Bouwverslag 1:200 Bismarck

@DeBaas,

ziet er goed uit, zelf heb ik tot nu toe alleen deel 8 de het hekdeel in elkaar gezet tbv van de derde as, omdat iemand vroeg hoe het eruit zag.

Nog een paar dagen wachten (op deel 10, 11, 12,13), en dan ga ik ook beginnen met de kiellegging.

groetjes Paul

Goede morgen allemaal,

Ik wil ook foto's plaatsen maar krijg het niet voor elkaar, kan iemand vertellen hoe dat moet?

Gr. Cor

Peter bedankt voor de tip, ik ga daar eens even vogelen.
Jij schreef dat je onderdeel 47 mischien niet nodig heb, ik heb het wel gebruikt ik heb het tussen spant 39 en 40 gelijmt en daar de servo ingezet.
Gr. Cor

Hallo bismarckbouwers,

Gaat er nog iemand de twee motorversie van Marcus inbouwen?
Want ik lees alleen maar over de drie motorversie en vond dit toch te lastig.
Ik twijfel namelijk een beetje tussen de Hachette versie en de twee motor set up van Marcus.
Kois,

hallo

ik heb een vraagje can je ook bagnetnaalden gebruiken
om de planken aan de romp vast te maken of gaat dat roesten als je hem laat varen

daar heb je een foutje gemaakt, kijk of je die kiel nog los kunt krijgen! het achterdek loopt in het echt in een lichte boog omhoog, en zoals jij het nu gedaan hebt loopt hij compleet vlak, met als gevolg dat het deel wat onder water zit teveel naar beneden hangt nu... ik heb verder niet kunnen zien of je dit ook bij de boeg fout hebt gedaan, want ook die loopt in het echt omhoog..

daar heb je een foutje gemaakt, kijk of je die kiel nog los kunt krijgen! het achterdek loopt in het echt in een lichte boog omhoog, en zoals jij het nu gedaan hebt loopt hij compleet vlak, met als gevolg dat het deel wat onder water zit teveel naar beneden hangt nu... ik heb verder niet kunnen zien of je dit ook bij de boeg fout hebt gedaan, want ook die loopt in het echt omhoog..

Huh??? Dank voor je info Danny, maareh, hoe had ik dat moeten weten/zien? Heb de bouwtekening gevolgd, en alles lijkt/leek perfect te passen, dus hoe ik een curve moet maken die er niet is.... spannend :confused:

als je het schip had gebouwd in de normale positie ( dus met de bodem daadwerkelijk onderop) had de curve er meteen goed ingezeten, aangezien de bodem van het schip over de kiel gezien een rechte lijn volgt.

je kunt het schip gewoon op die manier vastzetten met wat magneten op de rompbodem, of door een paar gaten in de bodem te boren en er dan schroeven doorheen te draaien in de steunplaat. er komen toch twee lagen beplanking overheen dus die gaatje kunnen geen kwaad.

als je het schip had gebouwd in de normale positie ( dus met de bodem daadwerkelijk onderop) had de curve er meteen goed ingezeten, aangezien de bodem van het schip over de kiel gezien een rechte lijn volgt.

je kunt het schip gewoon op die manier vastzetten met wat magneten op de rompbodem, of door een paar gaten in de bodem te boren en er dan schroeven doorheen te draaien in de steunplaat. er komen toch twee lagen beplanking overheen dus die gaatje kunnen geen kwaad.

Je hebt gelijk, en zo heb ik 'm ook gebouwd. Hij heeft hooguit 10 minuten zo gelegen om dit stukje zo te bouwen, en onder het gewicht 'zakt' hij dan door. Heb m gisterenavond nog even bekeken. De kiel ligt volledig horizontaal op mijn bouwplaat. en inderdaad het dek gaat iets opstaan aan zowel de achter als de voorkant.

Die gasten van Betapress zijn wel heel erg snel ik moet deel 10,11,12,13 nog ontvangen en ze schrijven de delen die ik over 4/5 weken moet ontvangen nu al af. Ze hebben zeker geld nodig ofzo :P.

ik heb een vraag he, weet iemand wat te doen als je een deel krijgt thuis gestuurd en het is kapot en niet eens compleet!!:S???? en heb ik recht om dan het deel wat ik nu dus alweer moet bestellen nu gratis krijg??

greetz, remco;)

ik heb een vraag he, weet iemand wat te doen als je een deel krijgt thuis gestuurd en het is kapot en niet eens compleet!!:S???? en heb ik recht om dan het deel wat ik nu dus alweer moet bestellen nu gratis krijg??

greetz, remco;)

Hallo Remco
Gelukkig heb ik dat probleem niet, ik haal het in de boekhandel. (wel iets duurder) maar geen overladen brievenbus tijdens de vakantie. Ik zal ook geen onderdelen missen, mijn boekhandel bewaard elk deel voor mij. Ik wil je niet ongerust maken, maar de service van de leverancier staat ook op een zeer laag pitje, of het werkt helemaal niet. Hun z.g. hotline is een automaat waar je, je vraag op in kunt spreken, vervolgens hoor je niets meer. Tot op heden is er ook geen enkele mededeling over het feit, dat we (achter?) lopen met de uitgaven. Vanaf 18 augustus iedere week in de winkel, dus deze week nummer 14, ik ben pas bij 9?

Opa Jan

Back