verslag doen, want ik heb een iets andere bouwvolgorde aangehouden. Maar de foto's op m'n mini-sd moet ik eerst op het werk overzetten op een gewone sd voor m'n computer thuis. Onderstaand hopelijk een foto vanuit het fotoalbum. Daar staan nog enkele anderen van het voorlopige eindresultaat van dag 1.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een vraagje ik heb ook de eerste 5 delen gebouwd alles mooi vastgeklemd op een vlakke tafel met lijm klemmen enzo dan opgebouwd nou had ik hem gisteren eens los gehaald en nou merkt ik dat hij overal een beetje bol liep en niet meer vlak met de tafel was. kan dat kwaad?
zo jah wat kan ik eraan doen?

mvg pedro

jah bij mij zat er wel degelijk spanning op met in elkaar zetten dus heb ze mah effe op de site opniuew besteld.! heb ej maybe een tip hoe je de spanten perfect haaks erop krijgt?

Ik heb ook eerst alles lijmvrij opgebouwd. De bodemplaten met een middellijn in elkaar gezet en heb de drie platen eerst met een nietpistool met 6mm nietjes op een vlakke mdfplaat geniet. Later kan ik met plamuurmes de nietjes makkelijk los krijgen. Daarna dus losopgebouwd. Alle spanten (dus delen 1 t/m 5) in een keer geplaatst en over de gehele lengte een brede platte balk gelegd. Met gewicht erop, staan de spanten dan tegelijk kaarsrecht. En dan 1 voor 1 inlijmen. Heb er foto's van gemaakt, dus als je interesse hebt, laat het weten via een pm.

bismarck

hoi hoi leuke site hier maar ik snap al die comotie niet hier over de bouw van de bismarck,ik heb een kennis wonen in engeland,en die heeft 2 weken geleden deel 5 t/m 38 meegenomen voor mij,dus ik ben lekker aan het bouwen begonnen en geloof me het is een perfecte bouw project,zonder problemen,alles past precies,alleen de laser gesneden delen moet je wel heel goed schuren omdat het een beetje vettig is,maar voor de rest alles is perfeto,ik wens iedereen een zalige bouw tyd

grtjes levi:rolleyes:

jah bij mij zat er wel degelijk spanning op met in elkaar zetten dus heb ze mah effe op de site opniuew besteld.! heb ej maybe een tip hoe je de spanten perfect haaks erop krijgt?

Mijn manier van bouwen is wellicht iets afwijkend van de anderen maar ik doe het als volgt: het betreffende spant (na het schuren en passen) vastdrukken met lijmtangen, waardoor deze bijna vanzelf haaks op de bodemplaat wordt gedrukt. Vervolgens met een geodriehoek controleren of het spant loodrecht staat. Dit betekent wel dat je meer geduld moet hebben: door de lijmtangen kan ik slechts één spant per keer lijmen en moet dus wachten tot de lijm gedroogd is voordat ik aan het volgende spant kan beginnen. Zodra het eerste spant staat (de middelste) kun je met behulp van de dwarsverbindingen de positie van de volgende spanten controleren.

Voor de abonnementhouders:
Ik heb enkele weken geleden een abonnement afgesloten (vanaf deel 6) en heb bij de navraag of mijn aanvraag was binnengekomen, te horen gekregen dat het pakket de 21e verstuurd zal worden.

Mvg,
Jan

beetje jammer

Ik zou de 18e me pakket binnenkrijgen zeiden ze ,maar helaas niks gehad
nu maar hopen dat er morgen wat binnen komt
wil graag verder bouwen heb nu al 2 weken niks eraan kunnen doen

Vind het dan een beetje jammer dat ze mij een datum geven wanneer het bezorg zou moeten worden
Wel wat netter om dan zeg maar 18 t/m 24 zeg maar neer tezetten

Maar ach ik wacht wel nog een paar daagies langer :D

Back